1.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Parrings regler/ aflter ?? Parrings regler/ aflter ??

Hej alle sammen. Jeg har efterhånden fået en del tilbud fra folk som gerne vil have deres hund parret med min hund. Jeg har en fransk han bulldog, og har overvejet en del efterhånden at give det et forsøg. Jeg har dog ingen forstand på hvad jeg som sådan har "ret" til at få ud af det, så derfor spørger jeg om hjælp herinde til hvad ejeren med han hunden plejer at få ud af handlen. Egentligt vil jeg gerne bare gerne have en af hvalpene selv, men vil da helst ikke snydes. Så er der nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parrings regler/ aflter ??
  • #1   3. okt 2011 Når jeg får parret med højt præmierede championhanner giver jeg 75 -100 euro pr. levende hvalp. Ingen parringsafgift.

• #2   3. okt 2011 er han testet for arvelige sygdomme? Hvad har han at tilbyde racen.?
    Er han avlsgodkendt og lever op til kravene.?

Hvis ikke så lad være.. Din han har meget bedre af ikke at parre nogle. Han er ligeglad og du risikerer han begynder at strinte mere, rende mere efter løbske tæver osv..

• #3   3. okt 2011 Ja, det kommer jo helt an på om den er testet for arvelige sygdomme osv...

Normalt koster det 1500 ved parring samt 1500/ levende hvalp. men det er så ved stamtavle avl, ved ikke hvad man kan tage for en parring, når det er uden tavle, det kommer som sagt an på hvor meget han er tjekket osv.

• #4   3. okt 2011 Kan se din hund er uden tavle, men få ham tjekket for racerelaterede sygdomme og så er prisen nok ca 1500 - 2000 for en parring

• #5   3. okt 2011 Jeg personligt ville aldrig udlåne min hanhund til avl med tilfældige tæver, bare fordi. Avl er ikke noget man gør for sjov, man har jo ansvaret for det liv man sætter i verden. Desuden så er DK ved at drukne i hunde, så man bør kun avle på hunde der kan tilføre noget ekstra til racen, hvilket langt de fleste hunde ikke kan.

• #6   3. okt 2011 Sørg for at få ham avlsgodkendt og helbredsundersøgt, så du ikke skader racen :o)

Du har krav på en hvalp eller prisen for en. Det var sådan vi kørte med vores Glen-hvalpe.

• #8   3. okt 2011 når vi bruger højtpræmieret hanner, som er tjekket for HD, hjerte og spondylose, så giver vi omkring 500 euro i udlandet....så det er knap 4000 kr.
    Her i DK ligger en parring omkring 3000 kr og så er de 4 første hvalpe med i den pris... kommer der flere en det, så får hanhunden ofte omkring 500 kr pr hvalpe over de 4 stk.

• #9   3. okt 2011 He he, ja det kan hurtigt blive meget dyrere at bruge en hanhund uden hverken stamtavle eller helbredsattester, end en højt præmieret, gennemtestet stamtavlehund!!!

• #10   3. okt 2011 Og Ashley Vinther. Hanhundeejer har sådan set ikke krav på andet end det man forhandler sig frem til. Og det er ikke nødvendigvis, hverken en hvalp eller en hvalps pris.

• #11   3. okt 2011 Marietta F

Det er jeg klar over :o)
    Men det er vel det det almindeligvis er, vel? smiley

• #12   3. okt 2011 jeg vil i hvert fald aldrig betale en hvalps pris....

• #13   3. okt 2011 jeg synes at det er mere fair at man betaler pr hvalp der er født.

• #14   4. okt 2011 Nej, Ashley Vinther .Det er det ikke almindeligvis.
    Det mest almindelige er, at du betaler et beløb pr. registrerede hvalp. Og det kan blive langt mere end en hvalps pris eller langt, langt mindre.
    Jeg ville da aldrig skulle betale for en parring, der måske kom til at koste det samme som den hvalp jeg fik ud af det!!
    Ligesom det jo er tæveejer der hæfter for alle udgifter i forbindelse med et kuld.
    Så det er faktisk kun ejere med ikke stambogsførte hunde, der har en forventning om, at sidde på en guldgrube;-D

• #15   4. okt 2011 Marietta F

Det er det jeg har fået at vide :o)
    og det er det vi gjorde med Alva. smiley

• #16   4. okt 2011 Der er nogle racer hvor hanhundeejerne "slipper" afsted med det, men det er på ingen måde fair og der er ´heller ikke det mest almindelige.... Det mest almindelige er et fast beløb, som er meget mindre ... eller et grundbeløb og så ekstra pr fødte hvalp... og det er den mest fair måde.

• #17   4. okt 2011 platugler ;

Tjae, det kan godt være :o)
    Vi fik nu 7 hvalpe, så tror det var billigst på den måde d:

• #18   4. okt 2011 Ved 7 hvalpe, ville det ikke være billiger ved min race... der ville prisen ender på 4500 kr, ved en parring der gav 7 stamtbogsførte hvalpe...og en hvalp koster 10.000 så der er da noget af en forskel.
    Men hvad så hvis du kun havde fået 1 hvalpe?? så ville det dælme have været surt...

• #19   4. okt 2011 platugler ;

Mener vi havde en specialaftale med at hvis der kom under tre ville det blive et eller andet andet, men det blev aldrig aktuelt, så det er ikke noget jeg husker særlig godt :o)

Kommentér på:
Parrings regler/ aflter ??

Annonce