{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Hunde som avls maskiner {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg faldt over en annonce i dag hvor jeg var ved at falde bagover af raseri. Ejeren til en lille chihuahua mener tilsyneladende ikke at hunden er et kæledyr, men derimod et avls dyr som kun skal leve for at føde hvalpe. Hunden må ikke få ro, den sælges ikke som familie hund, men helst som avls hund, det gør mig rasende.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan være så ondskabsfuld, stakkels hund den har da ikke det der ligner et ordentligt hundeliv.
Jeg linker lige annoncen, så kan i se hvad jeg mener.

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde som avls maskiner
  • #1   24. jun 2011 Den er 5 år gammel og sælges om avlshund? smiley

• #2   24. jun 2011 Og så er den ikke renlig.

• #3   24. jun 2011 Stakkels hund

• #4   24. jun 2011 du drager lidt dine egne konklusioner..

ejer skriver at det var en kanon avlstæve, som hele sit liv har været kennelhund og derfor ikke er renlig..
    derfor ville det være oplagt at den skulle videre som kennelhund, eller den skal ud til en familie som kan acceptere at hun ikke er renlig..

• #6   24. jun 2011 Ja okay. Jeg havde ikke set det med kennelen.
    Men derfor er det da sært at sælge den som avlhund, når den er 5 år.

Der står ikke noget om hvor mange kuld den har fået osv.

• #7   24. jun 2011 Simone - det er rigtig svært at sælge en hund på 5 år som ikke er renlig..
    og selvom den er 5 år kan den da stadig godt få et par enkelte gode kuld endnu..

kan godt være der er nogle der er uenige.. men det er jo bare min holdning

• #8   24. jun 2011 jeg synes da at denne sælger er ærlig og hatten af for det. Hun har købt hunden, hvor den har været kennelhund og har måtte indse at hun ikke kan rette op på de skader det har påført hunden og derfor prøver hun at finde et "hjem" til dem, som kan give den de forhold som den er vant til... jeg kan ikke se hvad det lige er ejeren gør forkert.... det er jo ikke hende der har ødelagt hunden...

• #9   24. jun 2011 Næh, men kunne pokkerme godt tænke mig at vide, hvilken "kennel", der opbevarer hunde så de er urenlige resten af deres liv???

• #10   24. jun 2011 Og betyder det så, at hun kun har en fremtid for sig i en boks, hvor hun kan føde hvalpe og besørge??

Jeg synes som TS, at det er sørgeligt!!!

• #11   24. jun 2011 Marietta - jeg har flere gange oplevet i mine praktikker hos en dyrlæge at komme ud til kenneler, hvor hundene har boet ude i kennelbygning hele deres liv og ikke er blevet brugt til andet end udstilling og avl.. også bliver de altså bare ikke trænet i renlighed..

• #12   24. jun 2011 Det, *Molly*Kiki *, synes jeg også er sørgeligt!!! Og giver mig associationer til de store amerikanske puppy mills!

• #13   24. jun 2011 helt bestemt at det er sørgeligt..
    men alle har jo sine måder at se hunden på.. nogen vælger dyrene som deres levevej andre gør det for sjov..

Jeg ville da heller ikke kunne leve med at mine hunde ikke var renlige.. kennelhund eller ej,.

• #14   24. jun 2011 Jeg syntes også det er sørgeligt. jeg kender ikke mere til hunden andet end den ikke er renlig og den skal sælges til avl. men jeg vil sige at en avlshund skal være veltrænet og velfungerende og det er hunden ikke hvis den ikke er renlig som er det mindste..

Molly -

Jeg syntes det lyder lidt som en hvalpe fabrik smiley

• #16   24. jun 2011 Nana - Så har vi vidst lidt forskelligt syn på hvalpefabrik smiley

• #17   24. jun 2011 Næh, det faktum, at den er urenlig, fortæller mig, at nogen har forsømt at beskæftige sig med den!
    Og har man så mange hunde, at man ikke kan overkomme at lufte dem, så skulle man måske supplere indtægten med noget andet!!

• #18   24. jun 2011 derfor kan man da godt give hende et pensionist liv!!!

• #20   24. jun 2011 tjaa.. Nogle mennesker lader jo også bare dyret besørge indenfor..
    har jeg også oplevet flere gange.. så siger folk bare "eeej lille vuffer pøller du på gulvet.. nå skidt med det"
    Så hjælper du jo heller ikke hunden..

Men jeg deler bestemt mening med dig om at man ikke både kan blæse og ha mel i munden.. men kan ikke se hvorfor at opretter af annoncen på gul og gratis skal angribes sådan..

• #21   24. jun 2011 Det kan man Jeanette, og det må man da håbe, at nogen gør!!
    At hendes karriere som "kennel og avlshund" slutter der!

• #22   24. jun 2011 jeg har selv avls hunde men de bor altås ikke i kasser eller stalde,,,men når de har fået 3 kuld sælger jeg dem og siger også alt sandt,,men også at de ikke skal bruges som avl

Har faktisk lige fundet ud af en der alligevel har trukket et kuld hvalpe på en tæve som vi solgte kun for hun skulle slappe af,,,vi har savnet hende sådan og så finder man ud af de avler videre

Jeg ringede til dem og var rasende og de har nu lovet at steriliser hende,,,,og det følger jeg simpelthen op på!!

• #23   24. jun 2011 Molly - det er da heller ikke angreb som sådan.. det er jo ikke hende som har annoncen der er problemet.. eller jo måske en lille del er.. hun er jo bare ærlig. at hun så helst sælger den som avlshund det kan jeg så ikke forstå. men hun mener vel den har noget der kan hjælpe racen, må man håbe..

• #24   24. jun 2011 At annoncøren angribes, er måske fordi hunden sættes til salg på en måde, hvor der lægges op til, at hun igen skal anbringes i en boks, hvor hun kan føde hvalpe og besørge....
    Ikke på en måde, hvorpå der lægges op til, at hunden har aftjent sin "værnepligt" og nu skal forkæles resten af sit liv.

• #25   24. jun 2011 hun skriver at den helst skal sælges som kennelhund da den ikke er renlig..
    eller til en familie som kan leve med at den ikk er renlig..

aner ikke om hunden har noget godt for racen, er jeg også fuldstændig ligeglad med.. men kan bare ikke se at det er så forfærdelig en annonce

• #26   24. jun 2011 Ja, mine hunde er så ikke "bare avlshunde", men også højt elskede familiemedlemmer. Og en tæve, der har beriget mig med 3 kuld hvalpe, har ærespladsen i sofaen til hun dør af alderdom.

• #27   24. jun 2011 Molly -

Der er nu forskel på sørgelig og så forfærdelig smiley

• #29   24. jun 2011 Jo, men kennelhunde og kennelhunde er altså to meget forskellige ting, og jeg, som kennelejer, vil da nødig sættes i bås med de kennelejere, der kan have deres hunde opbevaret i bokse, bure, aflukker, staldbygninger og udhuse, hvor hundene bare kan besørge?

• #30   24. jun 2011 Hviorfor afliver man ikke sådan en hund, den er ikke engang glad for børn - arme hund

• #31   24. jun 2011 citronmåne - bare fordi hunden ikke er glad for børn skal den jo ikke aflives?

• #32   24. jun 2011 Molly
    Men det er da et trist liv der er lagt for dagen for den hund, for mange flere hjem skal den ud til, og skal det bare være en fødemaskine - jeg siger det humæne er at give den fred....

• #34   24. jun 2011 hvis det nu er en sød og kærlig hund, så er der vel ingen grund til at aflive den..
    jeg tog da imod min beagle med åbne arme.. den kom fra en familie som ingen træning havde givet den overhovedet..
    han var heller ikke renlig og han stak af..

men jeg fik en kanon hund ud af ham..

Så hvorfor skulle der ikke kunne komme en kanon hund ud af denne?

• #36   24. jun 2011 Molly
    Jeg forstår slet ikke sælgern, det er jo dybt sørgeligt at sælge sin hund videre som avlsmaskine, men hvis nogen kan få noget godt ud af den tæve så skal de da gøre det , men jeg syntes det er er uværdigt liv der er lagt for den hunds fremtid som sælgern ligger det for

• #38   24. jun 2011 Krumme
    ja jeg kan se man kan få en pakkeløsning hos sælgern , tag moderen og hvalpen og spar penge .... *SUK*

det er en af de mest sørgelig annoncer jeg længe har set

• #40   24. jun 2011 marietta..sådan nogen har jeg også men kan ikke beholde alle desværre..for så må jeg holde op med at avle på et tidspunkt og det ønsker jeg ikke

Desuden kan andre hjem mange gange give mine hunde et meget bedre hjem end jeg kan,,selvom jeg gør alt hvad jeg kan er det forskel på at være hund i et hjem som ene hund end i et hjem som mange hund.
    Jeg vil ikke være egoistisk og beholde for at det ser godt ud og jeg ikke kan undvære den,,,syntes jeg er meget bedre ved den ved at tilbyde et nyt hjem

• #41   24. jun 2011 Jeanette
    sælger du dine hunde med avlsforbud ?

• #42   24. jun 2011 har skrevet å annoncen, bliver så rasende over sådan noget! hvem ved hvor mange kuld den har fået hos hende, og nu får ved næste ejer!

• #44   24. jun 2011 Jamen Jeanette, sådan er vi bare så forskellige.
    Jeg opdrætter ikke bare for at opdrætte, men kun når jeg har har en tæve, jeg er helt vild med, og slet ikke kan undvære...
    Har jeg en tæve, som jeg mener, jeg nok kunne være foruden, så bliver hun slet ikke brugt som avlshund. For hvorfor dog reproducere noget, som du ikke engang selv finder uundværligt?

• #46   24. jun 2011 Nej jeg har kun sagt det med avls forbud men vil i fremtiden skrive det
    Jo jeg burde sterilisere dem...

Jeg vil ikke sætte ned i mit avl for det er sådan jeg ønsker at gøre/have det

Kommentér på:
Hunde som avls maskiner

Annonce