{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

er det mig der synes det er mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Jeg har på et tidspunkt omplaceret en unghund jeg ikke kunnebruge til jagt/ markprøver...

hende der købte den ville gerne lave et kuld hvalpe og sundhedsmæssigt og racemæssigt var/er hun ok... (jeg ville ikke ha avlet på hende da jeg ikke synes hun helt levede op til det jeg forventet af en setter men hun er ok til den jagt hun skal nu)

Nå hun ringer så og spørger til råds om evt. hanhunde og jeg forslår nogle virkelig gode, sunde, højt præmieret hanner men der er hele tiden noget i vejen. enten er de for gamle eller også bor de for langt væk!

Sener ringer hun og siger hun har købt en anden omplacerings hund en hanhund af samme race og de har sørmer parret da de kunne lide hinanden...

(hun har gennemgået DKK opdrætter uddannelse og avler anden race ved siden af)

Er det kun mig der synes det er underlig måde at reager på og bare en smule uetisk måde at avle på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det mig der synes det er mærkeligt
  • #1   9. mar 2012 nej, må da selv indrømme det virker lidt mærkeligt... ikke noget jeg personligt ville synes var seriøst avl

• #2   9. mar 2012 Nej det lyder da meget hul i hoved det der, sorry men hun lyder som om hun bare skulle have en billig parring i hus og vupti 9 uger efter kommer der hvalpe :-(((

• #3   9. mar 2012 Synes ikke historien fortæller om hun inden købet af han hunden har undersøgt om hvor godt et match han skulle være sammen med tæven, har hun undersøgt er der vel ikke så meget galt?
    Kan godt læse hun har brugt din tid også haft hav af undskyldninger for ikke at bruge dem du henviste til, men det er vel hvad man kan komme ud for eller?

• #4   9. mar 2012 uetisk tja hundene kan jo lide hinanden:-) men om det er smart, det er så en anden side af sagen...

• #5   9. mar 2012 Man kan jo håbe kombinationen trods alt viser sig at være god, selvom det nok ikke er det der har vægtet højst hos køberen:o/

Jeg undrer mig over at du skriver hun syntes nogen af de foreslåede hanhunde er for gamle?
    Det er da kun positivt -så kan man se hvordan tidl afkom er faldet ud, og der er en god sandsynlighed for at de selv har "toppet" rent brugsmæssigt, så man kan se hvad de har kunnet præstere.

Nå, men uanset så var det nok ikke en opdrætter jeg ville putte øverst på listen hvis jeg skulle have hund

• #6   10. mar 2012 Nej det lyder også mærkeligt for mig, men kender godt det med folk syntes det er for langt osv...
    Hvilket jeg ik kan forstå, hvis man vil ha netop en bestemt hund er man vel også villig til at rejse efter det.

• #7   10. mar 2012 Synes desværre at det er kotume mange steder. Inden for min race er det nærmest en regel i forhold til en undtagelse, at man bruger sin egen eller vennerneshanhund.
    Jeg synes at det er rigtig ærgerligt at man ikke tænker lidt mere "udaf" og kigger på hvad andre hunde har at byde på.

• #8   10. mar 2012 Man kan også sige at det drejer sig om fænomenet kennel blindness smiley
    Man kan kun se sine egne hunde som de bedste. Ingen andre er gode nok. Derfor er det selvfølge altid ens egne hunde man bruger.

• #9   10. mar 2012 Tjekket hanhunde NEJ (hun sælger hvalpe på at begge forældre er HD frie MEN hanhunden er ikke undersøgt (ikke krav for Gordon setteren) for det nåede de jo ikke inde de parrede)
    Hun havde også kun haft den en uge og i min verden ved man ikke noget om ens hund efter en uge og det var trodsalt en omplacerings hund.

Hun fik så fejlfarved hvalpe i kuldet også da hun ikke har tjekket hvor mange der har hvidt i linierne bage begge hunde.

Det er der udover en hanhund uden nogle præmeringer nogle steder fra og har aldrig været brugt til jagt. Tæven har en udstillign fra inden jeg solgte hende elles kun været lidt på jagt hos dem (jeg vidst ikke at det ville forgå sådanne da jeg solgte hende)

Hvalpene er til salg under 4 forskellige navne og i hver deres annonce så de ikke se ud til at komme samme sted fra da hun ikke blev positivt modt i klubben (normalt snakker man ikke om de fejlfarvede hvalpe)

Jeg er blevet rådet til af flere ældre medlemmer fra klubben om at droppe kontakten så jeg ikke sættes i forbindelse med de forhold. Synes bare det er svært nå jeg gerne vil være sød ved alle... Jeg har slette kuldet fra min side elles har jeg ikke gjordt noget.

• #10   10. mar 2012 Jeg synes også det er ok at bruge egne hunde hvis de er gode nok osv. men en omlpacerings hund man har haft 1 uge... er ikke ok i min verden (så skulle hun da som det mindst ha ventet en løbetid)

Vi har selv både haft hanner og tæver og skal have en tæve igen der linie mæssigt forhåbentligt kan bruge med tiden med en af vores egne hanner hvis de bliver gode nok smiley

• #11   10. mar 2012 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !:
    du skriver:
    Jeg undrer mig over at du skriver hun syntes nogen af de foreslåede hanhunde er for gamle?
    Det er da kun positivt -så kan man se hvordan tidl afkom er faldet ud, og der er en god sandsynlighed for at de selv har "toppet" rent brugsmæssigt, så man kan se hvad de har kunnet præstere.

Ja det var også den begrundelse jeg gav og hendes svar var "man parre da ikke med en hanhund der kunne være hendes far eller farfar, det svar jo til ens datter på 14 finder en på 50 som kæreste og det gør man bare ikke!"

• #13   10. mar 2012 * Kennel wøkk´s for mig er en rigtig tavle en DKK * Det lyder så ikke godt hvad du fortælle, trist det skulle gå en fra dig selv sådanne :o(

• #14   11. mar 2012 Lablover: ja jeg kan ikke forstå man kalder sig seriøs og derefter laver sådanne et nr. der ud over var jeg ikke klar over noget om hendes kennel som sådanne for da hun og hendes "ven" var her snakkede de kun om jagten, at de havde et par andre hunde og ikke noget i den stil de/hun så egentlig gør det i, for så havde jeg skismer ikke solgt hende til hende/dem

• #15   11. mar 2012 Ved første indtryk virker hun smader sød og rar og ikke noget der... men skindet bedrager umilbart...

• #16   12. mar 2012 * Kennel wøkk´s for mig er en rigtig tavle en DKK * Så må du jo en anden gang skrive i kontrakten den ikke skal indgå i avl, så havde sådan nogen som dem der købte hende nok sprunget fra mon ikk?

Kan godt se det er lidt øv for dig, og bryder mig ikke om de ikke lagde kortene på bordet fra første kontakt til dig ang. hunden, men de havde nok luret de skulle undlade at fortælle om kennel, da de ellers nok ikke havde en ny hund med sig hjem :o/

Kommentér på:
er det mig der synes det er mærkeligt

Annonce