{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.577 visninger | Oprettet:

bløder under drægtighed ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Jack Russel tæve, det er hendes første drægtighed. Hun er nu 4 uger henne og har den sidste uges tid blødt.
først tænkte jeg - åh nej, hun er ved at abortere. Men har nu googlet en del, og har flere steder set, at nogle har haft tæft tæver der har blødti hele drægtigheden, og alligvel fået 6 --8 hvalpe.

Nu vil jeg bare høre om der er nogen med denne erfaring herinde fra.

Ellers er min tæve frisk som altid, glad, spiser og vi går lange ture.

skriv endelig hvad I har af erfaringer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bløder under drægtighed ?!
  • #1   26. dec 2011 Jeg ved kun at det er normalt med en blødning når æggene sætter sig fast. Prøv at kontakte dyrlægen. Er det småblødning tror jeg ikke der er nogle problemer, men tør ikke lægge hovedet på blokken da vi ikke har oplevet det.

• #2   26. dec 2011 småblødning har jeg haft en tæve med, i begge hendes drægtigheder... er det mere end det, så ved jeg ikke om det kan være abortering

• #3   26. dec 2011 tak for Jeres svar - det er altid beroligende når nogle har oplevet noget lignende...
    ja jeg havde tænk lige at se hvordan det går i dag med og når så dyelægen igen er tilbage imorgen, så vil jeg lige kontakte for at høre om et godt råd smiley

• #4   26. dec 2011 Du bør ihvert tilfælde få undersøgt hende.
    Hun kan have infektion i kønsorganet så som Mycoplasma.

• #5   26. dec 2011 Vores tæve fik noget rødligt flåd, men det var ikke en decideret blødning.

• #6   26. dec 2011 Ifølge bogen Min hund skal have hvalpe, er det et tegn på drægtighed hvis tøven begynder at bløde 14 dage efter parring. Luca begyndte også at bløde 14 dage efter parring og blødte et par dage, derefter fik hun noget sejt udflåd.

• #7   26. dec 2011 Og det var heller ikke disederet blod, men snare noget rød brunt flåd.

• #8   26. dec 2011 det her har også været noget sejt noget, det har flere gange hængt i en lang trævel fra hendes skede af, men det har været meget mørkt rødt.
    idag har der så næsten ingenting været. de sidste 3 dage har hun gået med trusser, for jeg syens hun grisede meget, samtidig med hun også er en sofahund.
    så jeg håber det bare var det.
    det startede ca. sidste mandag - 3 ugers dagen for første parring,
    idag er det så 4 uger siden hun er parret og der er kun 5 uger igen...

jeg glæder mig helt vildt...

• #9   26. dec 2011 *Cavalier tossen - DKK*

Det er der ingen af mine der nogen sinde har haft?

Når de er efter 5 uge kan der komme en klar slimprop - men intet ellers.

• #10   26. dec 2011 Jeg har været ude for det med min den ene franske. første gang hun blev parret fik hun en fæl livmoderbetændelse hvilket viste sig ved at hun ikke stoppede med at bløde efter løbetiden. Dyrlægen siger at når det er 1 mdr fra løbetiden bliver livmoderinfektionen klinisk, altså der kommer synlige tegn, hvor hunden får det dårligt og den begynder at drikke mere.
    Min fik den helt store tur dengang, dvs behandling i 9 dage i træk, og hun kom op på dupperne igen. Vel vidende om at hvis hun fik det igen ville det kræve en stirilisering.

Så hvis din tæve på nogen måde ændrer adfærd, der kan tyde på at hun får det dårligt, vil jeg anbefale dig at kontakte din dyrlæge.

Ellers har jeg ALDRIG været ude for en tæve der blødte, så i min verden er der dårlig erfaring med blødning i drægtigheden. Har hun ellers synlige tegn på drægtighed?

• #11   26. dec 2011 hvad er synlige tegn på drægtighed når de er kun er 3 - 4 uger henne ?
    nogle gemmer jo hvalpene lige indtil 14 dage før - mælk i patterne er også for tidligt...
    så jeg ser ingen tegn ellers, let øget træthed, hvilket er normalt for en drægtig hund.

• #12   27. dec 2011 patterne bliver større, det er det jeg går efter...

• #13   27. dec 2011 i aftes kiggede jeg undersøgende på hende mens hun lå og sov på siden. hendes bug er også blevet større, så jo jeg tror den er god nok med hvalpe. synes egentlig den var blevet pæn stor, uden jeg havde lagt mærke til det. patterne er også blevet en lille anelse større.

hun bløder slet ikke mere og har ikek gjort det i 24 timer - så det anser jeg for gode tegn...

• #14   27. dec 2011 tak Charlotte. det beroliger mig.

• #15   27. dec 2011 så har jeg haft kontakt til dyrlægen, han sagde vi ikke skulle foretage os noget - bare sørge for hun ikke havde for vilde aktiviteter... Så hunden er beordret i kurven frem il 1. feb. smiley

• #16   27. dec 2011 takker smiley

• #17   29. dec 2011 opdatering.
    Laika blødte fra mandag d. 19. dec. og frem til den 26. dec. - nøjagtig en uge, men hun har ikke blødt en eneste dråbe siden 2. juledag smiley
    så jeg tror stadig på det.
    Hun er ved at være lidt vumset om maven, jeg tænker, at når hvalpene kun er ca. 2 cm. og man allerede kan se maven er vokset - så må der var flere end 2 - 3 stykker.
    Nu får Jack Russeler jo ikke så mange hvalpe, omkring 2 -4 hvalpe for det meste. Så måske jeg kan satse på 4 eller måske 5 dejlige stykker.
    uha, 32 dage igen... hvordan kan man få tiden til at gå lidt hurtigere
    smiley

• #18   29. dec 2011 jeg har søgt rundt på nettet og der er en del der har oplevet det - det er som regel omkring tredie uge, når æggene sætter sig fast - men hvad forklaringen er, kan jeg ikke give.
    Men dejligt hun ikke bløder mere... Så er man lidt mere rolig smiley

• Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 5 Svar: 4
    #19   23. sep 2016 Hvordan gik det. Fik hun hvalpe. ?

Kommentér på:
bløder under drægtighed ?!

Annonce