{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Yderst sunde forældre... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sidder lige her og reflektere lidt over verden.. hehe

I en tråd skriver TS at vedkomne skal købe en blandings hund og at opdrætter har oplyst at det er fra "yderst sunde forældre" Og denne TS er jo langt fra den eneste!!

yderst sunde forældre... Det er lidt sjovt... for nu jeg sidder og tænker over det, så har jeg aldrig nogensinde hørt eller læst nogen skrive noget som helst andet end netop det.

og så kan man jo undre sig over hvor alle de syge hunde så kommer fra... når nu samtlige forældre dyr er yderste sunde...

ak ja, blot tanker herfra...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yderst sunde forældre...
  • #1   16. nov 2011 De syge hvalpe kommer fordi det er så tankeløst som noget kan være..
    Man blander racer sammen som er så langt fra hinanden som de overhovedet kan komme.. Blander racer sammen som har hver deres sygdomshistorie, og lige netop den blanding man laver kan sætte gang i en masse sygdomme.. smiley

• #2   16. nov 2011 der er også forskel på om det er en dyrlæge der siger det, ejer selv, eller om det er fordi samtlige undersøgelser for fx arvelige sygdomme er gennemført smiley

jeg ville selv være lidt kritisk især hvis blandingen var mellem to racer med nogle af de samme racetypiske sygdomme (fx HD) og villenok føle mig mere tryg hvis "yderst sunde" betød de begge var HD fotograferet

• #3   16. nov 2011 Jeg har bare aldrig nogensinde hørt nogen sige eller læst nogen skrive, at de køber en blandingshund fra forældre der har lidt skavanker.
    Det er Altid : fra yderst raske forældre....... Altid.... og der gælder sådan set også bare hunde uden stamtavler!!!!! ALTID fra sunde og raske forældre.....
    Det er da lidt sjovt.

• #4   16. nov 2011 Fordi disse "opdrættere" mange tænker at hvis en hund kan gå, sige vov og logre med halen så er den yderst sund og rask. Hvad de så typisk ikke har undersøgt er alt det der skal betales for som det blotte øje ikke kan se, som fx DNA test, røntgen af hofter etc, øjenlysninger og andet...det som ansvarlige opdrættere bruger tusindvis af kroner på for at sikre sig at deres avlmateriale rent faktisk ER sundt og raskt...

• #5   16. nov 2011 NB - det var lige netop der jeg ville hen!!!

• #7   16. nov 2011 Maj-britt - en gang i mellem tænker jeg, bare det var så vel..... Bare de dog i det mindste havde set en dyrlæge....

• #8   16. nov 2011 Kan godt være dyrlægen siger at den er sund, udenpå.. Men det betyder jo ikke at den ikke har dårlige albuer, hofter eller andet, som man ikke lige kan se med det blotte øje.. Nogle hunde kan jo have HD f.eks. uden at man opdager det..

• #14   16. nov 2011 Er sikker på at Laikas forældre havde/har lidt småskavanker. Ellers havde hun jo nok fået stamtavle ;o)

Men det er problemet med at adoptere. Men kender ikke hundes præcise fortid og man har ikke mulighed for at kende dens gener...

Kommentér på:
Yderst sunde forældre...

Annonce