{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Annulering fra sælger ang køb af hvalp.... {{forumTopicSubject}}

Ja historien er således:

Vi ønskede os en hund af lille størrelse og forelsker os i racen FB. Vi finder nogle til salg på nettet, vi går ikke særlig højt op i med tavle eller ej, men ved der er visse risiko forbundet ved køb af denne race.

Vi forelsker os i en køn en af slagsen og det er en flot tæve hvalp. Dem der sælger disse hvalpe gør meget ud i høj hygiejne og snakker rigtig godt, sælger virker troværdig. Vi ligger 500kr i reservering med lovning at det fulde depositum ville ligges nogle dage efter, så vi var sikker på denne tæve vil blive vores. Vi får en kopi af en seddel som DKK opdrætter også bruger med div ting omkring hvis hvalpen skulle fejle noget og den dur, og med hvilke regler der gælder herpå køb af hvalp. Vi får også at vide depositumet ville ikke tilbagebetales ved annulering af køb af hvalp.

Vi indsætter 3500kr så vi velvidende ikke skal ligge alt for mange penge den dag vi skal hente tævehvalpen, så 4000kr ligger i depositum. Da dagen oprinder for afhentning af hvalpen kan sælger ikke den dag, og eftersom de også hører vi skal holde barnedåb synes sælger det vil være bedst at vente til efter festen, også selvom jeg havde fundet en "babysitter" imens vi ville være ude. Men da vi skal afhente hvalpen havde dåbsfesten desværre endt i katastrofe, med der hvor vi havde bestilt lokaler endt i vi ikke kunne leje alligevel, dette får vi vide dagen før dåben. I huhej hast ender vi med et lokale til dyrere penge som vi måtte tage fra pengene der skulle gå til hvalpen. Vi forklarer sælger men sælger vil ikke give os hvalpen før resten af pengene var faldet. Vi aftaler med at vi kunne hente til d 1 i den først kommende måned, hvor sælger kræver betaling for hvalpefoder, hvor vi siger god for det.

Sælger flytter i mellemtiden og vi får ikke deres nye adresse. Istedet ringer sælger og spørger om det ikke ville være bedre at vi venter med køb af hvalp til vi var mere ovenpå økonomisk. Med det for øje vi ville få vores depositum tilbage, bliver vi lovet højt og helligt. Efter snak med manden gør vi dette, da vores situation hjemme ændre sig til vi ikke kunne være hjemme den første tid til ordentlig indkøring af hvalp i vores hjem. Alt dette sker i marts før barnedåben.

Dags dato i dag har vi endnu ikke set skyggen af vores depositum, vi ved ikke hvor de bor, har kun nogle tlf nr der går på svarer, som ikke kan findes på nroplysningen. Og når man kontakter dem anden vis med skrivning bliver der lovet, men intet sker.

I det papir jeg har står en mundtlig aftale er ligeså bindende, men skriftlig er bedre. Jeg har gemt alle skrve vekslingerne imellem os, kan de ikke bruges???

Jeg søger lidt hjælp hertil, for ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. De penge kunne vel og mærke bruges til en ny hvalp ud i fremtiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annulering fra sælger ang køb af hvalp....
  • #1   29. aug 2011 Det er i hvert fald godt at du har gemt skriverierne - så er du i stand til at vedlægge beviser når du politianmelder/stævner vedkommmende.

  • #2   29. aug 2011 ¤ Søster McFluff ¤
    Ved du hvordan man gør dette?? sådan i detaljer??

    Kan dette bruges?? (sletter navne da jeg ikke vil udhænge nogen)

    Hej .

    Ringer til dig i løbet af weekenden .

    Mvh
    XXXXXXXX


    Sendt:
    Hej XXXXXXXXXXXXXXXX
    Ang tilbagebetaling af disse 4000kr, kan vi ikke lave en aftale med at de er inde på min konto inden Kristihimmelfarts dag som falder torsdag d. 2 juni????
    Så vi kan lukke denne her sag af og I slipper for at høre mere på mig.

    Vil du være sød at skrive et svar retur eller ringe og sige hvad I gør?? Skal vi komme forbi her i weekenden eller i løbet af ugen??

    Kan jeg ikke få jeres nye adresse??

    Min konto er:
    reg.nr: XXXX Konto.nr: XXXXXXX
    Mit mobil nr: XXXXXX
    På forhånd tak.

    Grete












  • #3   29. aug 2011 Der er kun en ting at gøre, lav en politianmeldelse (kan gøres via politiets hjemmeside) og gem alt dokumentation, hvad jeg kan læse mig til er at I har overført 3500 kr i depositum via bank, det gør det hele lettere for politiet kan finde dem via kontonummer, uanset hvor i landet de bor...:)

  • #4   29. aug 2011 Har desværre ikke deres adresse ellers havde jeg gjort det for længst.

    Jeg forlanger også en hvalp hvis de valgte et kuld mere på tæven, pludselig er de til at snakke med, men da det viser sig at være tæt på har deres tæve aborteret alle hvalpende 3-4 uger før nedkomning med hvalpende. Og siden har der været tavst som i graven.


  • #5   29. aug 2011 Chris K også seævom de efterfølgende har skiftet bank??


  • #6   29. aug 2011 selvom


  • #8   29. aug 2011 Det er på sin vis rigtigt, at en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, problemet ligger bare i, at det ikke kan bevises, så det kan du ikke bruge til noget som helst.

    Hvis den efterfølgende skriftlige korrespondence derimod kan give udtryk for en aftale om enten køb/depositum og/eller annullering af dette, er du bedre stillet.

    For at det hele skal forløbe så gnidningsfrit som muligt, ville jeg i første omgang sende en mail (jeg går ud fra det er her den skriftlige kontakt er foregået) indeholdende en dato, hvor pengene skal falde, og hvis det ikke er sket, vil du tage den videre...

    Mega træls for dig, håber det går godt!


  • #9   29. aug 2011 Puha jeg ønsker dig alt det bedste med denne triste sag. Nu ved jeg, at hvis jeg skal ud og købe en ny hund, så bliver den købt et sted uden krav om depositum .... kontant betaling ved afhentning, ellers finder jeg en anden sælger. Endnu engang pøj pøj :o)

  • #10   29. aug 2011 Det udsnit af korrespondencen siger desværre ikke rigtig noget.. Det kan du jo i princippet nemt bare have skrevet uden at der er noget hold i det...

  • #11   29. aug 2011 Anne-Mette B

    Hvad så med denne email den er sendt efter vores tlf samtale hvor det blev indgået??

    Sælger ville sende noget retur men fik det aldrig ej heller i min uønsket bakke, så det meste af vores kontakt er foregået herinde.

    Min email:Hej X

    Tak for en behagelig samtale igår.....

    Som vi snakkede om igår, vil vi gerne annulere købet af hvalpen, også selvom det skærer i vores hjerter.... Men vi bliver nødt til at være ærlige overfor os selv og det kan vi kun ved annulere købet og vente til vi er ovenpå igen.... Så derfor en stor tak for en dejlig og betænksom "opdrætter" som dig og din mand er....

    Dette gør at vi, hvis vores situation har ændret sig til den tid, hvad vi stærkt håber på, gerne vil være køber af en tævehvalp ved næste kuld.....
    Håber dette ville kunne lade sig gøre.....

    Mit bank er Danske Bank
    Reg.nr.: X Konto.nr.: X

    Held og lykke med flytningen..... smiley

    Med venlig hilsen
    Grete & Steffen Ahm



  • #12   29. aug 2011 Stædig aka Krumme
    Nej kun depositum på en hvalp.
    Men hvis de fik hvalpe igen på tæven mente jeg vi ville være skrevet op til en ny hvalp, da vi endnu ikke havde modtaget depositumet retur fra den første hvalp vi ville have.


  • #13   29. aug 2011 Grete - hvis hun ikke selv direkte har skrevet noget, der kan dokumentere noget som helst, bliver det desværre rigtig svært at bevise noget som helst... Overførslen af pengene hjælper selvfølgelig på det, men det bliver ikke nemt :s Det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men husk for guds skyld at få lavet en kontrakt i fremtiden...

  • #14   29. aug 2011 Det er jeg ski ked af og høre Grete, håber i finder ud af noget. Tror ik jeg ville ha derfra, selvom sælger sku tilbyde det.

    Meld hende og høre hva politiet siger til det. Skriv en sms og sig at, du vil melde personen. Hvis ik i ser pengene.


  • #16   29. aug 2011 sikke en træls sag for jer har i fået svar på nogle mails eller smser?
    det kan virkelig blive svært at få penge retur fra dem også selvom i anmelder dem ØV ØV

    annette n : så længe du får lavet en ordentlig kontrakt synes jeg det er helt iorden at der skal betales et depositum. Jeg ville personligt ikke reservere og holde en hvalp tilbage uden depositum (ville dog ikke forlange den halve pris eller noget i den dur). Det er en sikkerhed for køber at man ikke står og siger nej til andre købere og så den hvalp ikke blir hentet når den kunne have fået et andet og lige så fint hjem andre steder... Jeg har betalt depositum på alle mine hunde (undtagen amy da jeg er hendes andet hjem)


  • #17   29. aug 2011 Altså når det er køber der springer fra, så har køber jo reelt ikke krav på noget som helst, da det netop er det depositum er til for, altså at dække de tab man måtte have ved at tilbageholde hvalpen til køber.

    Men som jeg forstår det har hun selv tilbudt at give beløbet tilbage? Hvis du har det på skrift har du jo noget at hænge den op på. Men hvis du ikke har det på skrift tror jeg desværre at du kan skyde en hvid pil efter det depositum.


  • #18   30. aug 2011 Lykke J

    Det var køber selv der ville have vi skulle springe fra da de ikke ville vente til d. 1 april med vi afhentede hvalpen, også selvom vi havde sagt ja til at holde udgiften på foderet....

    Jeg skal lige have kigget alle vores skriverier igennem, for mener jeg har noget på skrift der står hun vil give dem retur.

    Jeg takker for jeres input og håber da vi kan komme det til livs.

    Jeg har flere gange skrevet, men har også fået at vide igennem andre veje jeg skal passe på, da sælger's kæreste har et vis ophav i baglandet.


  • #19   30. aug 2011 Hvis du ikke har afhentet hunden til den dato der er aftalt, så har du jo ikke overholdt din del af aftalen, sælger har ikke pligt til at beholde hunden et par måneder længere. Medmindre du har på skrift, fra hende at du får dine penge retur, har du ikke ret til noget.

  • #20   30. aug 2011 Som nævnt ovenfor har du ikke afhentet hvalpen og har ej heller haft de resterende penge til at købe hunden fuldt ud.

    Jeg kan faktisk godt forstå at opdrætter er skeptisk overfor at sælge den til jer, hvis ikke i kan betale for hunden, hvordan så betale for eventuelle udgifter til dyrlæge mv.

    Et depositum er en sikkerhed for køber ikke hopper fra - så man ikke pludselig står med en hvalp man kunne have afsat til anden side.
    Et depositum får man ikke tilbage hvis man ikke afhenter hvalpen som aftalt og ikke kan betale resten.


  • #21   30. aug 2011 Jeg tror desværre ikke du får de penge, der står jo i kontrakten at ved annulering af salget bliver depositumet ikke tilbage betalt!
    Så hvis aftalen om at de vil betale de 4000 tilbage kun er foregået på Tlf. har du intet bevis for det, desværre smiley
    Jeg ville ALDRIG lægge 4000 for en hund i depositum, da jeg købte min hund lavede vi en kontrakt til at starte med, og hele beløbet overførte vi til deres konto til dagen for afhentning, min mening er, at en seriøs opdrætter ikke opkræver depositum.
    Men det ved i jo til næste gang.
    Håber det lykkes jer at finde en god opdrætter så i kan få jeres hvalp:)


  • #22   30. aug 2011 Monica- de vil jo hente hvalpen men det sys opdrætter vr en dårlig ide da de fandt ud af de sku have barnedåb så hele vejen igennem er det opdrætter der ændre på tingende! Sådan læser jeg det i hvertfald, med undtagelse af at i ikke havde beløbet grundet uheldet med lokalerne!

  • #23   30. aug 2011 Jeanette: men hvis der bare står at dep ikke tilbage betales ved annulering, så er det jo ligemeget hvem der annulere.

  • #24   30. aug 2011 Mille - jeg er ked af at sige det, men det er da den værste gang bavl jeg længe har hørt at en opdrætter, der kræver dep. er useriøs.. hvad gør denne opdrætter så i tilfælde af, at en køber springer fra? man er da nødt til at sikre sig som opdrætter såvel som køber gennem en kontrakt... jeg synes det er et enormt forkert signal at sende - derimod vil jeg råde alle til at holde sig fra opdrættere, der ikke benytter sig af købskontrakt....

  • #25   30. aug 2011 Anne-Marie: Ja det er nu engang min holdning til det! Ligesom man ikke læger hvalp før sidste øjeblik.
    Meget kan nå at gå galt, måske er ens hund ikke i kuldet.
    De rigtig dygtige opdrættere jeg kender tager ikke imod dep. de lære en godt nok at kende, til at man gensidigt stoler på hinanden.
    Hvordan skulle opdrætter dog kunne stole på at hvalpen får et godt hjem, hvis denne ikke engang stoler på at den aftale de har indgået bliver overholdt?
    Og hvis der skulle komme noget i vejen skal man jo kunne sige nej tak til hvalpen uden at overveje om man vil vinke farvel til 4000 kr.
    Og en seriøs opdrætter skal nok hurtigt finde et andet godt og trykt hjem smiley
    Ellers er det jo en del af det at være opdrætter at man må beholde de hvalpe der ikke er hjem til så længe det er nødvendigt!
    Så jeg synes det er noget pjat.


  • #26   30. aug 2011 Opdrætter var ikke hjemme den weekend vi skulle afhente hvalpen i, og da vi fik snakket sammen aftalte vi at vi skulle afhente den næste weekend, men da hun hørte vi skulle afholde barnedåb weekenden efter synes hun det var synd for hvalpen at være alene hjemme i de par timer vi skulle være væk, også selvom jeg havde sagt jeg havde fået en til at være der som babysitter. Så det var ligesom ikke jeg der var noget i vejen for.

    Monica P
    Og hvordan kan du vide i det jeg skriver at økonomien er helt af helvede til at vi ikke kan afholde dyrlæge regninger og den dur??
    Såvidt jeg ved kender du ikke mig og min familie personligt, hvordan kan du så svarer for min økonomi?

    Ved der er ytringsfrihed her i trådene, men straks tror en del at bare fordi man skriver at vi ikke lige havde regnet med de ekstra udgifter i barnedåb, så vi blev nødt til at spæde til fra køb af hvalpens penge, at så har man IKKE RÅD TIL AT HOLDE HUND, sådan noget forbandet vås i mine øjne.
    Hvad så med folk der er i arbejde og ryger pludselig ud af arbejdsmarkedet og ender på kontanthjælp, skal ikke have ret til at holde hund, for det er der ikke budget til?? Så synes jeg godt nok man går i for små sko. Også er der en del der nok aldrig skal holde hund fordi det er der ikke økonomi nok til.


  • #27   30. aug 2011 Så vil jeg mene der er noget meget galt for så kan man jo tjene mange penge ved bare at annulere som sælger så den tror jeg ikke helt holder i retten!!

    Men kan da godt være jeg bare er naiv!


  • #28   1. sep 2011 Mille - jeg ved ikke om det er mig, kommentaren er henvendt til (i så fald hedder jeg ikke annemarie)..

    hvad mener du med "læge hvalp"?

    til det væsentlige: de opdrættere jeg kender (nu taler vi nogle af de mest velrenommerede i både danmark og udland inden for min race), tager nu altså depositum uden der er noget loddent ved det.. det er da også klart, at de ikke lige pludselig skal stå med akut at skulle finde et alternativt hjem til en hvalp efter at en rent ud sagt lortekøber springer fra i sidste øjeblik. et depositum er det nærmeste man kommer en garant for købers seriøsitet. du bestiller jo heller ikke alt mulig andet og lader sælger håbe på, at der betales, når dette er fremstillet - og ellers finde sig i et større eller mindre tab af særligt tid og energi.. selvfølgelig ville det være rart, hvis man kunne stole på hinanden allesammen, men det er simpelthen for naivt - sådan fungerer verden altså ikke, selvfølgelig skal der være en bod for at bryde en kontrakt...


  • #29   1. sep 2011 Sådan fungere min verden, som sagt, jeg er ikke enig smiley længere er den ikke, og man behøver ikke være en lorte køber for at springe fra, måske en realistisk en, det er da ikke en nem beslutning.


  • #30   3. sep 2011 Muligvis, men synes stadig sælger bør sikres - alt er jo efterhånden til købers fordel..

  • #31   3. sep 2011 Ej hvor er det bare utrolig, hvad der findes for nogle mennesker der kalder sig "opdrætter"...øv, øv, øv...håber du får depositum tilbage...og så vælg en anden opdrætter, når du skal har en hvalp...i min kontrakt står der, at man ikke får depositum tilbage, når man springer af, men når jeg vælger at beholde hvalpen eller sælge den til en anden, så får man depositum tilbage...

Kommentér på:
Annulering fra sælger ang køb af hvalp....

Annonce