{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

Cavalier med OCD {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået testet min cavalierpige og hun har altså OCD. Hun har haltet længe og i perioder men sidste gang var det virkelig slemt med smerter, så nu er hun på smertestillende og vi skal nu snakke med lægen i næste uge, hvad vi så skal gøre.
Hun er under 2 år og er medlem af DKK og lægen sagde at det muligvis kunne være arveligt.

Hvad skal jeg gøre i sådan en situation?
Hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cavalier med OCD
  • #1   17. jun 2011 Kontakt din opdrætter.
    Opdrætteren skal selvfølgelig have besked - og min holdning er, at en seriøs opdrætter vil refundere et beløb - det har jeg selv gjort, men nu er det også Berner Sennen jeg opdrætter - jeg ved ikke hvordan en Cavalier opdrætter vil se på OCD. For som dyrlægen siger så KAN det være arveligt - det KAN også være andet.
    Hvis du skal ud i operation, så vær sikker på at bruge en dyrlæge med erfaring i dette.

• #2   17. jun 2011 Hvad står ocd for?

• #3   17. jun 2011 Ja. Altså nu sagde dyrlægen godt nok at det hed ledmus, men hun kunne se, at hendes skuldre ikke var færdigudviklet (altså dem begge) Det vil så resultere i, at hun skal opereres i Århus, aflives eller på smertestillende, da smerterne er ret voldsomme:(

• #4   17. jun 2011 Okay men tag en snak med din opdrætter, det er jo ikke noget cavalieren normalt lider af, men jeg er sikker på din opdrætter meget gerne vil høre fra dig.

• #5   17. jun 2011 du har ret til erstatning for din hund, og det vil sikkert være ½ af købsprisen, når det nu kræver operation. Så kontakt din opdrætter, og det hurtigst muligt, og fortæl det som det er, hvis opdrætter nægter at udbetale erstatning, så lav en klagesag hos DKK...

Håber i finder en løsning, der er tilfredsstillende for alle:-) og krydser fingre for din hund....

• #6   17. jun 2011 ja, ocd er forkortelsen for osteochindritis

• #7   17. jun 2011 Da jeg læste indlægget tænkte jeg først ...a hva'? OCD hos en hund? ...så har jeg da osse læst dét med troede det var den psysiskelidelse Obsessive Compulsive Disorder og ikke osteochindritis....

Nu når der er tale om osteochindritis ville jeg personligt kontakte opdrætteren og få en erstatning hvilket du har krav på.

• #8   17. jun 2011 Jeg har ikke hørt om cavaliere med OCD før, så det er næppe noget, der ligge til racen. Trist at din hund har det, men håber I finder en god løsning for jer og hunden :o)

Mht. erstatning, synes jeg også du skal kontakte opdrætter (erstatning eller ej, så kontakt ALTID opdrætter - vi vil gerne følge med i, hvad der sker med "vores" hvalpe).
    Du har dog ikke lige umiddelbart krav på erstatning, da det nok næppe er muligt for dig at bevise, at lidelsen er arvelig og siden du har købt hunden for over 6 mdr. siden, er det dig, der skal bevise, at lidelsen er arvelig og dermed kan spores tilbage til før købstidspunktet.

• #9   17. jun 2011 Maj-Britt: jo jeg vil mene at det er arveligt, men ligesom med HD er der nogle faktorer der spiller ind for om det kommer til udbrud, men hunden skal jo være disponibel for at udvikle det, for at det opstår. Og med HD får man jo erstatning uanset hvad, selvom der er 20-33 % arvelighed i det. Og det er jeg ret sikker på at man også gør ved OCD, hvis man laver en klagesag ved DKK...

• #10   18. jun 2011 tak for alle jeres svar.
    Er der nogle, der har en idé om hvad sådan en operation kan løbe op på? Dyrlægen sagde, at det var en såkaldt kikkertundersøgelse, hvor de skraber knoglen lidt mere rund i det oppe ved skulderen, tror jeg nok

• #11   18. jun 2011 Anja vil helt sikkert hjælpe dig igennem det her smiley Ring til hende og få en snak, det er nok det bedste.

• #12   23. jul 2011 Tak for de mange søde og gode råd.
    Vi blev anbefalet en dyrlæge i Århus, og vi havde forberedt os på en operation af skulderen. Desværre viser det sig så, at hun har alt for mange hvide blodlegemer i hendes blod. Det viste sig så, at hun havde leukæmi.
    Hun sov ind igår den 22.07

• #13   23. jul 2011 Det er jeg godt nok rigtig ked af at høre smiley Varme tanker herfra.

Kommentér på:
Cavalier med OCD

Annonce