2.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl

Jeg er så småt begyndt at lede efter en smuk perfekt bernerhan til min tæve som jeg gerne vil have hvalpe med igen til foråret. (parring i januar 2012)

men desværre er der kun 1 han på listen pt.

mine krav

ingen farvefejl
hofter max b
albuer max 1
rolig og kærlig af sind
passet med ALT
må meget gerne kunne komme til tæven men intet krav.
skal helst have prøvet det før
SKAL selvfølgelig være med STAMBOG DRU ELLER DKK og være avlsgodkendt.

syndes nu jeg har ledt hele nettet igennem og kan intet finde. nogle der kan hjælpe? Dette er IKKE en annonce men en forespørgsel på om nogen kender nogle hanhunde der er avlsgodkendt.

ps. gider ikke høre på at en DKK hund ikke må pare en DRU Hund. for ved der er DKK hunde i dru.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl
  • #2   16. sep 2011 Er tæven avlsgodkendt? HD- og AD fotograferet?

• #3   16. sep 2011 DKK må altså ikke parre en DRU uden at den bliver smidt ud af DKK.

Men en DKK han kan overføres til DRU, men mister så sin stambog i DKK - det er nok det du har set. Det kan jo godt gøres, hvis man enten er uenig med DKK eller har en hanhund, der ikke helt lever op til kravene i DKK eller hvad nu ellers grunden kunne være.

Men er der ikke flere avlskårede hanner i DRU hvis du ringer ind og spørger, måske de bare ikke står på nettet????

• #4   16. sep 2011 Har du venteliste til hvalpene? Racen er svær at sælge i disse tider, og du vil vel ikke gå på kompromis med kvaliteten af familierne...?
    Alle, der vælger at avle, bør have en venteliste før de springer ud i en parring.

• #5   16. sep 2011 Husk at berneren er kraftigt disponeret for cancer, så det er lidt vigtig at undersøge hvordan det ser ud med det i begge hundenes familier.

• #6   16. sep 2011 hun er avlsgod og HD/AA/OCD fri og testet fri for kræft ja har har venteliste og havde sidste år 10 sunde og raske hvalpe som alle var solgt da de var 8 uger

en DKK hund mister ikke sin tavle ved overførsel til DRU og ved der findes nogle der vælger at købe en dkk hund med udstille i dru

• #7   16. sep 2011 stavefejlende får i lige med i købet smiley

• #8   16. sep 2011 Hunden har selvfølgelig stadig sin stamtavle fra fødslen i DKK, men den kan ikke bruges til noget som helst - DKK vil ikke røre den med en ildtang efterfølgende. En hund, der er avlsgodkendt i DKK mister denne hvis den parrer i DRU. Det er det jeg mener.... smiley
    Altså når en DKK hund bliver overført til DRU, så er den jo efterfølgende en DRU-hund.
    Jeg har lige forhørt mig for ganske kort tid siden, også netop hvad angår bernere. Er nemlig selv ejer af en DKK og en DRU hund, så det interesserede mig meget.
    Reglerne for berner sennen er lidt skrappere end for enkelte andre, det har raceklubben bestemt - en hund kan godt overføres fra DRU til DKK, men afstamningsoplysningerne kan ikke overføres, og den kan ALDRIG avlgodkendes. Men man kan udstille den, men med hvilket formål????

• #9   16. sep 2011 Men derfor har du jo alligevel en rigitg god hunhund, du skal "bare" finde en DRU hanhund - og der må da være andre en ham B, vi tidligere har brugt, griner......

• #10   16. sep 2011 Her mos mig er stavefejlene også gratis... smiley

Kommentér på:
kender/har du en go berner HAN (DRU) til avl

Annonce