{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

At blive beskyldt for svindel =/ {{forumTopicSubject}}

Man skal da åbenbart stå model til lidt af hvert når man vælger at sætte hundehvalpe til salg !

Svigermor har oprettet annonce med de små lhasaer på guloggratis, og igår var der noget af en besked - en advarsel om at der var fusket med hvalpenes tavler, for hanhundens mor var ikke den der var listet; den tæve havde hun nemlig og kunne fremvise tavlen på....

Svigermor ved udemærket hvem Kenzo´s mor er, hende har svigermors datter nemlig fået af opdrætter - inklusiv stambog.

Der bliver ringet til anklageren der viser sig at være en kvinde min svigermor ville have haft købt hvalp af, men annoncen var misvisende med tavle, og tavlen kunne ikke godkendes af DDH hvor lillefisen er stambogsført - så den hvalp ville svigermor ikke købe, og købte så Kenzo i stedet.

Anklageren mente ikke hun havde gjort noget galt og var parart til at politianmelde for svindel... Jesus krist da !

Svigermor ringer til Kenzo´s opdrætter og til DDH og får et og andet af vide om anklager.. Blandt andet at denne er blevet smidt ud af samtlige klubber i Dk, og nu stambogsfører i Tyskland. At anklager tidligere har kreeret stambøger selv, og sagen med Trunte von Moisen HAR været for retten, og Kenzo´s mor er den rigtige med den rigtige tavle..

Jeg er fuldkommen målløs !

Hvorfor lave en falsk stambog og "overtage" en anden hunds bog?? Hvis man alligevel skal snyde en hund til at være noget andet, hvorfor opfinder man så ikke bare en??

Sikke da en omgang at skulle igennem bare fordi svigermor har fået et enkelt kuld hvalpe med sine egne hunde i en helt anden klub end anklager er medlem af... Meget meget mystisk og sært i mine ører...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive beskyldt for svindel =/
  • #1   15. jul 2011
    Hvorfor lave en falsk stambog og "overtage" en anden hunds bog?

''DE'' SER $!

• #2   15. jul 2011 Jamen hun har jo selv hunde med stambog.. Godt nok ikke lige i DDH, eller i Danmark for den sags skyld, men hvad godt skal det gøre at lyve om man har den pågældende hund og alligevel give hvalpene den tyske bog?

Jeg forstår intet af hvad man forventer at få ud af det...

• #3   15. jul 2011 Så hvis i hører eller ser der bliver skrevet grimt om svigermors hvalpe må i meget gerne sige til, der er intet lusk i deres stambogsføring og hvalpenes venter kun på chip før deres kan laves =)

• #4   15. jul 2011 hvor er det trist at det skal gå ud over det... :S

øv !

• #5   15. jul 2011 Ja det er vildt underligt, og man bliver da noget paf over at blive beskyldt for sådan noget =/

• #6   15. jul 2011 Jeg ved ikke om svigermor har nået at få det slettet helt på G&G, hun gjorde vist sådan at hun fra nu af kun selv kan se de beskeder der bliver skrevet...

Ikke fordi hun har noget at skjule, men et dårligt ry løber hurtigt og langt =(

• #7   15. jul 2011 Ja det er slet ikke rart at blive beskyldt, og er fuldkommen udenforstående, for vi (læs svigermor) er ikke nogen stor avler, første og eneste kuld hun har lige nu..

Men sker det at ingen bliver solgt kan hun da heldigvis beholde dem allesammen selv kan hun! =)

• Anni A
    Anni A Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 9
    #8   15. jul 2011 En hund med stamtavle er jo altid mere værd, end én uden, så der vil altid være nogen, der forsøger at snyde.
    For en del år tilbage var det faktisk ikke så ualmindeligt end da blandt henste handler. Min veninde har oplevet at blive ringet op og tilbudt penge for stamtavlen til en hest der var død kort tid før, og en anden købte en fjordhest og kunne selv vælge en stamtale af dem han nu havde......
    Se de problemer har os med hunde uden papir heldigvis ikke ;0))

• #9   15. jul 2011 Anni, men den hund der har fået lavet falsk tavle HAVDE jo tavle.. Eller mulighed for at få det da hun jo selv har avlet den under den tyske klub..

Det giver INGEN mening for mig... Meget meget sær dame med underlige tendenser !

• Anni A
    Anni A Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 9
    #10   16. jul 2011 Måske er de rigtige stamtavler solgt med en anden hund............ ??

• #11   16. jul 2011 ved der var en for nogle år siden der også havde et kuld rottweiler hvalpe uden tavler hun laved kopier af en andens tæve og han huns tavler så de lå fremme når hvalpe køberne kom for at se hvalpe.så folk trode at det var de stamtavler de fik på deres hvalp.man høre det tit

• #12   16. jul 2011 ork.. jeg har prøvet det der er værre... jeg forhørte mig om en parring til min DdB tæve, med en svensk hanhund og er du vimmer en mail der kom retur.... jeg blev intet mindre end beskyldt for at stå i ledtog med nogen der havde sprunget ejerens kennelbygning i lufte... WHAT!!! jeg fattede nada.. men han holdte på sit og vil overhovedet ikke høre på mig og var heller ikke villig til at tage face to face snak på en udstilling.

• #13   16. jul 2011 *gulp*

Tænk sig at folk kan være så sære og ondskabsfulde pga hundeavl !

Jeg er altså uden ord for hvad jeg synes om det... men det er ikke pæne ord da =/

• #14   18. jul 2011 ork kan i så fortælle mig hvordan en hund med DKK stambog kan genopstå i en anden klub 4 år efter sin død ? ork det er nemt hvis man har givet en fotokopi til en der har brugt ens hanhund i forbindelse med en parring på en anden DKK hund !!!!! da hvalpene efter denne kombi blev solgt var tæveejeren så dum at udlevere kopi af denne fotokopi til ny ejer som efterfølgende omreg til en anden klub. denne nye/hvalpe ejer fik så åbentbart fat i en hanhund uden bog og vupti så genopstod min hanhund fra de døde. dette sket i 1999 og d.d. bliver der stadigt avlet på "hans" linie i den pågældende klub. vor herre bevarres smiley

• #15   18. jul 2011 Ej Ghita, hvorfor har du ikke fået det stoppet???

Kommentér på:
At blive beskyldt for svindel =/

Annonce