hvalp taber sig.. til trods for tilskud {{forumTopicSubject}}
Vores den lille pige kæmper en brav kamp.. Læs evt tidligere tråd...
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=484689
Vi startede med at give tilskud igår middags.. hun fik ca 14 ml fordelt på resten af dagen/aften + hun blev lagt til mange gange og diede hos hendes mor.. HUn sutter fint nu, men skal have hjælp til at lægge ved patten, så hun ikke skal kæmpe med at blive hængende på den.
Hun havde i går aftes tabt 8 g og efter en nat med tilskud og hjælp igen flere gane ca hver time/ anden time så havde hun igen tabt ca 10 g til morgen..:(
idag har jeg så givet lidt mere tilskud og her fra kl 0 i nat til ny oppe på ca 20 mll fordelt på mange doser og hun er ligget meget til hos hendes mor. Hun suger stadig ok der også.. men bliver hurtig træt.derfor har jeg valgt at dele tilskudet ud på mange små potioner..Her til aften har hun så yderligere tabt 5 g..:( Hun er dog begydnt idag at selv at fange patten.. så hun bliver bedre selv alene..
HUn piber ikke og har aff og tisser fint. Tut( mor) er begyndt at tage hende i munden og lægge hende ti selv.. men er stadig bekymret for at hu pludselig bider hende i stedet for at flytte hende...Så jeg er hos hende 24 timer i døgnet..
Nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg ellers kan gøre? allle råd modtages.. for det er pisse frustrerende at det ikek virker som det skal.. håber bare så meget at nu går det den rigtige vej.....:=)
PÅ forhånd tak
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
Jeg syntes det er et godt tegn at moderen selv tager hvalpen og ligger den til, men jeg tror du risikerer at stresser moderen med din tilstedeværelse og så vil der måske ske et uheld for sådan er moder natur sat sammen. syntes du skal give dem lidt ro.
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 180
Volkodav..... ja det er jo svært at lægge den til og så lade dem være.. det er en svær ballance, men prøver så meget som muligt at lade hende være alene og kalre det selv i mellem alle måltider..Også så den lille selv kan prøve at die uden min hjælp.. Fører skema over mængde og tid både med flasken og hvornår jeg hjælper... Så prøver at finde ballncen...
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
Det lyder godt og til at du har styr på det og du har jo under alle omstændigheder dyrlægen med.
Jeg syntes det havde været værrer hvis moderen ikke ville have nået med den lille bebs at gøre.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Evt. en varmedunk, som hun selv kan søge hen til når hun ikke diger
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Lige nu må du prøve med varmedunk og erstatningsmælk samtidigt med at hvalpen skal lægges til patten ofte.
Det lyder ikke godt at den taber sig på trods af erstatningen. Der kan være noget galt med den, men giv den lige en chance mere
okt 2006
okt 2006
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 435
okt 2006
Jeg flasker hende stadig meget.Men lader hende die hos sin mor så tit hun har lyst. Hun skal dog stadig hjælpes,men bliver bedre og bedre til at suge. så håber stadig. Har dog indset at det nok er flasken resten af tiden. Men bare hun overlever, så gør jeg også. Men gud hvor er det hårdt, når man har en masse skavanker selv:( hun får mellem 9 og 12 måltider om dagen + lidt hjælp ved siden.
Hun tabte sig 25 g de første 2½ dægn, men nu er det heldigvis begyndt at gå den anden vej.. Hun nu 6 g fra hendes fødselsvægt.
Hendes 3 søskende er blevet nogle store propper på hhv 380, 330 og 280 g og så lille fis på nu 140 g.. så der er stor forskel.
Det var en "lille opdatering herfra..
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 435
Hvorfor hun ikke spiser selv?
Og hjælper moren stadigvæk eller er hun blevet afvisende over for hvalpen?
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
Og vil også sige, du klare det godt
okt 2006
Moderen hjælper stadig , vasker og putter med hende og lægger hende selv til, når hun syntes det er tid til en tår mælk..:=) Så det er rigtig gode tegn.:=)
Anne .. mange tak..
okt 2006
hvalp taber sig.. til trods for tilskud