{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødekasse:)
  • #1   18. apr 2012 Vi byggede en selv. Den blev super flot. Prisen for materialer blev ca. 1000 kr. Det var til en husky.

• #2   18. apr 2012 Sidste gang byggede jeg den selv.. Du kan se den i mit fotoalbum.. Jeg fik pladerne og sådan så det var billigt nok.. Desværre havde jeg ikke plads til at opbevare den så vi smed den ud..

Denne gang fandt jeg en på DBA som solgte en brugt.. Det er også en de har bygget selv...

Hvis jeg var dig ville jeg bare bygge en.. Det er ikke så slemt..
    Jeg har rigtig god erfaring med at beklæde den med voksdug.. Så er den nem at rengøre.. smiley

• #3   18. apr 2012 http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=57392

Det er lidt svært at se det hele men der var dobbeltdør i den så jeg kunne holde hvalpene inde..

Det er klart at den skal se helt anderledes ud hvis det er en stor hund smiley

• #4   18. apr 2012 Tak for rådne smiley

Voksdug - det var da en go ide smiley

• #5   18. apr 2012 Bare husk at det skal være RIGTIG voksdug og ikke det der smarte tekstildug....

• #6   18. apr 2012 Den er ellers meget flot sys jeg smiley

Tænkte på nu når i har Bygget en selv - har i så lavet så de har meget plads ? Eller hvordan smiley

• #7   18. apr 2012 Hihi skal jeh nok huske smiley

• #8   18. apr 2012 Det er vidst rimelig billigt i jysk...

• #9   18. apr 2012 Jeg lavede så de havde rigeligt plads men jeg bor også i lejlighed og har ikke mulighed for at de kan rende så meget rundt i et bryggers eller sådan...

• #10   18. apr 2012 Ahgt oki smiley så har du både lavet det som hvalpegård og føde kasse smart:)

• #11   18. apr 2012 Jeg vil då tilføje at det er ennrigtig god ide med en stang , rundt i kanten , ca 10-20 cm fra bunden og 10 cm ud fra væggen , så mor ikke kan ligge dem ihjel - de bliver beskyttet af stangen hvis den skulle kommen bag hende og hun ligger sig ind mod væggen smiley

• #12   18. apr 2012 I vores hvalpealbum, kan du se vores kasse. Vi byggede den 120x100 cm. Det var sådan pladerne kunne købes.

• #13   18. apr 2012 Min mand byggede vores, den blev super flot.
    Den kom så også til at koste 2000 kr, men vi brugte rigtig gode materialer, bla var bunden ikke af krydsfiner, som man kun kan skrue i en gang eller to, så den var dyr, jeg kan ikke huske hvilket materiale det var.
    Vi brugte hvide plader til siderne og vi lavede en smal hylde hele vejen rundt som fungere som rundstokkene gør.
    Vi satte også små klodser under, så den blev hævet fra gulvet for at bunden ikke skulle blive for kold. Der blev lagt voksdug i bunden og så var der wetbed over.
    En varmelampe er også god, det er drønvigtigt at hvalpene ikke bliver kolde fra start af.
    Vi havde små plader der kunne sætte i indgangen, så hvalpene ikke kunne komem ud.

Vi lavede den efter mål, så Fie kunne ligge udstrakt på begge leder, men på den lange led var der rigeligt plads, der var den vel 30-40 cm længere end hendes længe.

Du kan se kassen på min hvalpeside.

• #14   18. apr 2012 Lene det med pindene sys jeg næsten der ska være smiley
    Altså pinde rundt i kanten smiley

Nicolai og Malene - Den er super fin smiley

Kennelmor smiley smiler den r skam godt nok flot smiley
    Smiler og tak for de gode ideer smiley dejligt med nogle gode råd smiley

Vetbed tæpper er altid fantastiske smiley smiler ,...
    Ihhh så må vi heller igang m bygge en smiley

• #15   18. apr 2012 Annika - god ide , ser vare mange der undlader dem smiley

• #17   18. apr 2012 Yes - det var også en mdf plade vi brugte til bund - men vi valgte så at købe pladerne til væggene i hvidt, så vi var fri for at male dem selv - og vi fik dem også i de mål vi ønskede.

• #18   18. apr 2012 der er ofte nogle til salg på DBA eller herinde, som så bare skal friskes lidt op

• #19   18. apr 2012 Har også lige siddet og kigget på DBA.. Der er ret mange til salg...

• #20   18. apr 2012 Vi var ude og købe fødekasser, hos en som lavede dem selv.
    - Så har vi selv malet, lagt linolium i bunden, fuget osv.

(link fjernet)

Sådan ser vores ud - foretrækker helt sikkert kanten rundt fremfor rundstokke, og så er vi glade for det lille rum der foran fordi så har tæven foder og vand lige ved siden af, det er altså praktisk til det første tid i fødekassen smiley

Man kan sikkert lave dem selv forholdsvis nemt hvis man er fiks på fingrene - det er jeg IKKE så derfor købte jeg mig til dem.

Hvis nogen vil ha' detaljerede billeder af fødekasserne til at bygge efter, tager jeg gerne nogen, bare man lige sender mig en pb.

• #21   18. apr 2012 Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men jeg har en gl. trækravlegård med voksdug i bunden. Den kan du købe af mig og så selv lige "snedkerere" lidt på den, så den bliver du du ønsker den. Den er i OK stand og jeg har ikke brugt den til hvalpe, da jeg har en anden nu. Jeg bor på midtsjælland.

• #22   18. apr 2012 Vil lige sige, at jeg ikke ville bruge en varmelampe til hvalpe. Jeg har selv købt en varmeplade, som er beregnet til hvalpe, og det er simpelthen det bedste jeg har købt til hundene. Hvalpene har brugt den næsten fra fødslen og frem til de var over 5 uger. Jeg har lagt den væk nu, da de alligevel ikke gider bruge den mere. Men man kunne bare se, når de lå og sov, at de slappede helt af pga varmen.

• #23   18. apr 2012 Hvorfor vil du ikke bruge en varmelampe men gerne en varmeplade?
    Hvor stor er varmepladen?

• #24   18. apr 2012 Kennelmor: en varmelampe giver ikke en ensartet varme, og i værste fald kan dyrene risikere at brænde sig på den.
    En varmeplade (til hvalpe) giver en regelmæssig varme, som kommer nedefra, og det synes jeg er mere hensigtsmæssigt. Min varmeplade er 30x40 cm, men de fås i flere størrelser.

• #25   18. apr 2012 Jamen hvalpene kravler da væk, hvis de får det for varmt - det gjorde mine ihvertilfælde, de var faktisk ikke glad for varmen, selvom de er efterårs/vinterhvalpe.
    Og med varmepladen, kan de ikke ligge og bide i den og ledningen?

• #26   18. apr 2012 Mine elskede deres varmeplade, og de når de skulle sove, gik de næsten altid over på varmepladen.
    Min varmeplade er hård (som keramik), men med flecebetræk. Ledningen er gemt i en meget tæt metalspiral.
    Jeg kan jo ikke sige, hvordan dine hvalpe reagerer, men jeg ved, at der er andre end mig, der har været rigtig glade for varmeplader til hvalpe. Jeg fik den selv anbefalet af en dyrlæge, der selv avler hvalpe.

• #27   18. apr 2012 Jamen der er nok stor forskel på racer, mine bliver ret hurtigt store og kan selv holde varmen - de kravlede som sagt væk fra varmen - og ja min tæve flygtede væk fra varmen, hun kunen slet ikke have det smiley

• #28   18. apr 2012 Malteserhvalpe er små, og bliver hurtigt kolde, det er nok derfor, at mine hvalpe har været så glade for varmepladen.

• #30   18. apr 2012 M.P.: Fordelen ved varmepladen er, at den holder en konstant temperatur, det synes jeg ikke man kan med de varmepuder og varmetæpper, som jeg tidligere har prøvet. Desuden er ledningen på varmepladen "hvalpesikker", idet der er en metalspiral rundt om ledningen. Nu er det ikke fordi jeg sælger varmeplader til hvalpe, kun fordi jeg selv er rigtig glad for den jeg har:-)

• #31   18. apr 2012 Jeg synes nu en varmelampe er meget fin, den hænger så hvalpene ikke kan nå den og den koster 80 kr. Jeg brugte den kun kortvarigt, men jeg har jo også en race der har rimeligt nemt ved at holde varmen - og det ved jeg TS også har - det er samojeder smiley

• #32   18. apr 2012 jeg byggede også selv min hvalpekasse, hvilket var super nemt, da jeg kunne bruge en palle-ramme og badabing-badabum så var alle siderne jo klar. smiley
    En palleramme er målene 80x100
    (Pallerammen fik jeg gratis)

Jeg købte en tung mdf-plade i silvan til 75kr og gav 15kr for at få den skåret til.
    Så købte jeg rundstokke til ca. 50kr og fik dem skåret gratis til i målene så de passer pallerammen.

Og så brugte jeg de rester maling jeg havde fra da jeg malede lejligheden og købte kunstige solsikker til at dekorere med, da de er min kennels "symbol". smiley

Så en meget billig fødekasse, men funktionel, sikker, smart og pæn.
    Jeg er yderst tilfreds.

Bunden har jeg på den ene side malet i samme farve som selve kassen, og på den anden side af bunden har jeg sømmet linoliums gulv på, da det så er hurtigt og nemt at tørre af og træbunden ikke suger fugt til sig.

http://www.kennel-joydevie.dk/Blandet/

• #33   18. apr 2012 hov, og vil lige tilføje: Jeg ville havde kontaktet produktionsskolen her i byen hvis det med pallerammen ikke lige var dukket op, for jeg er sikker på det er en opgave de havde kunne lave til rimelige penge.

Så hvis der er en produktionsskole i nærheden af dig, så hør dem ad om hvordan og hvorledes... og hvor meget. smiley

• #34   19. apr 2012 Karina - kennel Joy, den er fin din hjemmelavede fødekasse. Men jeg tænker, hvor længe kan du have dem der inden de begynder at kravle ud af kassen. I så fald hvad gør du så?

Har selv investeret i en hvalpekravlegård fra Variocage, og der har jeg en stor plade med vetbed tæpper på. Det varer længe før de går uden for tæppet, men når de går, så går de på lineolium og når de besørger, så er det nemt at gøre rent. De kan blive i kravlegården indtil de flytter hjemmefra, men får selvfølgelig lov til at begive sig ud i hele huset og haven, når de er store nok til det. Ved at have kravlegården sikrer vi os, at de ikke er overalt når vi er på arbejde. De er jo nødt til at blive overvåget når de går frit, for de er gode til at stikke snuderne i alt hvad der er spændende, og nogen gange dur det ikke at de spiser noget de ikke må.

• #35   19. apr 2012 Gitte: når de begynder at ville søge ud af kassen, så tager jeg rammen af (den sidder ikke fast.)
    Så har de bare træ-bunden med vetbed til at ligge og hygge på.

Når de er omkring 3 uger og mobile nok til ikke at ligge i kassen mere, så løfter jeg som sagt rammen af, og så har jeg også ca. 8kvm med linolium jeg har lagt på mine ubehandlede træ-gulve, med hvalpegitter rundt om.
    Det bliver så deres hvalpegård.

Træbunden ligger stadig i hvalpegården med et Vetbed tæppe over, så er der legetøj og en bakke med aviser de kan besørge i, hvis jeg ikke når udenfor med dem. smiley

Rundstokkene kan også pilles af fødekassen, hvis jeg synes de er i vejen for hvalpene når de er omkring 2 uger... men det ser jeg på.

Selve rammen på fødekassen er ret høj, så den kan de ikke bare lige kravle over, heller ikke når de er 3 uger, så det er mig der skal ære opmærksomme på deres fysik og hvornår rammen skal tages af.

Håber det var svar på spørgsmålet. smiley

Kommentér på:
Fødekasse:)

Annonce