1.257 visninger
|
Oprettet:
Depositum for hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber nogen her inde lige kan hjælpe mig lidt med hvad man gør.
Mange tager jo et depositum når de skal sælge deres hvalpe. Men efter jeg har tænk lidt over det. Kan jeg ikke helt finde ud af om jeg synes det er en go idé.
Selvfølgelig kan jeg risikere at folk ikke kommer og henter deres hvalp fordi de ikke har langt nogen penge. Men på den anden side vil jeg jo helst heller ikke have at folk føler de bliver nød til det fordi de har betalt noget. For så vil jeg da heller selv finde et nyt sted til dem
Nogen der kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvad jeg skal gøre Og hvad i har af erfaringer med det
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.849
Jeg synes et depositum er både for købers og sælgers skyld, for som køber er man jo ikke sikret en hvalp før der er betalt depositum og lavet en kontrakt.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 69
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 52
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
Vil nemlig heller ikke som du siger risikere at de føler sig presset til at købe pga de penge de har lagt og så måske går ud og sælger hvalpen videre med det samme fordi det ikke lige var den rigtige hvalp eller det rigtige tidspunkt. Mine hvalpe skal kun ud i hjem hvor de er 100% ønskede.
På den anden side er det også som andre siger en sikkerhed for dem for at de har reserveret hvalpen og jeg ikke sælger den til anden side. Den er til gengæld ikke endeligt reserveret før depositummet er betalt.
En sidste grund til at jeg tager et dep er at det bringer lidt mere seriøsitet ind i billedet. Har oplevet folk der har reserveret hvalp flere forskellige steder samtidigt for så at vælge den de bedst kunne lide når de var 8 uger!! Det gør man trods alt ikke hvis man skal lægge dep hvert sted, og det gør også at folk tager det at reservere end hvalp lidt mere alvorligt. De skal trods alt i banken og hæve penge osv, så det bliver ikke en spontant ugennemtænkt beslutning.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 69
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Tror ikke man kan løbe fra en købsaftale hvis der er betalt depositum, det er jo købeloven der gælder.
Jeg ændre lige mening, dårlig ide med depositum
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Nogle vil nok mene at det er en underlig måde at gøre det på, men det var sådan vi fik vores tøser, og vi har også set konsekvensen af det modsatte!! Vi vil hellere beholde en hvalp lidt længere, end at sende en hvalp afsted til et hjem, der ikke kan give den de udfordringer, den har brug for. Det gjorde vi fx. med de to sidste i Ollie's kuld fra sidste år.. Den ene var 5 måneder, den anden 6 da de flyttede hjemmefra; men så var vi heller ikke et sekund i tvivl om, at det var de rigtige familier vi havde fundet!
Vi vil derfor ikke tage depositum, da der er risiko for, at der ikke er en hvalp, der passer til køber.. På den anden side sikrer depositum at køber virkelig er seriøs..
Vi tager ikke depositum nu, men det kan da være det bliver aktuelt senere..
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 884
Depositum for hvalp