{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.404 visninger | Oprettet:

Kan en gammel hund ikke blive gravid??? {{forumTopicSubject}}

Tjah, en bekendts hund er i øjeblikket i løbetid. Jeg snakkede lige i tlf med personen, der "blærede" sig med, at de var blevet ringet op 4 gange i dag, med personer der har fundet tæven løs (den kan løbe frit ud af haven altid, men gør det mest i løbetidsperioder). Nå, men jeg spørger, om ikke det er dumt, hvad nu hvis hun bliver gjort drægtig? Svaret er, at det kan hun ikke, når hun er 12 år. Passer det? Sandsynligheden er sikkert meget formindsket, men kan man være 100% sikker på det?

(Jeg beder til, dette ikke bliver en diskussion af, hvorvidt det er uansvarligt eller respektløst at lade sin hund løbe frit som den vil, for det er jeg meget enig i, det er, men det er egentligt kun ovenstående jeg ønsker indblik i)

God aften alle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en gammel hund ikke blive gravid???
  • #3   28. sep 2011 Kan den komme i løb kan den også blive drægtig - men som du selv skriver er det ikke smart...

• #4   28. sep 2011 Jon har haft en hvalp efter en gammel schæfertæve og en ganske ung hanhund med en ligedan ejer troede ikke der skete noget der kom en hvalp Trunte den anden......hannen var collie og hun var, efter Jons udsagn, en dejlig hund. MEN altså pas på hende.

• #5   28. sep 2011 Tak, det tænkte jeg altså også nok. smiley

• #6   28. sep 2011 En tæve får tildelt x antal æg ved fødslen. Dem skal den "holde" hus med i hele sit frugtbare liv. Desuden kan æggene blive så dårlige over tid (alder) at det kan blive sværere for tæve at blive drægtig jo ældre den bliver.

Så har en ældre tæve svært ved at blive drægtig, så er der nok en årsag til det. Den har ikke flere æg eller så er de af for dårlig kvalitet.

• #7   29. sep 2011 Kan den komme i løb, så kan den bestemt også blive drægtig!
    Det er det samme ved kvinder. I teorien kan vi blive gravide så længe vi har vores l*rt.

• #9   29. sep 2011 Jo ældre den bliver jo færre æg og kvaliteten på æg. Det er ikke det samme som overgangsalder. Det er ikke alle tæver der har æg nok til at få hvalpe i en sen alder, så går de bare tom.

Men selvfølgelig bliver de fleste ældre hunde drægtige, men antallet af antal hvalpe i kuld af ældre hunde, er ikke nødvendigvis det samme antal som da tæven var yngre.

• Irene B
    Irene B Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #10   5. aug 2015 Ja jeg må desværre indskyde at gamle hunde godt kan blive drægtige, Jeg har en dansk -svensk gårdhund på 12 år, som aldrig har fået hvalpe og havde bestemt heller ikke nogen planer om dette skulle ske, men hun er åbenbart drægtig for første gang nu , det er ikke ret godt og har det skidt med det , men det er for sent at gøre noget, så må bare krydse fingre ellers må hun jo have kejsersnit. Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende vil jeg meget gerne høre hbordan det gik.

Kommentér på:
Kan en gammel hund ikke blive gravid???

Annonce