{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Undre sig over pris på Engelsk bulldog? {{forumTopicSubject}}

Hey kloge mennesker smiley

Undre mig over om der er en bestemt grund til at Engelske Bulldog hvalpe næsten koster 20.000 kr? Har lige set en annonce hvor de koster 18.000...
Er det fordi det er en mode hund alt prisen er steget så meget eller skal opdrætter invistere i nogle mega dyre test hos dr. dyr eller noget?
Den annonce jeg har set var der en 5-6 hvalpe, så hvis det bare er fordi det er en mode hund så er det jo en ren pengemaskine? :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undre sig over pris på Engelsk bulldog?
  • #1   25. okt 2011 Har de ikke altid været urimelige dyre i forhold til andre racer ?

• #2   25. okt 2011 ja de er urimeligt dyre - men tror meget af forklaringen skal findes i udbud og efterspørgsel men tror også at ngoet af forklaringen skal findes i at hunden er dyr at avle på - man bruge penge til kejsersnit fx og ofte også for dyrlægehjælpe når tæven skla gøres drægtig

• #3   25. okt 2011 har set dem op til 25.000 kr - så tror de er faldet i pris. Den race har været opskruet i pris i rigtig mange år... udbud og efterspørgsel

• #4   25. okt 2011 de er dyre at producere.
    Ofte skal de kunstigt befrugtes ( insemineres) og det er ikke ualmindeligt med kejsersnit.
    Mig bekendt får de heller ikke specielt store kuld.

dette sagt med de forbehold der er når man kun sporadisk kender racen

• #5   25. okt 2011 og ja.. Hvis man kan få 18.000 for en hvalp, hvorfor så sælge den for 8.000 ?

• #6   25. okt 2011 Men det er vel rigtig skidt for racen så, for der er vel nogen der kunne fristes til at masse producere hvalpe og måske lave nogle knapt så smarte parringer?

• #7   25. okt 2011 som de andre siger er der stor sandsynlighed for at de ender med kejsersnit, og at de også kan få brug for at skal insemineres..

Så vidt jeg ved kan de også kun få hvalpe ca 2 gange i dens liv, af helbredsmæssige årsager og får kun gennemsnitlig 4-6 hvalpe..

Derudover er det en race med mange "sygdomme" - så forarbejdet skal gøres grundigt for at få nogen sunde hvalpe ud af det.

Men til dels også udbud og efterspørgsels - det er jo ikke en race vi vælter rundt i smiley

• #8   25. okt 2011 Ja okay hvis man skal lægge 20-25.000 ekstra ud til dr. dyr (har ingen idé om hvad inseminering, kejsersnit osv koster) og der ikke kommer ret mange hvalpe, så kan jeg godt se man er nødt til at sætte prisen op...

Winnie N: Jeg er fuldstændig enig! Det er for nemt bare at lave et impuls køb og købe en "billig" hund..

• #10   25. okt 2011 Der bliver avlet rigtig mange EB'er for tiden - netop fordi den var rimeligt efterspurgt på et tidspunkt.
    Jeg er helt sikker på at mange parringer er lavet pga. indtjeningen.

• #14   25. okt 2011 Krumme: Det er jo lige det jeg mener smiley

Hvis man er seriøs opdrætter så vægter man jo ikke højest at man kommer til at tjene på det... Og jeg tror altså ikke der er udgifter på 18-20.000 pr hvalp ved EB...

• #16   25. okt 2011 det er jo sjældendt at det er sundhedundersøgelserne på forældredyrerne der gør at prisen er så høj...

• #17   25. okt 2011 Ja hvis den kun for 2 hvalpe og man både har været igennem insemenering og kejsersnit, så kan jeg godt se man er nødt til at sætte prisen så højt for ikke at tabe på det smiley

Men oppe i mit hoved er der noget helt galt... Man kunne jo spørge hvorfor man avler på en hund der hverken selv er istand til at blive parret eller at føde hvalpene på normal vis og som har en del sygedomme og kort leve alder...

• #19   25. okt 2011 Nu tænker jeg så er der slet ikke nogle der griber ind ved sådan noget med priser på hvalpe og evt sætter en maks pris?

• #20   25. okt 2011 nu er der jo også seriøse EB kenneler i DK!!

• #21   25. okt 2011 Lemvig-klubben K: puh det lyder skisme ikke rart :s

Det er dælme godt nok det værste der kan ske for en race sådan at blive en mode hund smiley

• #24   25. okt 2011 syntes det er så grotesk at fremavle en race der i 80 % af tilfældende ikke kan føde selv , og har en så fladmast tryne at de næsten kun kan trække vejret gennem næsen, ville jeg aldrig give så mange penge for at få sådan en hund

• #25   25. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3: Ja selvfølgelig, det må slet heller ikke forståes som om jeg har noget imod racen smiley
    Desværre husker man bedre det negative end det positive og der skal 10 gange så meget positivt til at rette op på en negativ ting smiley

• #26   25. okt 2011 Lemvig-klubben K: ja westien har det også gået ud over men man kan sagtens for en god pels, hvis bare man lige kigger sig om smiley

• #28   25. okt 2011 seriøs avl eller ej, syntes det synd for dyret at avle den til at have sådan et fladt fjæs, og hvorfor avle på en race der har svært ved at parre selv, og har stort set aldrig kan føde selv

• #29   25. okt 2011 folk må skam gerne syntes yorkie er grim og den slags, og vil gerne give dig ret i at der også er nogle heldbredsmæssige problemer med den race, som man kan se på min profil har jeg selv oplevet det, men men men... en yorkie kan dog for det meste parre og føde hvalpene selv. det Der jeg syntes kæden hopper af er helt klart at deres fjæs skal være så fladt.. !!

• #30   25. okt 2011 Nu har jeg bare læst at de har svært ved at parre selv pga. af deres kropsbygning

jamen vil du ikke give mig ret i at mange engelske buldogs har svært ved at trække vejret godt ! Ja jeg må indrømme at jeg føler mig helt besværet og stakåndet når jeg ser en engelsk bulldog, nu har jeg kun set 3 i mit liv, men de gryntede og harkede i det som bare fanden ..

Jeg siger btw ikke at jeg syntes hundende er grimme og ikke søde

• #32   25. okt 2011 Jeg synes personligt at det er unormalt at avle på en race som hverken kan pare selv elle føde hvalpe af sig selv. EB er mega nusser men jeg vil aædrig eje sådan en hund smiley

Mette: jeg synes Yorkier er så søde og jeg skal have en hvalp her til Jul. Glæder mig så meget:-)

• #33   25. okt 2011 Mine bliver solgt til 10000 med tavle.
    ja der er blodprøver, inserminering, kejsersnit( i mit tilfælde lørdag aften), døgnvagt ved hvalpene osv
    Men Ja de er urimelig dyre, da indgrebene ikke er dyre på en EB end på alle andre racer.....
    Da min tæve døde kort efter kejsersnittet, kom der pludselig en obdution oveni, modermælkerstatning i lange baner osv osv.... men det skal hvalpe-købere ikke betale for jo....

• #34   25. okt 2011 og dem jeg kender med EB har fået mellem 5 og 9 hvalpe... så de får efterhånden alm størrelse kuld..

• #36   25. okt 2011 syntes bare ikke den holder helt i retten at angribe andre racer. Det er som sagt helt korrekt der findes andre racer med arvelige sygdomme, som er blevet avlet til ekstremer, men vil stadig sige at de fleste af de racer ikke kommer på højde med de sundhedsmæssige problemer en eb kan have og reproduktive problemer for ikke at forglemme ...

• #37   25. okt 2011 AVN ... Hvor ved du fra hvad jeg har ofret på mine hunde før og efter????
    Udstillinger, dyrlæge osv???

Men igen, jeg trækker mig gerne med min mening om priser på EB....

Jeg vidste det ville give kommentarer ud af den blå luft, og så kan man sidde og ping pong herinde....

kan man ikke andet , kan man da ihvertfald blive modbydelig og udtale sig om ting man intet ved om....
    Og det får du hermed lov til.....
    Jeg kender heldigvis sandheden, min dyrlæge kender til forarbejdet osv

Og så forstår jeg nu bedre hvad hende fra dkk mente med, at hun ikke gad opdrætte længere, trods hendes store kendskab til racen...
    Men selv efter 25 års erfaring er man ikke engang dygtig nok til at se på andres hunde og rådgive derfra....

Jeg kender til udgifterne..... Men har ikke lyst til det her ping pong..
    Hvad mine hvalpe har kostet i deres liv, før og indtil salg, er ikke noget jeg regner med....

Du får ret... jeg får fred.....og så er det vist som det plejer at være, når man nærmer sig emnet: pris på EB

• #38   25. okt 2011 jeg syntes man skulle ændre racestandarden, gøre dem mere mobile, længere snude og den slags.. Jeg er jo udemærket godt klar over at en EB ville klare sig dårligt til udstillinger hvis den havde en for lang snude, og det er da en skam.. lav da standarden lidt om

• #39   25. okt 2011 Ja jeg undrer mig lidt over at i Etiske regler for opdræt i DKK stå der at der må kun avles hunde der skal parre sig naturligt samt føde på naturlig vis.
    Det kan de flerste EB jo ikke.

• #41   25. okt 2011 Krumme.... Kunne godt tænke mig at du uddyber det lidt..... Forstår ikke det du skriver kontra det andre skriver

• #43   25. okt 2011 Nåhh på den måde...var sgu ikke helt vågen...

• #44   25. okt 2011 AVN: nemlig... standarten siger jo ike at de skal avles sååå ekstreme

• #45   25. okt 2011 Jeg kan se at det er problem for DKK at der er mange som valger hund uden tavle. Og selv dem med tavle avler uden da mange mener er besværgeligt.... Det er selvfølgelig trist.
    Derfor skal man stadigvæk avle på sunde, raske og racetypiske hunde. At racetypisk er en hund som ikke kan reproducere sig selv uden hjælp af mennesker er i mine øjne totalt langt ude.

• #46   26. okt 2011 Jeg synes bare det er lidt ærgeligt for det er dyrene det gå ud over.
    Måske burde man klage over de hunde som vinder selv de vejer så meget. Det er svært at gøre ret meget ved det smiley

Kommentér på:
Undre sig over pris på Engelsk bulldog?

Annonce