1.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bianca er parret med "drømmehannen" Bianca er parret med "drømmehannen"

Bianca er i søndags og i går tirsdag blevet parret med en af de bedste hanhunde inden for racen Dansk/svensk Gårdhund. Han bor i Malmø. Det er da fantastisk at jeg ikke skal køre mere end en time for at besøg ham.

Han hedder Adens Mullige Malte Mandelkubb og har vundet rigtig mange titler. Han er en flot og ældre herre på snart 9 år. Men da han lige har lavet et kuld på 6 hos min opdrætter kollega i Sverige, så er jeg ikke bange for at anvende ham.

Det var kærlighed ved første blik. Søndag gik der ca. 3 minutter fra de havde mødt hinanden til de parrede. I går gik der kun den halve tid. Han havde ventet på hende, for da de satte deres 3 andre hanner ud, så vidste han hvad der ville ske. Det var sjovt at se hvordan de kunne lide hinanden. Bagefter var Malte i fuld vigør, og han så rigtig glad ud. Det er selvfølgelig noget vrøvl at sige, men vi blev en times tid efter hver parring, fordi vi kender ejerne rigtig godt, og der var han helt på dubberne.

Jeg har længe ventet på, at ejeren ville sige ja til en parring. De har sat ham lidt på hold, da de gerne ville se hvordan hans afkom blev. Da jeg selv har Beckie efter hans søn, som også bor hos dem, så er jeg helt fortrøstningsfuld over at kombinationen mellem Bianca og Malte skulle blive godt. Man kan selvfølgelig aldrig få garantier.

Da opdrætteren af Malte, en kendt opdrætter og dommer med speciale i racen, hørte om den forestående parring, bestilte han omgående en tævehvalp efter dem. Jeg kender dem særdeles godt, så det er "stort" for mig, at han ønsker at anvende denne kombination i sin videre avl.

Så nu er der kun ventetiden tilbage. Jeg plejer ikke at skanne eller noget, for når hun er ca. 4½ uge henne, så kan jeg se om hun er drægtig eller ej.

Ih hvor jeg glæder mig, for det er en drøm der går i opfyldelse.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bianca er parret med "drømmehannen"
Kommentér på:
Bianca er parret med "drømmehannen"

Annonce