{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

nybeynder valg af hund {{forumTopicSubject}}

låner lie min profil ud til en veninde.
hun vil gerne have en følgesvend.
hun er 23 og har en dreng på 2 og bor sammen med hendes kærste. de bor i lejlighed med en lille have til.
e arbejder begge 37 timer.
de søger en god begynder hund men helst en lidt større hund:)
nogen bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nybeynder valg af hund
  • #1   27. jun 2012 Labben tænker jeg. eller evt en golden ret:)

• #2   27. jun 2012 Hvor meget tid vil de bruge på:
    Motion?
    Træning?
    Aktivering?
    Pelspleje?
    Hvad forventer de af hunden? Ønsker de en:
    Vagthund?
    Løbepartner?
    Legekammerat til barnet?
    En træningspartner?
    En følgesvend?

Skal den kunne med alle andre hunde? Katte? Smådyr?

• #3   27. jun 2012 Vil de bare have en hund eller vil de have en hund der kan bruges til noget bestemt ?

• #4   27. jun 2012 Hvis jeg havde fuldtidsarb og små børn og boede i en
    lejlighed, tror jeg ikk at jeg ville anskaffe mig en Lab eller
    Golden med mindre man var meget indstillet på, at den skulle
    ha' rigeligt af motion smiley

• #5   27. jun 2012 det skal være ren familie hund-
    udover de alm gåture, vil de kunne tilbyde en time med direkte motion og hjertevridning.
    gerne minimal pelspleje også skal den slf være en børnevenlig race:)
    o gerne kunne med mindre hunde og hunde genralt:)

• #6   27. jun 2012 de bor tæt på en hundeskov bare lige en sidebemærkning:)
    vil i anbefale tæver eller hanner til en nybegynder?:)

• #7   27. jun 2012 altså alle hunde skal jo have motion - men jeg tænker bare hunde der er lette at træne, og hunde der egner sig godt i familier med små børn smiley

• #8   27. jun 2012 hov ups- missede det med lejligheden smiley

• #9   27. jun 2012 En time om dagen eller ugen?

• #11   27. jun 2012 julie- 1 time om dagen bare rolig:P

• #12   27. jun 2012 jeg tænker også cavalier.
    super nemme hunde, som er gode til at tilpasse sig det liv som dens familie har.

• #13   27. jun 2012 beklager - missede det med lejligheden smiley og i det de vil have en lidt større hund, kan jeg ligeså godt komme med bud af de bedre slags i stedet for at anbefale en ille hund og så de bare køber en rotte i stedet smiley

• #14   27. jun 2012 Kimmie: man ved jo aldrig. Og en time om dagen hver dag med motion og aktivering oven i gåturene (jeg gætter på tre ture a ca 15 min) er ret meget hevet ud af en dag med 8 timers arbejde + transport plus indkøb, hente-bringe barn, lave mad, ordne hus, putte og bade barn osv.

• #15   27. jun 2012 Hvad med en Dansk/Svensk Gårdhund,
    eller som de andre skriver en Cav,?

• #16   27. jun 2012 de kunne aldri drømme om at anskaffe dem en rotte , dobermand, husky , staff eller lign- ikke at der er noget galt med racerne men de føler ikke at de har tiden eller erfaring til at have lign racer:) så endelig ikke bekymre jer om at de fx skaftter sig en rotte bare fordi den er stor og ser såååå lækker ud:)

• #17   27. jun 2012 julie- de vil have rigelig af tid så snart sønnen er puttet omkring kl 19:) så en time kan de ihverfald godt presse ind om aftenen:))

• #18   27. jun 2012 en DSG løber på væggene hvis den ikke bliver aktiveret meget smiley - så vidt jeg ved smiley

Kimmie: det er også okay smiley men nogen folk der fiser det ind af det ene øre og ud af det andet, det derfor forslog jeg store racer af de bedre slags til deres behov.. for hvis folk ønsker en stor hund så vælger de det, uanset hvad vi skriver smiley

• #19   27. jun 2012 en cav er bare ikke lige hunden der udmiddelbart tiltaler dem- meen det kan jo være de bliver pos overrasket ved racen:) lader alt info gå videre:)
    men kom endelig frisk med flere byd:)

• #20   27. jun 2012 Kimmie: Okay. Jeg håber bare, at de er realistiske. Det er langt bedre at sætte forventninger til sig selv og sine muligheder end at stå med en understimuleret hund, fordi man reelt ikke har tiden fordi der skal vaskes op, lades op til næste dag, vaskes tøj osv.

• #21   27. jun 2012 En cavalier er en lækker hund men den kræver altså også en del aktivering og træning, det har dem jeg har haft i hvert fald gjort og det samme gælder min opdrætteres hunde.

• #23   27. jun 2012 Man kan sagtens være heldig med en lab.
    Vi havde en tæve engang. Udover at hun var den mest fantastiske hund, som især elskede mig fra bunden til toppen, så var hun ikke særlig aktiv. Ikke mere end andre mindre aktive hunde.

Hun var stille og rolig:-) Til gengæld har vi en formel 1'er som jeg er ret sikker på ikke kan køres træt! Men hold kæft han er dejlig smiley

• #24   27. jun 2012 kimmie husk lige at informerer hende om det arbejde der er med at have hund , alle racer kræver jo et minimum, bare så du ikke står i samme situation som med din anden veninde der har gravbasen smiley ( Jeg mener det vel ikke ond eller spydigt ) Ville også ligge på en Cavalier et par år gammel.

• #25   27. jun 2012 Alfisten, enig puddel kræver en del aktivering hvis jeg er stimulerer min mindst 2 tim dagligt udover gåture så klatre han på væggene.

• #26   27. jun 2012 Hvis jeg IKKE stimulerer skulle der stå, sorry skal nok i seng smiley

• #27   27. jun 2012 hvor stor er deres lejlighed og på hvilken sal ? smiley

• #31   27. jun 2012 min fransk er ikke særlig god til børn ! og har mødt flere med er anstrengt forhold til børn ( de små børn)

• #32   28. jun 2012 bulldog ;D

eng bulldog

fransk bulldog

eller old english bulldog smiley

• #33   28. jun 2012 Hvis lejligheden har have og ligger i stueplan, kan de reelt have alle racer. Hunden skal ikke motionere i haven, blot have mulighed for at tisse og nyde vejret.
    Så de skal finde ud af hvilke egenskaber de ønsker i en hund. Basset Hound og engelsk bulldog er to store rolige basser, der er gode med børn, og ikke kræver enorme mængder motion.
    Alt kan lade sig gøre hvis viljen og lysten er der. Vi holder slædehunde fra et rækkehus, arbejder begge og har Arthur på 1,5 år. Det standser os ikke i at være ude med hundene nogle timer dagligt.

• #34   28. jun 2012 Kig på whippet.

ca 50 cm høj og ca 12-16 kg.
    Ultra kort pels
    børnevenlig.. Meget tolerant.
    Nem at have med alle steder
    ikke gøende ( siger til når der kommer nogen, men ellers ikke voldsomt snakkende )
    Har brug for at løbe nærmest dagligt i et indhegnet område.. vær obs på at hunden jager på synet og er hurtig nok til at fange en hare.
    Meget rolig og afslappet indenfor hvis den får krudtet af.
    Har ikke det store behov for at træne/arbejde, som feks hyrdehunde har,men man kan sagtens lære dem både lydighed, agility og tricks, hvis det er det man har lyst til.. Dog skal man ikke forvente nogen lydighedschampion i en whippet.

• #35   28. jun 2012 OG... Whippet er en yderst sund race

• #36   28. jun 2012 En fransk bulldog er et godt valg. Den er robust så den kan tåle at børn er omkring den. Kræver ikke meget motion. ikke meget pelspleje og er venlig og godmodig. Min kone er dagplejer og desuden har vi selv tre børn og der har aldrig været problemer. Hun har aldrig været syg eller haft problemer med vejrtrækning (altså hunden ikke konen smiley ) Vi har hende med på camping hvor hun bliver ved vognen uden snor og hun gør aldrig.

• #37   28. jun 2012 Uha- hjertevridning, det håber jeg godt nok ikke de udsætter hunden for ;-)))))

Jeg kan foreslå collien - HVIS altså de er indstillet på at den skal have daglig motion og mentalstimulering - men den kræver ikke mere end så mange andre hunderacer. Den er god til børn, den er meget nem trænbar og den er god til at indrette sig efter familiens gøren og laden.
    Ang pelsplejen så er der forskellige typer collie, hvor de korthårede selvfølgelig ikke kræver nogen væsentlig pelspleje, af de langhårede vil jeg anbefale en klassisk model, de har noget mindre pels end den morderne type.
    Collien er en rimelig rask hunderace, man skal huske at se på temperement, for nogle har tendens til nervøsitet, men rigtig mange opdrættere er opmærksomme på dette, men vær opmærksom på at købe fra en sundt opdræt.

• #38   28. jun 2012 Som Kennelmor siger, så er collien en fantastisk race, og ikke mindst en god hund for børn.

Vi havde en, eller min fars ekskone havde en, og hun var simpelthen så fantastisk og skøn. Hun var indstillet på aktivering, og hun behagede os virkelig. En ufattelig nem hund, som ikke løb på vægge når vi bare sad hjemme smiley

• #39   28. jun 2012 Jeg siger også Whippet. smiley

• #40   28. jun 2012 kenner en opdrætter af wippet de er rolig og nemme at havde med at gøre som begynder hund ,de har ikke det væsen som mange andre raser de viler i sig selv.

• #41   28. jun 2012 "Kloge" hunde er dem jeg ville holde mig fra, hvis ikke de skal bruges til træning. Så hellere en race der ikke har det store aktiveringsbehov, som kan nøjes med gåture og hygge og leg med ungerne.

• #42   28. jun 2012 White - du provokerer fame så man tror det er løgn!!!!!!

Nu da du ikke vil offentliggøre nogle former for resultater dine hunde har været i gennem, og nu hvor man ikke kan få at vide, hvilke hunde du parrer, Og nu hvor du bruger ne zobel/merle hund i avl - så synes jeg du skal gå stille med alt din fablen om sundhed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MDR1 har ikke noget med den reaktion at gøre som mine hunde fik - andre racer har fået nøjagtig samme reaktion og midlet er der generelt advaret om i bl.a Norge.
    Jeg ser ingen grund til at lave MDR1 test generelt og over en bred vifte. Min ene hund er testet for MDR1 og er RASK bærer, og det var hende der blev hundedårlig af det flåtmiddel, så prøv lige at sætte dig bare lidt ind i tingene før du poster dem i forum!!!

• #44   28. jun 2012 Godt skrevet Madam mim :oD

• #45   28. jun 2012 hvor er det dog voldsomt irriterende at vi igen og igen skal igennem samme sløve mølle med dig WHITE ! ...

lad os nu se at der ikke gør, lad os nu håbe at VI i det mindste beholder vores sunde fornuft !

• #46   28. jun 2012 Utroligt et menneske får lov til at være så provo..... pas dog dit....

• #48   28. jun 2012 Eksport ohh year smiley

Jeg er meget enig med Madam Mim - køb med DKK tavle, der er alle sundhedsoplysninger tilgængelige på hundewebben, vælg et opdræt med gode forhold for hundene, og hvor åbenhed er en selvfølge. Dem der skjulet eks sundhedsoplysninger gør det nok, fordi de ikke tåler dagens lys.

Og fald ikke for ekstremavl, der er en grund til at man indenfor nogle racer ikek må avle på bestemte farver eller andet - brug fornuften og spørg fagfolk når I finder den race I ønsker jer - der er mange herinde på HG der ved en hel masse om de forskellige racer og som gerne vil hjælpe med at finde en seriøs opdrætter.

• #50   29. jun 2012 Jeg er enig BATDOG det er ren provokation, men den slags tolereres her på Hg fra nogle brugeres side, det har jeg da lært efterhånden.

• #52   29. jun 2012 Year you are right smiley

• #53   29. jun 2012 White, jeg er meget glad for jeg ikke skal danse med dig, jeg ved ikke hvem der er mest tung at danse med smiley

Men kunne man mons tro være så heldig, at du ville uddybe, HVORFOR du lige valgte at henvise til min tråd om det flåtmiddel - det har jo intet med MDR1 problematikken at gøre? Hvorfor henviser du ikek til noget generel information om eks MDR1, hvis du tror det har noget med situationen at gøre?
    Og hvorfor i det hele taget bringe MDR1 problematikken ind i en tråd der handler om valg af race?

Og så undskyld til trådstarter,jeg håber du finder en dejlig race der vil trives i jeres familie. Jeg er meget til hyrdehunde, men de har ofte pels der skal ordnes, men fordi pelsne er lang er den ikek nødvendigvis træls at holde og den sviner heller ikke nødvendigvis mere end en korthåret hund.

• #54   29. jun 2012 Vil ikke anbefale en Petit Basset Griffon.

Det er en super sød og dejlig hund i hjemmet- men ingen begynderhund, da den har et kæmpe jagtinstinkt og er meget egenrådig og selvstændig. Vi har 2 af slagsen.
    De er ikke nemme at træne, og ikke en race, der kan gå løs - de er simpelthen drevet af deres næser og kan ikke kontaktes, når de har fået fært af dyr.

Derudover kræver de noget pelspleje.

Dejlige, charmerende hunde - men ikke begynderhunde.

• #55   29. jun 2012 Bare mig - jeg har haft både labrador og rottweiler, de svinede mere end mine collier - deres stride og spidse hår var allevegne og var svære at få væk, så jeg mener fortsat at de langhårede er nemmere smiley

• #56   30. jun 2012 Whiiiiii -iiittttt er du der eller kan du ikke svare på mit spørgsmål?
    Du har ihvertilfælde været online smiley

• #57   1. jul 2012 Nu der allerede bliver snakket collier, så giver jeg lige mit pip med.
    Der findes flere forskellige typer collier, og colliefolket er delt og vi kan alle lide noget forskelligt heldigvis smiley
    Dog er der flere forskellige "opdrættere" der sælger "ægte amerikanske collier", enten uden stamtavle eller med en temmelig værdiløs stamtavle - hvis man, som jeg, er faldet for den amerikanske type, så vælg en hund med en FCI stamtavle, enten her i landet eller i udlandet. Og selv hvis man er faldet for den hvide farve kan det også lade sig gøre at få med en FCI/DKK stamtavle - dog bliver disse hunde solgt med avlsforbud, da farven ikke er anerkendt i FCI standarten og dette bør respekteres.

Der findes sunde hvidfaktor collier, som intet har med det defekte merle gen at gøre.

Summasummarum: Køb en hund med FCI stamtavle smiley

• #58   1. jul 2012 Madam Mim: smiley

• #59   2. jul 2012 Kan ikke helt forstå hvorfor Dansk Svensk Gårdhund blev afvist SÅ hurtigt...?
    Nacho her er det dejligste, roligste og mest eksemplariske eksemplar af hund vi har i hele vores beboelsesblok - område.
    Hvis du tager fat fra starten, afretter efter MOR- metoden og igangsætter(aktiverer) dem, så vi de tie stille, kunne blive hjemme i 8+ timer, gå pænt og oven i købet lærer de meget hurtigt hvilke børn/voksne der ikke kan lide hunde.
    Ud over DSG vil jeg jo nok kigge lidt på Fox-terrier og evt. Dværg-pincher..
    Ved godt at de ikke er lige så store som de tidligere nævnte racer men der må da være en grund til at de alle bliver brugt i f.eks cirkus og på plejehjem...
    Grunden er jo selvfølgelig at de MEGET gerne vil tilfredsstille deres ejere og ELSKER at lave kunster som at danse, gå på forbenene, zig-zag mellem ben, svømme osv. osv.

Kommentér på:
nybeynder valg af hund

Annonce