Schæfer kennel søges da vi søger hvalp {{forumTopicSubject}}
Haii alle på HG
vi er et ungt par på 20 og 23 som lige er flyttet i hus med mine dyr og jeg har fået lov til at få en lidt større hund da jeg har sagt jeg gerne vil have en vagt hund hvis jeg skulle flytte i hus :o) så nu må kæresten betale prisen xD MEN vi skulle jo liiige blive enige om en hund for han var ikke så begejstret for forslaget Rottweiler (desværre ellers en dejlig hund) så vi er kommet frem til schæfere og jeg vil gerne have en med stamtavle, ikke fordi jeg skal bruge den til noget, men vil bare gerne have en schæfer efter gode forældre og som ikke har nogle arvelige sygdomme som det med hofterne eller øre problemer osv. Jeg vil dog ikke tage den første og bedste hvalp jeg ser da jeg har nogle krav som jeg håber en kennel derude et sted kan opfylde for mig:
Jeg ønsker langhåret schæfer
gerne i klassiske farver eller hvid (kunne ikke bestemme mig)
gerne af de ekstreme langhåret (de er SÅ søde )
jeg ønsker min fremtidige hvalp skal være efter forældre som har hofter i top der skal ikke være det mindste
jeg ønsker hvalp efter store forældre
jeg er ligeglad med hvor den har stamtavle(men ville ikke gøre noget hvis det er DKK)
det gør mig intet hvis det er efter brugs hunde eller ej for uanset hvad vil den komme til træning.
og jeg ønsker mig en Han Hund (det er så dog en mindre detalje)
prisen er næsten ligegyldig så længe prisen holder sig under 10.000 for det nægter jeg at give for en hund.
jeg vil gerne lære dem der har kennlen at kende og vide hvad de avler udfra og venter sikkert et kuld eller 2 før end jeg vælger for jeg vil have den HELT rigtige :o)
men er der nogle der kan anbefale en kennel eller måske har en kennel??
på forhånd tak^^
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 122
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
For nyligt blev er åbnet op for avlsgodkendelser af langhårede, men det vælter ikke med kenneler.
Ud over det, så er langhårede noget, der kommer ved korthåredes parringer og der er dermed ikke garanti for, at der kommer en langhåret i et givent kuld.
Store schæfere (tæver over 61 cm, hanner over 66cm) godkendes ikke til avl. (I øvrigt også en usund størrelse for racen).
Jeg vil foreslå dig at dykke lidt mere ned i racerne hvid schweizisk hyrde og også schæferhund. De egenskaber som de dækker over fra den hvide og til brugslinjeschæferen er ret forskellige og kræver forskellige ting af at hjem.
Skal jeg være helt ærlig, så lyder det til, at I er knapt afklarede endnu - specielt i forhold til hvordan racerne i virkeligheden ser ud og opfører sig.
Jeg kan ikke anbefale dig at købe hvalp efter andet end DKK-godkendte/kårede forældre - dette fordi det er den eneste mulighed man har for at tjekke sundhed via HD-index og hundeweb.
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 122
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
For schæferens vedkommende er tavlen et fuldstændig nødvendigt redskab til at finde den rette hund.
Og det er lidt af et arbejde både fordi der er de sundhedsudfordringer, der er, og fordi de typemæssigt er meget forskellige og alt derfor kommer an på, hvad man vil med sin hund.
Det handler om at målrette sin søgen, simpelthen.
Du skriver i øvrigt omkring ører - det er desværre ikke noget man kan gøre noget for at komme udenom. Det er en af de ting, hvor man blot kan håbe..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Der er STOR forskel på hvid schweizisk hyrdehund og så en schæfer af brugslinier.
Tag evt. rundt og besøg nogle forskellige kenneler og hør hvad de har at fortælle.
Og kig evt. også på en altdeutche schæfer... De er mere langhårede i det. Men igen - Husk også at kigge på brugsegenskaberne/energi-niveauet.
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 819
Min langhårede er fra Kennel smed. (-:
En fantastisk kennel, som ved hvad de laver, og som bare er fantastiske på alle måder.
Men synes, ligesom de andre, at du/i nok skal finde lidt nærmere ud af hvad det er i ønsker jer helt præcist.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
Det er de allermest langhårede schæfere jeg har kunne finde i nærheden af Danmark, og da du nævner dette selv, vælger jeg at fortælle om dem
Det vi endte med at gøre, var at holde øje med parringslisten og hvalpelisten, her:
http://www.schaeferhund.dk/DK/Venstre/Hvalpe%20og%20Opdr%C3%A6t/Hvalpeliste.aspx
http://www.schaeferhunden.dk/parringsliste.htm
http://www.schaeferhunden.dk/hvalpeliste.htm
Og så skrev vi til de kenneler omkring parringerne, og blev skrevet op til en langhåret pige - dette var i december, og vi fik hende 20. marts. Vores plan var omkring 1. april, så det er derfor det tog så længe
Hhvis du skal studere stamtavler, er dette site godt: http://www.pedigreedatabase.com/german_shepherd_dog/search.html
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 297
Jeg har Kennel Britaje og Hvid sweisisk Hyrdehund , opdrætteruddannelse i DKK - har pt 3 hunde, 2 tæver og en han , alle langhåret.
Vi tager gerne mod besøg så du kan møde de hvide live og få en hundesnak
Schæfer kennel søges da vi søger hvalp