1.291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Ved ikke helt hvad jeg skal mene om hanhundeejer Ved ikke helt hvad jeg skal mene om hanhundeejer

Min tæve skal parres nu her og har kigget på FLERE hanhunde.

den en en gudesmuk ung han, som aldrig har parret før men er godkendt.

har skrevet frem og tilbage med ejer og vi var faktisk aftalt hanhunden skulle komme hjem til os da jeg havde erfaringen. men men så syndes de at tæven skulle komme til ham også fair nok.

end til hun siger hundene får hele huset og en afgang til lukket have mens vi ikke er hjemme. hmmmmmm tænker jeg og spørger hvor længe de er væk. jamen 5-8 timer hver da svare hun så.

øhhhhh vil du lade hundene være alene i samme rum imens? og bare lade dem klare sig selv.? ja det vil hun da.

jeg siger så man ikke lader hunde parre uden opsyn og slet ikke en nybegynder, hvis han vil fri og rykker til kan han jo lave store skader både på sig selv og tæven.

takker så pænt nej tak til den parring. og så bliver hanhudne ejer fornærmet og siger at hun er skuffet og at vi havde en aftale.

men jeg forklare hende så hvordan man avler med hjernen og hjertet ikke kun for pengene. og hun kan stadig ikke se problemet i at lade hundene være alene.

jeg opgiver og lader hende være sur. det er MIN tæve mit valg.

hvad ville i andre have gjort?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ved ikke helt hvad jeg skal mene om hanhundeejer
  • #1   23. okt 2011 Det samme !

• #2   23. okt 2011 Præcis det samme... det er vidst en der ikke aner hvad hun laver..

• #3   23. okt 2011 det samme !!
    De må da være nybegynder selv , for det er meget uansvarligt at lade dem gå alene sammen !

• #4   23. okt 2011 nej det havde jeg da ikke nerver til, for første gang er han usikker-ivrig og det kan nemt gå galt....så, prøv en anden...det er ikke en pomser, så har vi hannen?

• #5   23. okt 2011 Helt det samme.

• #6   23. okt 2011 Det samme... og givet en ordentlig opsang over hendes intentioner

• #7   23. okt 2011 ok så føler jeg mig ikke så dum mere. de er også selv nybegynder og første gangs hundeejere. men min prinsesse er mit et og alt så det blev ikke denne dreng. tænker bare stakkels hund.

• #8   23. okt 2011 Ingen tvivl det samme som dig!

• #9   23. okt 2011 Jeg ville ALDRIG lade dem gå uden opsyn!!!

• #10   23. okt 2011 Jeg må indrømme jeg heller ikke helt forstår hvorfor man vil efterlade sin tæve hos en fremmed... det ville jeg aldrig gøre..! det ikke længe siden der var en der skrev hun havde efterladt den hos hanhundeejer, og senere opdaget han havde slået tæven smiley

jeg syntes det fint du har sagt fra, men jeg syntes du kraftigt skal overveje om ikke det smartest selv at være der under parringerne...

• #11   23. okt 2011 jeg har valgt en anden han og ban bor kun 30 min i bil fra os hane r dog FCI men det gør ham jo ikke dårlig i DRU. og der kan jeg selv være der.

syndes det var rart sidste år at have hanhunden ved mig trods jeg selv var nybegynder havde jeg forberedt mig i 1½ år på den store dag. og havde styr på alt fra dag 1. det er jo ikke for sjov man bruger 15.000-20.000kr på opdræt. hvis alt går efter bogen.

• #12   23. okt 2011 Jeg ville have gjort det samme også. Aldrig lade dem parre uden opsyn. For det første kan de gøre skade på sig selv, og for det andet kan vi ikke være sikre på, om de reelt har parret sig. Held og lykke med parringen.

• #13   23. okt 2011 Jeg havde heller ikek gået med til bare at lade dem være alene, det er jo galimatias.
    Håber du har fundet en god hanhund så, er han Hd fotograferet osv, så du er sikker på, at han er sund og rask?

• #14   23. okt 2011 Kennelmor. han er det HELE. og har prøvet det MANGE gange før. min tæve er også undersøgt fra snude til halespids.

• #16   23. okt 2011 Mine tæver får aldrig lov til at være alene, hverken med hanhund eller deres ejer. Jeg vil selv være der for at støtte hende og selv se at parringen finder sted. Jeg bor på hotel med mine tæver de 3-4 dage vi er afsted.

• #17   23. okt 2011 Det samme som dig.

Må jeg foreslå Argento. http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=5189

Magen til lækker hund skal man lede længe efter og Berit er SUPER sød!

• #18   23. okt 2011 Sarah

Ja, der er hun smiley
    Fik hjælp af hende, da jeg skulle have min Beauceron fra Frankrig. Opdrætter kunne ikke engelsk og jeg kunne ikke Fransk, så Berit stod for kontakten.

• #19   23. okt 2011 Nope dte turde jeg heller ikk
    Syntes det er mærkeligt at han hund ejer ikke slev bliver nervøs når du fortæller hvad der kan ske..hmmm

• #20   23. okt 2011 nej, det er da fuldstændigt hul i hovedet

• #21   23. okt 2011 Selvfølgelig lader man ikke hundene alene - men ejeren burde da kunne forstå hvorfor, og lade dig om hvordan du ønsker din parrng skal foregå?
    Hvis det var hannen, så ville jeg da forsøge at få en klaring på hvordan det skulle foregå.
    Men nej kræver de hundene skal være fri uden opsyn, så er det jo ikke en mulighed at bruge den han.

• #22   23. okt 2011 Iiih så skulle fanden da have bøvlet med tæve og hanhund i lejlighed, lufte på skift, have dem skilt ad osv, da Reiki havde damebesøg.
    Man kan jo bare lade dem klare det hele selv *suk*

Jeg havde nok gjort det samme som dig... Hunde er ikke lavet af glas, men der er trods alt grænser for hvilke risici jeg vil løbe på hundens vejne. Og udover de ting der evt kunne gå galt, ville jeg da osse gerne vide med sikkerhed om tæven overhovedet er parret samt hvilke dage (det KAN jo være hun ikke var højløbsk da hun ankom e.l.)

• #23   23. okt 2011 Ang hannen, skal du være opmærksom på at hvis den bruges i avl i DKK så kan han altså risikere at få avlsforbud hvis det opdages at han har parret din DRU-tæve. De er ikke sikkert ejer ved det, og i princippet kan du self være ligeglad, men jeg ville nok ikke være bekendt ikke at nævne det.

• #24   23. okt 2011 ved ikke om andre har spurgt.. men hvorfor tager du ikke han til hanhunden og parre og tager hjem igen, med din tæve.... hvorfor skal hun blive der... det har jeg aldrig set ideen i

• #25   24. okt 2011 Platugler. jeg har fået lov til at overnatte ved hanhudneejer de næste par dage men ellers jo så havde vi taget frem og tilbage hvis ikke hannen kunne komme til os.

Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! Hun er ikke medlem af DKK og hun kender reglerne. så det er ok med mig. han har vist været brugt 1-2 gange før i DRU så vidt jeg forstod.

• #26   24. okt 2011 Hvis du overnatter, så skal hundene vel ikke være lukket sammen - så kan du jo holde dem adskilt indtil hanhundeejeren kommer hjem. Og ellers er dk jo ikke større end man kan køre frem og tilbage - jeg ville aldrig efterlade min tæve hos en han ... Men jeg ville som udgangspunkt heller ikke have en fremmed han boende hos mig. Ved parring køre vi til hanhund og er der langt, så som Polen, Frankrig, Serbien, så overnatter vi på hotel - men er det bare lige syd for Hamburg, så køre vi hjem.

• #27   24. okt 2011 platugler. valgte jo ikke den hanhund hvor de skulle være alene sammen. Fandt en anden. hvor vi er er på besøg nu. 1 parring er sket.

min tæve sover i gæsteværelset ved mig og hanhunden sover sammen med sin ejer.

altså vi har dem under opsyn hele tiden.

• #28   24. okt 2011 Nala; det jeg skriver er jo ang den første han - hvorfor det overhovedet kom på tale, at efterlade tæve hos ham... det forstår jeg ikke.

• #29   24. okt 2011 Ja for det første så sender jeg aldrig mine tæver ud til parring hos fremmede mennesker som jeg slet ikke kender.....Og bare efterlader dem.

Men hvis jeg havde set den hanhund jeg gerne ville prøve at bruge, så enten henter jeg den eller de kommer her til med ham....
    Desuden så avskyr jeg tvangsparringer som nogen bruger af min race, fordi hanhunden ikke kan rette sine overvinklede bagben ud....De siger selvfølgelig, at det er for at hundene ikke skal skade hinanden, at de gør det..
    Men efter, at have oplevet 6 forskellige hanhunde prøve at parre på normal vis, så tror jeg ikke en meter på det...De kan ikke stå på deres bagben og rette dem ud så de kan trænge ind i tæven...

• #30   24. okt 2011 den først e han kom på tale da han var smuk og passede til hvad ejg gerne ville bruge i min avl. men da jeg fandt ud af hvordan ejeren ville det forgik trak jeg mig. for det var ikke som først aftalt. der skulle han mtil mig, men så ændrede ejer det.

• #32   24. okt 2011 Nala: men hvorfor så ikke bare køre ud til ham, hvis han havde det du søgte ?? det er det jeg ikke forstår...

M.P. der er vist ingen der siger at det absolut er dårligt, men derfor kan man da godt have en holdning om at det ville man da aldrig gøre - for helt ærligt, så kan jeg slet ikke se grunden hertil... desuden så er tæven i brunst og dermed følsom - jeg ville nødig efterlade hende hos fremmede mennesker og lade hende være uden en person hun kendte, under en parring

• #33   24. okt 2011 platugler det e r meget enkelt hvis du læser hvad ejg skriver

1: de vil lade hundene uden opsyn under parring
    2: de ved intet om parring eller avl
    3: aftalen var først han skulle komme til mig, men så ændrede de det.
    4: har ikke selv bil og det tager 2 timer med bus hver vej.

stil dig selv dette spørgsmål. vil du lade din tæve være uden opsyn under parring??, ved nogen der ALDRIG har haft hund før de fik denne. hunden er sikkert go nok. men troede virkelig folk var kloge nok til at tænke før de bruger en hund til avl.

selv om hunden opfyldte mine ønsker gjorde ejer ikke derfor valgte ejg ham fra.

• #34   24. okt 2011 Tak Sarah og Helle smiley Argento bliver dog kun brugt på DKK/FCI-tæver smiley

Kommentér på:
Ved ikke helt hvad jeg skal mene om hanhundeejer

Annonce