768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hanhunden uterlig når tæverne er i løb hanhunden uterlig når tæverne er i løb

pyha har et spørgsmål til hundeavler, der både har tæver og handhunde, jeg har en veninde som har en hanhund, som går helt amok når tøverne er i løb. han hyler og gøer hele tiden, så meget så man ikke kan sove hos hende når tøverne er i løb, er der noget man kan gøre, for det er virkelig slemt, så meget så min veninde altid ligner et lig når tæverne er i løb,har aldrig oplevet sådanne noget før så er lidt rystet, derfor tænkte jeg måske jeg kunne finde et råd til hende herinde....
så har du et godt råd så kom gerne med dem....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hanhunden uterlig når tæverne er i løb
  • #2   18. jan 2012 Som de andre er inde på så send ham på ferie eller kastrerer ham(jo højere alder jo mindre virkning vil en kastration sandsynligvis have). Ellers er der vist ikke meget andet at gøre, nogle hanhunde er bare værre end andre hvad det angår.
    Hvad er han alder og race?

• #3   18. jan 2012 nu bruger hun dem til avl så kastration mm er nok ikke noget hun vil men måske ferie men hvad mener i med ferie???? jeg kender ikke til det, så derfor spørger jeg herinde om råd-----
    spydige bemærkninger frabedes så har i ingen gode råd så lad vær med og skrive i tråden

• #4   18. jan 2012 ang alder tror jeg hanhunden er et sted mellem 1 til 2 år

• #5   18. jan 2012 Der stod ingenting om at de blev brugt i avl.
    Ferie betyder som bare at i den periode tæverne er i løb så bor hanhunden et andet sted. Hos venner, familie, pension eller noget i den stil.

• #6   18. jan 2012 okey og det bliver han ikke forvirret over og hvor længe skal denne ferie så være?????
    har også hørt noget om udstationær sin hanhund hvad er det nogen der kan forklare mig det???

• #7   18. jan 2012 Flere avlere i vores race har kun tæver. De køber så parring andre steder.
    Andre steder har de en afdeling til tæver og én til hanner.
    Jeg synes det er synd for hanhunden at han skal have det sådan. han er jo dybt frustreret, tydeligt. hans dybeste instinkt fortæller at han skal parre tæverne. Enten sender man sin hund på ferie (fx hos familie hunden kender godt) i de 4 uger, og ellers må tæverne få klorofyltabletter. Det mindsker duften af løb.

• #8   18. jan 2012 Stakkels bassemand. Jeg ved, hvordan min har det, når naboernes tæver er løb- jeg ville godt nok ikke byde ham at bo i hus med løbske tæver.
    Jeg stemmer også for at sende på ferie hos en god passer og så hente ham hjem, når/hvis han skal bruges på en af tæverne

• #9   18. jan 2012 Det er ekstremt stressende for hunden, så en ferie ville være den bedste mulighed efter min mening. Send ham enten på en pension, eller ud til en ven/familiemedlem der kan passe hunden. Hunden skal passe i den tid, hvor tæven er i løbetid. Bagefter kan du ham hjem igen.

• #10   18. jan 2012 Når der er flere tæver i huset, og han reagerer sådan hver gang, så vil jeg anbefale en permanent udstationering. Ellers vil han jo skulle være i pasning i 4 uger x 2 gange om året x antal tæver og det blir bare en masse flytten frem og tilbage.

Udstationering foregår på den måde at man får en person man stoler på og som har lyst til at passe sin hund permanent. Man laver en kontrakt på hvem der betaler for hvad og hvor længe det skal gælde. Så er man stadig ejer af hunden og kan bruge den til avl, mens en anden får en "gratis" hund. Når man er "færdig" med at bruge hunden (antal parringer eller år fx) overgår ejerskabet til udstationeringsværten.

Og der er stor forskel på hvordan hanhunde reagerer på løbske tæver. Har selv en han og 3 tæver og det er ikke noget problem. Når bare han kan se tæven (så der ikke er en anden han der "snupper" hende) så er der næsten ingenting.

• #11   18. jan 2012 okey takker for de mange gode råd jeg vil give dem vidre til hende, ved ikke hvad hun vil bruge men det finder hun jo nok ud af nu har jeg skrevet alt ned så kan hun bruge det hun vil ......
    TAKKER MANGE GANGE

Kommentér på:
hanhunden uterlig når tæverne er i løb

Annonce