1.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Det er så lidt der skal til... Det er så lidt der skal til...

for at få stamtavle på sine hvalpe i dag.

DKK har jo netop fjernet udstillingskravet. Så for nogen racer er der ingen krav, for andre racer måske et enkelt HD-foto.

Håbet var, at flere hvalpe så ville få tavle. Virker det? NIKS.

SUK hvor er jeg træt af, at folk ikke lige bruger to min. på at tænke sig om inden de parrer. EET røntgenbillede, og et helt kuld ville få tavle, og ville kunne sælges til en noget højere pris (hvis det er penge der motiverer?). Man ville ydermere kunne give køberne en bedre garanti, når forældrene er konstateret HD-fri. Men nææh nej.

Såeh se selv, DKK. Det hjælper ikke en bjælde at slække på kravene. Folk var ligeglade før og de er stadigvæk ligeglade...! Vores race var i 2010 kun at finde MED stambog - med andre ord var 100 % af alle registreringer af eurasier i dansk hunderegister med DKK stambog. I 2011 havde vi et enkelt kuld uden tavle. 2012 tegner allerede lovende...

Jeg ved godt, det ikke er meget sammenlignet med mange andre racer, men når vi mangler nyt avlsmateriale er hvert eneste kuld uden tavle bare skide ærgerligt...

Ja, ved ikke lige, hvad jeg ville med tråden, andet end at brokke mig! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er så lidt der skal til...
  • #1   19. jan 2012 Kan godt forstå din frustration !

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #2   19. jan 2012 Lisbeth..det er da alt for tidligt at sige det ikke hjælper DKK har slækket på kravene ...

• #3   19. jan 2012 Mia - tro mig det er det ikke. Jeg taler om min egen race. Og 2012 får ikke en bedre start end 2011.

• #4   19. jan 2012 Så nu skal hundene ikke udstilles for at de kan komme igennem avlsgodkendelse? :S eller hvordan ?

• #5   19. jan 2012 Molly m. Kiki - just præcis. Hvis parringen er foretaget efter 9.1

• #6   19. jan 2012 Altså det er jo smart nok for de racer som mangler avlsmateriale som f.eks. min egen.. Men.. åh gud.. Det var jo netop sådan noget som gjorde at folk gik op i det..
    Det får mig til at tænke "nu bliver det så endnu nemmere for folk at se hundene som ekstra indtjeningskilde :S"

• #7   19. jan 2012 Molly - det kan man frygte. Og folk som var ligeglade med stambøger er stadig ligeglade, så jeg kan ikke se hvor det hjælper henne overhovedet.

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

#8   19. jan 2012 Jamen hvad er det der så gør opdrætter vælger ikke at stambogsfører deres hvalpe..

det kan da absolut ikke være prisen på stambogen..den er da kun håndøre i forhold til hvad det koster at få et kuld hvalpe..

det er jo faktisk flere tusinde man kan spare hvis man vælger at købe uden tavle.. og det undre mig meget når jeg ser sådanne hvalpe annoncer..

pris med stamtavle e.ks 8000 kr -uden 6000 kr ???
    og den holder sgu da bare slet æ

• #9   19. jan 2012 Hmm.. man kan da håbe at de så bliver utrolig kritiske omkring avlsgodkendelse.. S:

• #10   19. jan 2012 Mia S - fordi folk er skideligeglade. Ikke aner en kæft om hvad en stambog er. Og de spørger ikke, før de får kræet parret. Næææh nej. Selvom der er mange, som gerne vil hjælpe. Men NIKS... det er den slags, der gør mig virkelig arrig.

• #11   19. jan 2012 Hvorfor skulle dkk være kritiske med avlsrestriktionerne . Som jeg ser det, fjerner dkk da ikke udstillingskravet og påføre folk en anden udgift som hd og ad foto... Er overbevist om at restriktionerne bliver lavet til anbefalinger, men nu må vi se hvad året bringer af nye oplysninger

• #12   19. jan 2012 Marianne - vi har haft møde og vi har en del, vi gerne vil have igennem hos DKK. Det får vi nu næppe. Jeg synes, det er ærgerligt, hvis så bare det virkede til at ALLE hvalpe igen blev stambogsført, så lad gå.. men det gør det jo bare ikke.

Nå pigerne vil ud og nattisse, og jeg vil i seng smiley Skal nok se herinde igen i morgen.

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

#13   19. jan 2012 jeg kan godt se fordelen at man ikke behver udstille for at blive avlsgodkendt.. det er jo ikke alle hundefolk der har lyst til det.. og så sandelig heller ikke alle hunde der bryder sig om at komme i ringen

har selv sådan en i min flok.. men hun er avlsgodkendt smiley

men jeg syntes absolut DKK skulle lave krav på de forskellige racer er dyrlæge godkendt for de forskellige sygdomme og skavanker som er race relateret..

jeg syntes faktisk det er værre at avle på ikke undersøgte forældre dyr
    jeg ville heller selv købe sådan en hvalp..end en hvalp hvor der ikke er undersøgt for noget

• #14   19. jan 2012 Prysse: Det kan jeg nu ikke se at ts mener, men hvis man opdrætter en race, må man vel godt bekymre sig om nye tiltag

• #15   20. jan 2012 Kan sagtens forstå din frustration.
    Det smerter en når ens race bliver ødelagt af folk der ikke gider sætte sig ind i hvad de laver eller hvad opdræt går ud på. Indtil for ganske få år siden var vores race næsten udelukkende at finde med DKK tavle hos seriøse opdrættere.
    Nu har en ikke-dkk smadret så meget ved at poste det samme antal hvalpe ud årligt som alle DKK'ere tilsammen og det fuldstændigt ukritisk og på et meget begrænset antal forældredyr. Der blvier således skabt en kæmpe population af hunde som står uden opdrætterhjælp og vejledning fordi det udelukkende er et spørgsmål om ussel mammon fra opdrætters side -folk kan vælge hvalp selv, der bliver ikke skelet til om familie passer med hvalpens temperament, og jeg ved ikke hvor mange omplaceringer ud i det uvisse jeg har hørt om fra den side - så trist en tendens, men også det der betyder at om få år der er blandinger indeholdende aussie og aussier uden tavle nok ikke noget sjældent fænomen.

• #16   20. jan 2012 Eurasieren er en sammenkrydsning af Keeshond, Chow Chow og Samojedespids.
    Altså en blandingshund på papirer, ligesom alle andre hunde...
    Hvad er problemet?

Som tiden går vil der blive avlet på nye og bedre/dårlige racer, sådan har det altid været, sådan vil det altid være.

Tavler er til at lukke op og skide i...
    De tager sgu ikke hensyn til hundens sundhed, men til om hunden er pæn nok til at man må avle på den...
    Forkerte farver: No go!
    Skæv ryg og usunde træk: Avl løs! hunden er jo gude smuk.

Kan virkelig ikke tage tavler seriøse...

Min hund er dog på tavle, og den eneste årsag til dette:
    Den er stort set umulig at opdrive i lille Danmark, da de stort set er solgt inden de er avlet.

• #17   20. jan 2012 Buksetrold... Nej en tavle er bestemt heller ingen garanti for noget, men indtil nu har en tavle bevirket at hundene er tjekket for HD og AD, det er de tavleløse newfoundlændere desværre ikke, derfor foretrækker jeg indtil videre stadig en stambogsført newf.

• #18   20. jan 2012 Ps. skriv lige i et ordentligt sprog !

• #19   20. jan 2012 Jeg er ligeså frustreret som du.
    Vores race vil med garanti blive enormt raceatypisk med tiden, fordi man nu kan avle på individer, der slet ikke hodler sig til racestandarden. jeg har set en del hunde blive nægtet avlsgodkendelse på udstillinger, fordi de simpelthen er for grimme/små/store/tykke osv., og de kan nu bruges i DKK-avlen.

• #20   20. jan 2012 Kiki: DSG'en har stadigvæk avlsgodkendelsesarrangmenter, de ska godkendes på. Der er det ik nok med udstillingen...

• #21   20. jan 2012 Jackie - Okay smiley Puha smiley
    Det er da dejligt at vi har en kompetent underklub.. smiley

• #22   20. jan 2012 Sara A

Tjek op på tingene så finder du hurtigt ud af hvorfor.
    Og nej det er ikke en usmart blanding.

• #23   20. jan 2012 Til jer der skriver pænt - rart at andre deler min frustration.

Jeg var godt klar over, den var gal med aussien, da min veninde er aussie ejer. Og det er super ærgerligt.

Og til jer der synes stamtavler er ligemeget: Tillykke, der er nu flere hunde til jer :s

• #25   20. jan 2012 Ja Maj-Britt, det ved jeg smiley Det er godt med nogle at bande og svovle til. Har nu en del "Dkk-veninder" der også gerne lytter til højlydt brok ind imellem. hvad kan man ellers gøre? Ja, sørge for at det ikke er mine hvalpe, der ender sådan.. men det er der nu sørget for!

• #26   21. jan 2012 Det her er altså klasse !

<b>Man undgår de alt for korte snuder hos den franske, og man undgår de udstående øjne på boston terrieren.</b>

Jamen altså - hvor svært kan det da lige være ;)))))

• #29   21. jan 2012 Sara A

Min hund er ikke en fransk...
    Jeg har brugt en sund fransk, med lang snude...

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 22
    #30   21. jan 2012 Klart man skal passe på racernes udvikling - også det racetypiske og det spottes på udstillingerne også bid/tandfejl mm
    Ellers burde man "som i gamle dage" have muligheden for at få sin hund fremstillet til avlsgodkendelse hvor der bl.a sad en dyrlæge i dommerpanelet på 3.
    Ellers kan man selvfølgelig skifte til DRU hvor der nu er udstillingspligt - ja, tiderne skifter og mon ikke også det vil kunne ses på hvalpepriserne

Kommentér på:
Det er så lidt der skal til...

Annonce