{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

hvor mange hvalpe ?? (små hunde) {{forumTopicSubject}}

heej HG!

som teksten lyder.
hvor mange hvalpe har jeres tæve fået og efter hvor mange parringer ??
og her snakkes der om tæver under 5 kg.
her går vi og venter spændt på hvor mange hvalpe der kommer fra vores tæve på 2,8 kg. hun er næsten halvvejs og har taget 300 g på. hun har haft 3 parringer hvor de kun sad sammen 1 gang.

glæder mig til at høre hvor fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange hvalpe ?? (små hunde)
  • #1   19. maj 2012 Amy har fået 2 kuld.. første på 5 andet på 2 hvalpe.. der blev begge gange parret med samme hanhund, og de sad begge gange sammen 2 gange.. der er ingen sammen hæng i hvor mange gange de er parret da det kommer an på hvor mange æg tæven ligger nedså vidt jeg har læst mig frem til

amy vejer ca 3 kg

• #2   19. maj 2012 Så vidt jeg ved er normalen mellem 1-4 hvalpe for de små racer. Jeg anbefaler altid scanning eller røntgen, så man kender antallet.

• #3   19. maj 2012 Enig med Nicolai. Vil man vide om der overhovedet ER hvalpe så kan man få tæven skannet, men nu skriver du ikke hvornår parringen fandt sted, så selv om de hang sammen så kan tævens krop nå at ha absoberet eventuelle fostre, så vil du være på den sikre side så får du tæven røntgenfotograferet omk.45-47dag "efter de hang sammen", det gør også at du ved om der måske kun er en stor hvalp som kan være for stor til at kunne fødes naturligt, og så kejsersnit er eneste udvej for at begge eller ihvertfald moderen overlever.

Var jeg dig, så ville jeg se og få talt med min dyrlæge om de ting så du ikke står og er "helt alene" med evt.problemer når fødslen først går igang.

Better safe than sorry.

• #4   19. maj 2012 det skal lige siges det er jasmins 2. fødsel. sidste gang kom 3 hvalpe. med en super nem fødsel. og vi har selvfølgelig sat os ind i alle detaljer osv. og vi var sidste gang og selvfølgelig også denne gang til tjek hos dyrlægen og det hele. hun er idag 26-29 dage henne. da hun blev parret 3 gange.
    er der nogen der ved hvad scanning eller røntgen koster ca ??

• #5   19. maj 2012 Ok.Sorry.. :-))
    Der er desv.bare så mange som parre deres hunde uden at ha sat sig ind i hvad der kan ske og ikke mindst hvor dyrt det kan blive både i kr.og øre men også i hundeliv.

Jeg ved ikke hvad det koster desu.så er prisen forskellig afhængig af hvilken dylle man bruger smiley
    Men jeg vil råde dig / jer til at Røntgenfotografere så man kan se hvor mange hvalpe der er og hvor store de er, da en scanning kun siger om der i hvalpe i tæven eller ej.
    Men igen så syntes jeg at det er for tidligt, vent til hun er omk.de 45-47dage henne for på nuværende tidspunkt er det ikke andet end små"deforme æg" hun har i maven. smiley

• #6   19. maj 2012 Hov fik ikke med at man kan se via scanning om tæven er med hvalpe når hun er omk.1 md.henne. hvis det bare er det man ønsker at vide.
    Jeg syntes bare bedre om røntgen da det er mere præcise oplysninger man får.

• #7   19. maj 2012 det er helt i orden smiley

ja er helt klar over der er alt for mange uansvarlige der bare avler.

vi ved godt der kan komme mange uforudset udgifter. både kejsersnit og hvalpe der skal sys osv. men alt det har vi sat os ind i sidst hun fik hvalpe smiley

okay. nogen gange er der nogen der har billigere røntgen end andre.
    min egen dyrlæge er ret dyr!! smiley
    men man skifter jo ikke bare lige. man skal helst stole på sin dyrlæge. og jeg stoler lige på den dyre i denne omgang hehe.

• #8   19. maj 2012 Fra dag 20 kan du få scannet en lille hund. Og det koster hos min dyrlæge ca. 200.- kr. Røntgenundersøgelse er kun mulig langt senere i drægtigheden. Og den finder jeg temmelig overflødig.
    Din lille hunds vægtøgning skyldes nok nærmere at du er begyndt at fodre hende mere, idet eventuelle hvalpe på nuværende tidspunkt kun er en lille boble på størrelse med en lillefingernegl:-D

• #9   19. maj 2012 jeg er begyndt at fodre hende på hvalpe foder. men sys hun faster lidt nogen dage hmm
    hvilken dyrlæge har du ?

• #10   19. maj 2012 Marietta. det kommer jo an på hvad man skal bruge billederne/scanningen til, for vil man bare vide om der er hvalpe i tæven , ja så er en scanning klart det nemmeste/hurtigste, men ønsker man at kende antal og evt.størrelse på hvalpene så er røntgen jo et must. smiley

• #11   19. maj 2012 I know Anita. Jeg har bare aldrig følt behov for at kende det nøjagtige antal. Idet jeg endnu aldrig har været i tvivl om, når mine tæver var færdige.
    Og størrelsen har heller aldrig overrasket mig, idet jeg gør mig stor umage for at kende de linier jeg bruger.
    Desuden kan jeg ikke li´at bruge røntgen medmindre det er absolut nødvendigt.
    Så jeg vil bare vide om der er hvalpe eller ej, så jeg kan tage de nødvendige hensyn til tæven.
    Mikker & Claus F: Jeg bruger St. Heddinge dyrehospital på Stevn.

• #12   19. maj 2012 Trille Dværggravhund på 4 kg, tog 1 kg på og fil 5 hvalpe på ca 200g hver.
    Bee chihuahua på 2.7 , tog 750g på og fik 5 hvalpe på 100-112 g hver.

• #13   19. maj 2012 Jeg er heller ikke vild med røntgen, men med de små racer ville jeg bruge det til hver en tid, af de grunde jeg har nævnt tidligere. smiley

Kommentér på:
hvor mange hvalpe ?? (små hunde)

Annonce