er det mig der synes det er mærkeligt {{forumTopicSubject}}
Jeg har på et tidspunkt omplaceret en unghund jeg ikke kunnebruge til jagt/ markprøver...
hende der købte den ville gerne lave et kuld hvalpe og sundhedsmæssigt og racemæssigt var/er hun ok... (jeg ville ikke ha avlet på hende da jeg ikke synes hun helt levede op til det jeg forventet af en setter men hun er ok til den jagt hun skal nu)
Nå hun ringer så og spørger til råds om evt. hanhunde og jeg forslår nogle virkelig gode, sunde, højt præmieret hanner men der er hele tiden noget i vejen. enten er de for gamle eller også bor de for langt væk!
Sener ringer hun og siger hun har købt en anden omplacerings hund en hanhund af samme race og de har sørmer parret da de kunne lide hinanden...
(hun har gennemgået DKK opdrætter uddannelse og avler anden race ved siden af)
Er det kun mig der synes det er underlig måde at reager på og bare en smule uetisk måde at avle på?
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Kan godt læse hun har brugt din tid også haft hav af undskyldninger for ikke at bruge dem du henviste til, men det er vel hvad man kan komme ud for eller?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg undrer mig over at du skriver hun syntes nogen af de foreslåede hanhunde er for gamle?
Det er da kun positivt -så kan man se hvordan tidl afkom er faldet ud, og der er en god sandsynlighed for at de selv har "toppet" rent brugsmæssigt, så man kan se hvad de har kunnet præstere.
Nå, men uanset så var det nok ikke en opdrætter jeg ville putte øverst på listen hvis jeg skulle have hund
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Hvilket jeg ik kan forstå, hvis man vil ha netop en bestemt hund er man vel også villig til at rejse efter det.
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Jeg synes at det er rigtig ærgerligt at man ikke tænker lidt mere "udaf" og kigger på hvad andre hunde har at byde på.
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Man kan kun se sine egne hunde som de bedste. Ingen andre er gode nok. Derfor er det selvfølge altid ens egne hunde man bruger.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.021
Hun havde også kun haft den en uge og i min verden ved man ikke noget om ens hund efter en uge og det var trodsalt en omplacerings hund.
Hun fik så fejlfarved hvalpe i kuldet også da hun ikke har tjekket hvor mange der har hvidt i linierne bage begge hunde.
Det er der udover en hanhund uden nogle præmeringer nogle steder fra og har aldrig været brugt til jagt. Tæven har en udstillign fra inden jeg solgte hende elles kun været lidt på jagt hos dem (jeg vidst ikke at det ville forgå sådanne da jeg solgte hende)
Hvalpene er til salg under 4 forskellige navne og i hver deres annonce så de ikke se ud til at komme samme sted fra da hun ikke blev positivt modt i klubben (normalt snakker man ikke om de fejlfarvede hvalpe)
Jeg er blevet rådet til af flere ældre medlemmer fra klubben om at droppe kontakten så jeg ikke sættes i forbindelse med de forhold. Synes bare det er svært nå jeg gerne vil være sød ved alle... Jeg har slette kuldet fra min side elles har jeg ikke gjordt noget.
apr 2007
Vi har selv både haft hanner og tæver og skal have en tæve igen der linie mæssigt forhåbentligt kan bruge med tiden med en af vores egne hanner hvis de bliver gode nok
apr 2007
du skriver:
Jeg undrer mig over at du skriver hun syntes nogen af de foreslåede hanhunde er for gamle?
Det er da kun positivt -så kan man se hvordan tidl afkom er faldet ud, og der er en god sandsynlighed for at de selv har "toppet" rent brugsmæssigt, så man kan se hvad de har kunnet præstere.
Ja det var også den begrundelse jeg gav og hendes svar var "man parre da ikke med en hanhund der kunne være hendes far eller farfar, det svar jo til ens datter på 14 finder en på 50 som kæreste og det gør man bare ikke!"
jul 2010
apr 2007
apr 2007
jul 2010
Kan godt se det er lidt øv for dig, og bryder mig ikke om de ikke lagde kortene på bordet fra første kontakt til dig ang. hunden, men de havde nok luret de skulle undlade at fortælle om kennel, da de ellers nok ikke havde en ny hund med sig hjem :o/
er det mig der synes det er mærkeligt