{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

grynter??? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har et lidt underligt spørgsmål... Men her kommer det. Vores hund, Laidey, venter sit sidste kuld hvalpe og er 56 dage henne i dag. Så i princippet vil hun kunne nedkomme når som helst. Da det ikke er en planlagt parring, og vi først var sikre på "gevinst" da det var forsent, har vi været nødsaget til at gennemgå det. Hun er nu 9 år gammel, og som sagt er det hendes 3. kuld. Jeg er begyndt at bekymre mig lidt, som nok enhver højdrægtig hundeejer er. Hendes 2 andre fødsler er gået uden problemer. Ca. fra i fredags dvs. 3-4 dage har hun gryntet, og det har hun aldrig haft gjort under de andre drægtigheder. Jeg har gogglet løs, og fundet frem til at det kan skyldes kennelhoste, men ingen andre symbtomer har hun. Hvad ville i gætte på? Hun grynter mest når hun skal spise, men nu også når hun ligger og står. Æder ellers fint, drikker, løber, leger, putter, hopper og er glad, ingen feber. Dog er hun ved at være ret stor og alm. drægtigheds-besværet, med gennemsigtig slim ud af skeden, så jeg tænker at vi er oppe over. Er der nogen andre der har prøvet noget lign.? tror i det er to forskellige ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grynter???
  • #2   28. nov 2011 Jeg ville sQu også grynte hvis jeg var en tæve på 9 år og skulle føde... Øf

• #3   28. nov 2011 Er det en troll?

• #4   28. nov 2011 Ulla M: Fordi jeg, som skrevet i alm. diskution, ikke kunne finde ud af om det er her eller i den anden det skulle stå. Og det kunne jo være at folk, som læser de generelle ting, ikke har haft drægtige tæver. Det kunne også være, som jeg egentlig spørger om, at det var to forskellige ting. Derfor to tråde, med samme indlæg, for at få et bredt syn på hvad det evt. kan skyldes. eller hvis folk havde oplevet noget lign.

• #5   28. nov 2011 Bedste
    Nå så fik jeg da opklaret det smiley
    Håber dog stadig det ER en troll

• #6   28. nov 2011 Gitte N: jeg kan ikke finde ud af om din kommentar er negativ eller for sjov. Men ja det kan du havde ret i. Der er bare heldigvis stor forskel på hunde i deres alder, så det er heldigvis ikke endnu og forhåbentlig ikke antaget som et problem smiley

• #7   28. nov 2011 Ditte med link: Måske du kan uddybe det for mig? (og andre) smiley

• #8   28. nov 2011 En troll, en tråd der ikke er rigtig, men bare oprettet for at få folk op af stolene

• #9   28. nov 2011 Bedste - nu med hvalpe: Hun virker til at have det rigtig godt, hun er stadig med i stalden om aften og ordne heste, løber lidt rundt, er glad og tilfreds, ingen feber, drikker rigeligt og har normale toilet besøg. Det eneste der undre mig er den såkaldte grynten... Lad mig sige det sådan: hvis hun ikke var drægtig ville jeg ikke have været så opmærksom eller bekymret. Jeg er jo konstant på og overvåger hende. Så det er jo ikke "akut"... smiley tak for dine beroligende ord. Det har jeg brug for smiley

• #10   28. nov 2011 ok, så meget inde i hundegalleriet er jeg ikke, at jeg er med på de interne ord. Men jo det er skam sandt, og hvis ikke du har noget bedre at byde på, syntes jeg du skulle finde dig en anden hobby.

• #11   28. nov 2011 Skal disse kommende hvalpe også bare kyles ud i en stald??

• #12   28. nov 2011 Vivi: hvor kom det fra?

• #13   28. nov 2011 Maria
    Nu poster du et indlæg på et åbent forum, så kan folk jo kommenterer som det passer dem
    Og når man lader en 9 årig hund få hvalpe kan man nok ikke forvente de store bifald
    hg er tilfældigvis en af mine hobbyer og det kommer du nok ikke til at ændre ved smiley

• #14   28. nov 2011 Tja medmindre jeg tager fejl og du har halm inde i stuen så har din tæve haft hvalpe liggende i stalden.

• #15   28. nov 2011 Bedste - nu med hvalpe: Tak skal du have smiley Dyrlægen har sagt god for hendes alder, da hun er i pæn stand, kondi og hofter/knæ/albuer er som A. Blodprøve var også i tip top, og da det er hendes 3. kuld, burde der ikke ske noget. Så jeg håber selvfølgelig på det bedste, tager en dyb indånding og venter spændt smiley

• #16   28. nov 2011 Vivi: nej jeg har aldrig haft hvalpe opdræt i stalden, der står mine heste, om få lov.

• #17   28. nov 2011 Ditte: jeg forstår bare ikke at folk, som dig, gider bruge energi på at skrive negative ting til andre, det var, så vidt jeg husker, ikke et spørgsmål om min hunds alder og hendes drægtighed jeg spurgte til. Og det kan da godt være du har en mening om tingene, men visse meninger bør man holde for sig selv! Ja det er et åbent forum, SOM JEG STILLER ET SPØRGSMÅL, som du i øvrigt slet ikke besvare, derfor syntes jeg du burde finde på noget andet.

• #18   28. nov 2011 Vivi: Når man nu ikke har andet at bruge sin aften på, end at snage i andres ting, som man i øvrigt, ikke har noget konstruktivt at byde på, så syntes jeg man skal gøre det ordentligt. og om ikke andet på en ordentlig måde!!! Laidey´s 1 kuld hvalpe (ses i fotoalbum) er født i bryggerset, med gulvvarme, vinylgulv, aviser, halm og tæpper. Indrammet af en hjemmelavet trækasse (2x2m). JEG HAR HVERKEN VINYLGULV ELLER TAPET I STALDEN. Dog var de ofte i haven i DAGTIMERNE med begge forældre.
    Laidey´s andet kuld hvalpe (ses i foto album) er født i gangen, med gulvvarme, klinker, dundyner og tæpper. Indrammet af et brændeovns børnegitter (2x2). JEG HAR HVERKEN KLINKER, GULVTÆPPER, SOFABORD, BRÆNDEOVN ELLER SOFA I STALDEN. Dog var de i hundegård, da der skulle gøres rent, med træ gulv og igloér. Her fik de også deres mad. Jeg kan simpelthen ikke se hvad du har fået ondt i?

• Linda  P
    Linda P Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   28. nov 2011 Alt mulig held og lykke med de små hvalpe... Det bliver spændene smiley

• #20   28. nov 2011 Tak Linda P smiley

• #21   28. nov 2011 bedste: tak smiley

• #22   29. nov 2011 Tja igen
    Muligt du synes det men det gør jeg ikke
    Og jeg troede faktisk det var en troll, det er ikke ualmindeligt her

• #23   29. nov 2011 Ditte: jeg syntes du er vældig provokerende. hvad er det du ikke syntes? Du syntes måske at du skriver noget relavant til mit spørgsmål?

• #24   29. nov 2011 Jeg synes ikke man kun skal skrive noget hvis man har noget pænt at skrive, og man kan på sådan et stort forum heller ikke forvente at der kun sidder rygklappere

Kan forøvrigt ikke se hvad det er jeg har skrevet der ikke er pænt, alt det mindre pæne jeg kunne skrive HAR jeg holdt for mig selv

• #25   29. nov 2011 Frankly
    Præcis

• #26   29. nov 2011 Jeg skriver heller ikke her inde for at få rygklap eller medhold, om mine beslutninger er de rigtige. Jeg forespørger om nogle andre har prøvet noget lign. og/eller hvad folk tror det er, igen har jeg på intet tidspunkt spurgt ang. min tæves alder. Hvis det var det jeg syntes folk skulle diskutere, havde jeg lavet et indlæg om dette. Det er fint at du har holdt visse ting for dig selv, det ville skam også klæ´dig. Jeg syntes at du skal besvare folk´s spørgsmål, og ikke bekymre dig så meget om andre ting. Jeg behøver ikke nogle af jeres vurderinger omkring min tæve, hendes drægtighed, eller hendes alder. Det vil jeg skam gerne klare selv, i må da også have andet i jeres liv? og desuden klare hun sig ganske fint. Derfor frabeder jeg mig flere kommentare der ikke vedrøre mit oprindelige spørgsmål.

• #27   29. nov 2011 Frankley: det er fint at du kan konkludere at faderen er ukendt på 2 af mine kuld. Men i øvrigt vedkommer det heller ikke dig og andre. Jeg kan nu heller ikke se hvordan dit svar, besvare mit oprindelige spørgsmål. på Laidey´s 2 kuld hvalpe står der ukendt far, da det er en kastereret hanhund der har leveret, og ejerne til denne gerne ville holdes ude for dette. Laidey´s nuværende kuld, må jeg spørger dig, hvor du finder oplysningerne fra at jeg ikke skulle vide hvem faderen er? Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om denne far er ukendt. Altså skal det vist bare blive ved at det er blandings hvalpe? du er måske kun til "ægte" hunde med papirer? For så må jeg sku høre dig, hvad en ægte hund er? og eks. udstillinger osv. er det så et naturligt behov for hunden eller ejer?

• #28   29. nov 2011 og hvordan diffinere du så omtanke? Hvad er det du ikke syntes er i orden?

• #31   29. nov 2011 ni år ? daaaamn....

godt jeg ikke er hund !

• #32   29. nov 2011 Krumme: lige netop, pga. dit spørgsmål, står faderen som ukendt. Der blev taget dna, af faderen og hvalpende. Så den var god nok, samt dyrlægen kom til at betale for dna, og en ny operation.

• #33   29. nov 2011 Frankly: jeg spurgte dig hvad du ikke syntes var i orden? til baggrund for din første besked.

• #36   29. nov 2011 En kastreret hanhund, der gør en tæve drægtig? Der må jo næsten være tale om et mirakel..

Stakkels gamle tæve, der endnu engang skal have hvalpe smiley Og så undrer jeg mig over, at der virkelig kan være en dyrlæge, der siger GO til det projekt...

• #37   29. nov 2011 Nu er der så rigtig mange der virkelig prøver at få dig til at forstå at de faktisk syntes det er rigtig synd for din hund at den som 9 årig skal have hvalpe igen...

Ja dyrlægens udtalelser for at det bare er ok er ikke en skid værd i sidste ende, da du fik mistanken om at hun var med hvalpe burde du have givet hende en abortsprøjte...
    Hvis du ikke kan magte at du faktisk får negative beskeder herinde, hvorfor spørger du så ikke din dyrlæge som holder med dig, istedet for mennesker som hvis du bare har været her i 2 mdr ved de bliver harme over at du tillader din hund på 9 år at få hvalpe...

Og ja mange hunde grynter og min gør det dagligt men det er der ikke noget at være nervøs for...

• #38   29. nov 2011 hallo mennesker... få jer dog et liv!!! det er da utroligt i ikke har noget andet at tage jer til!!! det kan godt være nogen synes hunden burde være på pension, men sjovt nok kender i ikke hunden. men det gør jeg! hunden har a-hofter, knæ, ryg og blod er i tip-top stand, og hun klarer det ganske optimalt, og er en fantastisk mor for alle hendes hvalpe... og ja, hun har fået 19 hvalpe, af 2 omgange. første kuld på 12 for 6 år siden, og ALLE hvalpe klarede sig og det samme gjorde hun. selv fødslen klarede hun alene og fint... andet kuld for 4 år siden, ogsa klaret ganske fint... så måske i snart skulle stikke piben ind, og finde noget andet og mere konstruktivt at tage jer til... sket er sket, og uanset hvor meget i bitcher, så ændrer det nok ikke det faktum at hundet er drægtig og meget snart skal have hvalpe!!! og det med kastraten, så ja, det er jo nærmest umuligt eller mirakuløst, men det er stadig et faktum at det er sket! der er taget DNA-test, og sjovt nok var den god nok! og det er jo så ikke hendes fejl at den dyrlæge der lavede første OP klokkede i det, og ikke gjorde sit job godt nok, vel???

• #39   29. nov 2011 uuuuh et bækken kan virkelig nå at sætte sig fast på 4 år.. avs.

Jeg har et fint liv tak, hvad med dig ? smiley

• #40   29. nov 2011 Mit liv er såmænd fint og lækkert nok, men jeg ville ALDRIG lade en 9 årig tæve få hvalpe....

Ville så heller ikke avle i øjeblikket da markedet er fyldt med hvalpe i alle aldre og afskygninger....

• #41   29. nov 2011 Om hunden så kunne slå koldbøtter er jo sagen fuldstændig uvedkommende.. Hunden er 9 år gammel.. Det er sQu for gammel til at få hvalpe.. !!! længere er den ikke...

• #42   29. nov 2011 Ja det er da sikkert fint at alle herinde, syntes at det er forfærdeligt synd for min tæve på 9 ÅR at hun skal have hvalpe. Men samtidig var det ikke det mit indlæg drejede sig om. Jeg Fortæller jo heller ikke om folk´s opdragelse er ening med min, og eller om deres hunderacer er pæne eller grimme hvis de har spurgt til en flækket negl! Det har heller ikke noget at gøre med at "skulle holde med nogle", jeg er gået ud af folkeskolen. Men for det første kunne hun ikke nå at få den p-sprøjte, før jeg syntes det var uforsvarligt, hun var lidt over halv-vejs. + når tæven ALDRIG har haft komplikationer under fødsel/hvalpe. Der er også bivirkninger ved en p-sprøjte, og kan have store konsekvenser!
    Men tak til dem der gad besvare mit egentlige spørgsmål, det havde jeg brug for! smiley til jer andre, pas jeres eget, bland jer udenom også passer jeg mit. Nu beder jeg til at denne tråd, stopper, da den er blevet til noget den ikke skulle!

• #46   29. nov 2011 HOLD NU OP. KAN DU, SOM ALLE DE ANDRE, IKKE LÆSE!!! jeg beder om at denne tråd stopper. Jeg er ikke enig i at det er ok, at lade en hun abortere på 45døgn, da hvalpene overlever efter 56 dage. På 45. døgn, er de forholdvis store. Og bivirkningerne kan give underlivs komplikationer. I ØVRIGT GIDER JEG IKKE DISKUTERE DET MERE MED JER!!! JEG GLÆDER MIG TIL AT MIN NEDKOMMER, BASTA.

• #48   29. nov 2011 Misundelse er en grim ting folk! umiddelbart, kan jeg heller ikke se jeg på noget tidspunkt PRALER med min uddannelse! men den har du fået snaget dig meget godt frem til. Normalt er jeg blondine, men for tiden er jeg mørk håret? hvem har et problem med det?

• #50   29. nov 2011 Jeg holder fint øje med min tæve, kære krumme. Det behøver ikke holde dig vågen om natten. Slip din bekymring fri, du vil få det bedre!

• #52   29. nov 2011 Nej folk ikke læse da jeg gentagne gange gerne har ville stoppe denne tråd. Jeg bruger str. 40 i sko, og har altid ønsket mig at kunne passe str. 38.

• #53   29. nov 2011 bum bum...... hvad er det man siger - 1 hundeår er 7 menneskeår ? så hunden er, ..... 67 i menneskeår ? damn...............

Tror virkelig ikke du skal regne med at nogen er misundelige.........

• #54   29. nov 2011 Umiddelbart så jo er tæven jo ikke 2 år længere det vil jeg gerne give dig ret i, men alt jeres andet lort bør i holde for jer selv.

• #56   29. nov 2011 Jeg tror ikke nogle er misundelige på min tæve, den har jeg skam forstået. Følg med i tråden hvis du skal blande dig!

• #59   29. nov 2011 på din uddannelse så ? SLET IKKE når du kan komme frem til at det er forsvareligt det her...

• #60   29. nov 2011 prøv nu lige at følge lidt med!! jeg prøver ikke at bestemme hvad folk skal mene eller skrive, jeg gider bare snart ikke høre mere på jeres pis! i synes min hund er for gammel, den har jeg ligesom fattet, men det er så også stadig for sent at gøre noget ved det nu!!! PRØV I AT FATTE DET!!!!! og i øvrigt havde jeres mening ikke ændret beslutningen! PUNKTUM. og desuden så KENDER JEG MIN HUND!!!! og det der irriterer mig ved denne tråd, som jeg også flere gange har prøvet at pointerer, så var det IKKE et spørgsmål ang hendes alder jeg startede med at stille!

• #61   29. nov 2011 nej men i og med at grynten KAN have noget at gøre med at din tæve er aaaaalt for gammel til parring, drægtighed og fødsel + alt det der kommer efter - er det alligevel pænt relavant !

• #62   29. nov 2011 Stakkels tæve.

Håber du i det mindste lytter til det råd fra bedste om at reducere kuldet til omkring 3-4 hvalpe

• #63   29. nov 2011 Frejamusen: hvorfra har du den oplysning, at grynten KAN have med drægtighed at gøre? Jeg kan ikke finde oplysninger omkring dette, og da det jo egentlig er det jeg søger, ville jeg da gerne høre nærmere. Iflg. dyrlægen, burde jeg først begymre mig ved sløvhed, døssig, og feber. Grynten mente han ikk havde noget med det at gøre. Dog heller ikke at jeg skulle være bekymret for kennelhoste.

• #64   29. nov 2011 Pernille: Jeg har så slet ikke lyst til, at min uddannelse behøver at blive diskuteret. Syntes alle andre indslag har været rigeligt. Men hverken dyrepasser, dyreadfærdsterapeut eller landmand´s uddannelsen giver mig svar på, hvorfor hunden grynter/snorker.

• #65   29. nov 2011 jeg siger KAN - netop fordi det KAN være tusind ting, og med tusind grunde - men synes du ikke er det liiiidt pudsigt det kommer lige nu ?

Vil - på trods af min mening omkring det - ønske din tæve held og lykke !!!

• #66   29. nov 2011 Jeg syntes jo det er pudsigt i den forstand, af at jeg ville høre nogle af jer, om i havde oplevet noget lign. For netop at finde ud af, om det var to forskellige ting, eller om det kunne skyldes drægtigheden. Som skrevet tidligere, er det ikke voldsomt, dvs. at hvis hun ikke havde været drægtig, tror jeg ikke at jeg havde bemærket grynten/snorken.
    og tak for det!!!

• #67   29. nov 2011 Frejamusen & Rullepølsen !>>> Har så lært at det første år tæller for 2 gange 7 år... Så hun skulle så være 74 år gammel... smiley

• #68   29. nov 2011 Anika - Det bliver bedre og bedre da smiley

• #69   29. nov 2011 og pludselig virker mine sølle kommentarer ikke så provokerende he he

• #70   5. dec 2011 Så kom der de dejligste hvalpe til verden. Og alle incl. min tæve, har det fantastisk. Ingen problemer, OVERHOVED!

Kommentér på:
grynter???

Annonce