28. apr 2008 Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 134
hanhunden uterlig når tæverne er i løb hanhunden uterlig når tæverne er i løb
pyha har et spørgsmål til hundeavler, der både har tæver og handhunde, jeg har en veninde som har en hanhund, som går helt amok når tøverne er i løb. han hyler og gøer hele tiden, så meget så man ikke kan sove hos hende når tøverne er i løb, er der noget man kan gøre, for det er virkelig slemt, så meget så min veninde altid ligner et lig når tæverne er i løb,har aldrig oplevet sådanne noget før så er lidt rystet, derfor tænkte jeg måske jeg kunne finde et råd til hende herinde....
så har du et godt råd så kom gerne med dem....
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Hvad er han alder og race?
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 134
spydige bemærkninger frabedes så har i ingen gode råd så lad vær med og skrive i tråden
apr 2008
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Ferie betyder som bare at i den periode tæverne er i løb så bor hanhunden et andet sted. Hos venner, familie, pension eller noget i den stil.
apr 2008
har også hørt noget om udstationær sin hanhund hvad er det nogen der kan forklare mig det???
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.839
Andre steder har de en afdeling til tæver og én til hanner.
Jeg synes det er synd for hanhunden at han skal have det sådan. han er jo dybt frustreret, tydeligt. hans dybeste instinkt fortæller at han skal parre tæverne. Enten sender man sin hund på ferie (fx hos familie hunden kender godt) i de 4 uger, og ellers må tæverne få klorofyltabletter. Det mindsker duften af løb.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg stemmer også for at sende på ferie hos en god passer og så hente ham hjem, når/hvis han skal bruges på en af tæverne
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Udstationering foregår på den måde at man får en person man stoler på og som har lyst til at passe sin hund permanent. Man laver en kontrakt på hvem der betaler for hvad og hvor længe det skal gælde. Så er man stadig ejer af hunden og kan bruge den til avl, mens en anden får en "gratis" hund. Når man er "færdig" med at bruge hunden (antal parringer eller år fx) overgår ejerskabet til udstationeringsværten.
Og der er stor forskel på hvordan hanhunde reagerer på løbske tæver. Har selv en han og 3 tæver og det er ikke noget problem. Når bare han kan se tæven (så der ikke er en anden han der "snupper" hende) så er der næsten ingenting.
apr 2008
TAKKER MANGE GANGE
hanhunden uterlig når tæverne er i løb