kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl
Jeg er så småt begyndt at lede efter en smuk perfekt bernerhan til min tæve som jeg gerne vil have hvalpe med igen til foråret. (parring i januar 2012)
men desværre er der kun 1 han på listen pt.
mine krav
ingen farvefejl
hofter max b
albuer max 1
rolig og kærlig af sind
passet med ALT
må meget gerne kunne komme til tæven men intet krav.
skal helst have prøvet det før
SKAL selvfølgelig være med STAMBOG DRU ELLER DKK og være avlsgodkendt.
syndes nu jeg har ledt hele nettet igennem og kan intet finde. nogle der kan hjælpe? Dette er IKKE en annonce men en forespørgsel på om nogen kender nogle hanhunde der er avlsgodkendt.
ps. gider ikke høre på at en DKK hund ikke må pare en DRU Hund. for ved der er DKK hunde i dru.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.213
Men en DKK han kan overføres til DRU, men mister så sin stambog i DKK - det er nok det du har set. Det kan jo godt gøres, hvis man enten er uenig med DKK eller har en hanhund, der ikke helt lever op til kravene i DKK eller hvad nu ellers grunden kunne være.
Men er der ikke flere avlskårede hanner i DRU hvis du ringer ind og spørger, måske de bare ikke står på nettet????
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.845
Alle, der vælger at avle, bør have en venteliste før de springer ud i en parring.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
en DKK hund mister ikke sin tavle ved overførsel til DRU og ved der findes nogle der vælger at købe en dkk hund med udstille i dru
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
mar 2008
Altså når en DKK hund bliver overført til DRU, så er den jo efterfølgende en DRU-hund.
Jeg har lige forhørt mig for ganske kort tid siden, også netop hvad angår bernere. Er nemlig selv ejer af en DKK og en DRU hund, så det interesserede mig meget.
Reglerne for berner sennen er lidt skrappere end for enkelte andre, det har raceklubben bestemt - en hund kan godt overføres fra DRU til DKK, men afstamningsoplysningerne kan ikke overføres, og den kan ALDRIG avlgodkendes. Men man kan udstille den, men med hvilket formål????
mar 2008
mar 2008
kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl