{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Tysk tavle hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hund, der har stamtavle i Deutscher Rassehunde Club e.v. forkortet DRC. Er der nogen af jer, der ved om sådan en stamtavle kan flyttes til DKK, jeg har ingen erfaring med dette, og er iøvrigt ikke ret god til tysk smiley

Hvis den kan flyttes til DKK, vil der vel kunne komme tavle på hvalpene hvis tæven også er reg. i DKK er dette rigtigt forstået?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mange Hilsener

Lisbeth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk tavle hjælp ønskes
  • #2   13. jun 2011 DRC er en tysk klub, som DRU herhjemme godtager. Nu ved jeg ik i din race om DKK godtager den tavle eller om den får slettet sine aner og får avlsforbud. Så kan du jo ik bruge hende til opdræt men udstilling.
    Alternativt er at du skal vælge at gå i DRU med den.

• #3   13. jun 2011 Tusind tak, for jeres hurtige svar, skønt så skal jeg ikke spekulere mere på DKK, men vil prøve at lure på DRU, og hvad er forskellen på de to foreninger, ja nu spør jeg bare, har ingen erfaring med hunde avl smiley og diverse forbund.

• #4   13. jun 2011 er det en bokser?

Nu er jeg ik inde i hva der er af genpulje i andre racer end mine egne. Men tror ik der er ret mange bokser i DRU, så her skal man dælme også tænke igennem om man overhovedet kan finde en egnet han til din tæve, hvis hun er den eneste i sin race i DRU.

• #5   13. jun 2011 DRU er i mine øjne en meget lille og useriøs klub. Der er fx ikke mange avlsrestriktioner og ikke så mange forskellige arrangementer, træning, foredrag mv. Desuden er der en del tumult omkring ledelsen. Ergo - en klub jeg går i stor bue udenom.

• #7   13. jun 2011 Hmm ja det kan du have ret i, det er dog en han hund, der her er tale om, da der ikke er tavle på min tæve, desværre har lige luret lidt på DRU's side og syntes ik jeg kan finde info om boxere, så det kan være de ikke har dem der.

• #8   13. jun 2011 Ja okay, det lyder som om der er mere styr på tingene i DKK, end DRU så, men ja hunden er sød og rar, dejlig og kærlig så pyt med tavlen, det var bare lidt sjovt hvis det var muligt.

• #9   13. jun 2011 Der er en opdrætter af Boxer i DRU, prøv måske at kontakte dem smiley

• #10   13. jun 2011 Frk KC det vil jeg da lige prøve hvis jeg kan finde dem og tak smiley

• #12   15. jun 2011 Kan kun sige det samme som de andre...

og så lige at den ene øjenhule på din tæve ikke er større end den anden... hvis det er den venstre, så er det bare fordi hun har en upigmenteret blinkhinde, at øjet ser større ud... ikke en fyskisk fejl smiley

• #13   15. jun 2011 Jeg har en hanhund som også har derfra - hvilken kennel er din fra?

• #14   15. jun 2011 En DRC stamtavle kan du umiddelbart ikke flytte til DKK - reglerne ændres meget som jeg kan forstå , og meningen med at flytte den er tosset, anerne på din hund bliver slettet -
    Medmindre du har nogle træningsmæssige planer med hunden?

Min hanhund fik flyttet til tavle til DRU , jeg valgte senere at melde mig ud af denne klub, og er ikke medlem af nogle klub nu. Jeg har tidl. været i den de kalder DDH - heri kommer også en af vores hvalpe, som nu er 2½ år. Men du kan skrive til mig hvis du vil have mere hjælp til alt dette...

• #15   15. jun 2011 Hvis du i øvrigt skal bruge en hanhund til din tæve, vil jeg anbefale dig at kigge i DRC eget regi. De har nogle fine hanhunde i Tyskland, der er tjekket for de ting vi ønsker for racen, jeg har nogle links til disse kenneler.

Du kan også tage kontakt til din opdrætter i tyskland, de kan helt sikkert hjælpe dig med at finde en god hanhund. Og hvis du skal vælge en klub så kan jeg anbefale DDH - en lille klub men der er mange seriøse tiltag i forhold til sundhed.

• #16   15. jun 2011 Citron: der er ikke tavle på hendes tæve, skriver hun

• #17   15. jun 2011 DRU er noget mindre end DKK, men der er kommet ny bestyrrelse inkl. formand og ved at der bliver lavet avlsrestriktioner i klubben, så den er godt på vej :o) Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge at Få stamtavlen over i DRU, så har du trods alt noget dansk og så kan du jo bare vælge ikke at være medlem af nogen klub og så kan du jo stadig udstille i forskellige klubber smiley

• #18   15. jun 2011 Plat;
    Ja så det kunne jeg også læse i hundens profil, har hun ikke anden anden hund ?

• #19   15. jun 2011 Svarer så lige på mit eget ? - kan godt se hun skriver det er en anden hund der er tale om... en hanhund

• #20   15. jun 2011 Hej

Tak for alle jeres svar, og ja det er korrekt det er ikke min tæve der er oprettet, men en han hund jeg har bare ikke nået at oprette ham endnu, da jeg lige har fået ham.

Citronmåne, tak for dine svar, det kunne helt sikkert bruges til noget jeg vender nok tilbage til dig for at høre lidt mere om det, jeg tænker at han kan bruges til avl, men ved ikke hvad der skal til for at hans afkom får tavle. Jeg er som tidligere beskrevet ikke inde i avl af hunde.

Jeg kan lige undersøge hvilken kennel han er fra kan ik lige umiddelbart huske det.

Kommentér på:
Tysk tavle hjælp ønskes

Annonce