{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Parson hvalpe hvordan ?? {{forumTopicSubject}}

Har en dejlig Parson russell terrier (Cudweed´s Kiss Of An Angel) vi gerne vil have et kuld hvalpe på.

Hun har DKK papire men er ikke udstillet/avlsgodkendt hvilket jeg heller ikke har et brændende ønske om hun skal.

Hvordan gribes det hele an når jeg kun vil have hvalpe med tavle ? Skal hun tjækkes ved dyrlægen for div. arvlige sygdomme inden ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parson hvalpe hvordan ??
  • #2   22. maj 2012 Udstillingskravet er bortfaldet - men derfor er udstilling nu stadig en god ide, så får du en ide om, hvorvidt din tæve overhovedet er racetypisk.

Racen kan have avlsrestriktioner, dem kan du læse mere om på www.hundeweb.dk

Og som en anden skriver, kontakt din opdrætter og fortæl om dine planer?

Husk at hunden helst skal være omkring 2 år ved første kuld.

• #4   22. maj 2012 så vidt jeg kan se er der ikke deciderede avlskrav på racen når jeg tjekker på DKK.

Der er nogle godkendte farver:
    Farver for racen
    Hvid
    Hvid M Sorte Aftegn
    Hvid M Lemon Aftegn
    Hvid M Tan Aftegn
    Tricolour

Men jeg har ikke nogen specifik viden om denne race, så jeg kan kun varmt anbefale enten at tage fat i opdrætter du har købt hos eller hos en race repræsentant under DKK så du har nogle at gå i dialog med.

Der er også nogle ting absolut de fleste tjekker Cavalieren for inden avl, selvom det ikke er et krav, det kan jo være netop din race også har nogle sundhedsmæssige problemaikker der er værd at undersøge inden avl.

Men se om du ikke kan komme i kontakt med en der har forstand på netop denne race indenfor DKK der kan guide dig.

Det kan virke uoverskueligt det hele i starten, men har man nogle der lige hjælper en med at tage det skridt for skridt, så er det lige til at gå til, det med at få sin hund klar til avl, så man med stolthed og god samvittighed overfor racen, sit kuld og hvalpekøbere kan præsentere noget ordentligt avlsarbejde. smiley

Kommentér på:
Parson hvalpe hvordan ??

Annonce