1.025 visninger
|
Oprettet:
Foder {{forumTopicSubject}}
Vores lille Westi Sisse er nu nået den alder hvor der skal nyt foder til da hun har passeret de 8 mdr. Vi har indtil nu fodret med Royal Canin hvalpefoder. Sisse er helt uden allergi og skulle gerne fortsætte med det vi har tænkt på at købe Royal Canin til Westier unghund men vil lige høre er der andre foreslag ?
MVH Sisses far
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
Se efter et foder uden majs, tilsætningsstoffer, korn, soja osv.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
- Hvalpene får Orijen, fordi de har et decideret hvalpefoder, men ellers får de TOTW og Wolfsblut.
Personligt synes jeg ikke Royal Canin's foder er særlig godt.
Bare den her;
http://www.zooplus.dk/shop/top_brands/royal_canin_foder/royal_canin_size_hundefoder/217973#composition
"fjerkræmel, ris, animalsk fedt, planteproteinisolat*, majs, tørret roepulp, hydrolyseret animalsk protein, mineralstoffer, fiskeolie, sojaolie, fructo-oligosaccharider, butyrat, gær-hydrolysat (mannan-oligosaccharider- og beta-glucan-kilde), tørret æg, tagetesblomstmel (lutein-kilde).
* L.I.P.: udsøgte, letfordøjelige proteiner med høj biologisk værdi."
Fjerkræmel og ris som de to første ingredienser = det der er mest af i foderet.
Nej tak, dét skulle mine hunde dælme ikke ha'
Den her får mine voksne hunde lige pt.
http://www.foderxpressen.dk/shop/wolfsblut-wild-pacific-1165p.html
"Frisk laks, kartoffel, tørret laks, sild, makrel, laks, olie, kartoffelstivelse, frisk ørred, tomatpuré, tørrede rejer, tørret kuller, fiskelever, timian, merian, persille, salvie, fingertang, rødalger, carrageentang, søgræs, havsalat, jordskokker, havtorn, dild, tranebær, æble, marietidsel, hvidtjørn, ginseng, spirulina, brændenælde, taurin, lecithin, anis, bukkehorn, mineraler og vitaminer, DL-Methinin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten"
Jatak, meget bedre - efter MIN holdning.
Jeg er hys med hvad foder mine westier får, så jeg undgår alt der hedder korn, majs, ris, biprodukter og ting ala "fjerkræmel".
Wolfsblut m.v. er ikke engang særlig dyrt i brug, og da slet ikke sammenlignet med Royal Canin.
Mine hunde stortrives på foderet og jeg anbefaler hvalpekøbere herfra de fodermærker.
Nu har jeg desværre ikke lige nogle kloge links eller henvisninger, men har læst mig frem til at en af de hyppigste allergener hunde får, derunder særligt westien, er overfor lagermiderne - eller rettere, lagermidernes eskrementer. Lagermider lever i korn.
- Så efter min tankegang, undgår man korn i foderet undgår man også lagermider og deres eskrementer, ergo er risikoen for allergi forhåbentligt lige dét mindre.
Vi har prøvet flere fodertyper, men det her er helt klart det vores hunde trives bedst på og har en god appetit til - fordelen er også de forskellige varianter af mærkerne så man kan skifte lidt i blandt dem så hundene ikke kører død i foderet.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
- Enig, det er også det jeg har læst mig frem til, bl.a. en del udtalelser fra dyrlæger.
Så som westie-ejer, så holder jeg mig LANGT væk fra foder med korn i
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 35
Tusinde tak
MVH Peter
Foder