{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

man bliver ked af det :( {{forumTopicSubject}}

Nogle gange, forstår jeg ik nogle hundeejere smiley jeg er en der går utrolig meget op i mine hunde, og kunne aldrig drømme om at få min hund parret med en "ikke ren race" og derfor bliver jeg kede af det når jeg ser annoncer hvor folk med en "blandings hund" søger efter en "ren race hund" til parring og hvor der rent faktisk kommer en idiot der er villig til det??? Her drejer det sig om en Siberian Husky. En der har en Spaniel/husky der gerne vil have tæven parret med en ren husky! Nu har jeg selv to Huskyer, og derfor rammer det mig utrolig hårdt.. Jeg føler et eller andet sted at det er med til at ødelægge racen og kan slet ik forstå at man som hundeejer kan være så uansvarlig.. Ejermandens største krav er at hunden har et godt sind.. Skid være med om den er HD/AD chekket eller om den har fået øjenchek... Det er så latterligt.. Jeg håber virkelig at der en skønne dag kommer en slags kørekort for at have en hund, så der ik ville være så mange dårlige hundeejere, og så der ik var så mange hunde der blev unødvendig aflivet hvert år... Er det mig der er noget galt med, eller hvad synes i????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  man bliver ked af det :(
  • #1   9. jun 2011 Nej det skam ikke dig der er noget galt med, jeg forstår dig godt kender det selv, da jeg ikke er den store tilhænger af blandings hunde, og er det min egen race, ja så rammer det i hjertet og spekulationer e køre derud af smiley

• #2   9. jun 2011 Det er bestemt ikke dig der er noget galt med, faktisk vil jeg sige at det er godt at du får det sådan.
    Jeg har det på samme måde når jeg ser min race blive blandet med mops, jeg bliver simpelthen så ærgelig over at man begynder at ødelægge sådan en god race, især når det ikke ligefrem vrimler med dem, med tavle.

• #3   9. jun 2011 Du er slet ikke alene med din holdning. Mange deler den med dig.

Jeg har det samme problem med "min" race. Der findes under 10% der har stamtavle, og det er som om alt hvad der er hvidt med forskellig farvede pletter er en Gårdhund. Nogen får så en "hjerneblødning" og parre en med og en uden stamtavle. Det er så et "ups" kuld, men den køber jeg ikke. Hvad gavner det at være ligeglad? Jeg forstår det i hvert fald ikke.

Samtidig bliver der "råavlet" på gårdhunde uden tavle. Det er som om folk er ligeglade. Men som udgangspunkt er en gårdhund uden tavle langt fra ægte, og så får racen et dårligt ry fordi nogle må aflives pga. dårligt sind og sygdomme. Det gør ondt, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det.

Det er en kamp op ad bakke at bevare gårdhunden som den skal være i følge racestandarden. Men det nytter heller ikke at give op, for så "uddør" racen helt, som den var ved at gøre tilbage i 1970'erne. Der er ikke mange der kender gårdhundens historie, men "alle" har jo haft sådan en som barn eller så havde bedsteforældrene en, så det er jo "bare" en hund.

• #5   9. jun 2011 altså min chihuahua koda skal kastereres i morgen...for et er han er super smuk både udenpå og af sind indeni. men hans mor har underbid og pl...et under at han har 6/6 saksebid og er en stærk lille dreng. men jeg vil ik løbe nogen risiko nu når min lille kata flytter ind d. 1juli...så det blev koda som måtte offer lidt der. for det lægger i hans gener så selv om han er perfekt;) kan der godt komme nået knap så perfekt ud af hans hvalpe...

• #6   9. jun 2011 puha hvor er jeg lettet over at jeg ik er den eneste.. Jeg skrev til vedkommende, og det eneste han kunne finde på at svare var "jamen hun er verdens dejligste hund, ifølge mig selv"! Iiihhh hvor dejligt. Mine hunde er også VERDENS BEDSTE hunde ifølge mig selv, men det er IKKE ensbetydende med at jeg ville få dem parret med hvem som helst bare for at få nogle nuttede hvalpe.. Og jeg har slet ik noget imod blandings hunde overoved, jeg har selv en (som er pænt kastereret), men jeg mener bare ik at man skal avle på dem fordi man kan umuligt kende hele deres stamtræ og af samme grund kan man umuligt vide om der evt. kunne være noget skidt i generne.. Det er simpelthen så frustrerende når folk er så ligeglade.. Synes virkelig det er ærgeligt at en Husky ejermand går med til at parre sin hanhund med sådan en tæve.. der ik engang er blevet chekket..

• #8   9. jun 2011 jeg er dig enig krumme...det er sørgeligt at nogle mennesker ik kan se hvad det er de gør...

• #10   9. jun 2011 Jeg har altid været helt vild med blandingshunde og jeg har næsten aldrig haft andet.. Men jeg har aldrig haft en blandingshund der blev ret gammel.. Jeg begynder mere og mere at se fordelen ved stamtavlen.. Nu har jeg jo min fantastiske tibetanske mastiff som er med tavle men da jeg købte hende vidste jeg ikke ret meget om hvad jeg skulle kigge efter og det er først nu 3 år efter at jeg er i gang med at nær studere hendes tavle og ved lidt om hvad jeg skal se efter.. Men desværre synes mange mennesker at så længe de synes deres hund er helt fantastisk så skal den selvfølgelig have hvalpe.. Der findes desværre for mange der ikke kan se kritisk på deres hund

• #11   9. jun 2011 jeg blev så arrig da jeg læste den annonce, og hans svar var så inkompetente og barnlige at det var helt til grin.. jeg vidste ik om jeg skulle grine eller græde.. Og så siger han "Jamen jeg har en liste af folk der gerne vil have en hvalp pga den hun er", jamen så skal du lige huske at fortælle disse mennesker at de spiller russisk rulette, for de aner ik hvad de får.. ingen af forældrene er blevet chekket, og hvalpene kan ligeså godt ende med at blive aflivet efter x antal tid pga. dårligt avl, og hvad så?? Årgh jeg bliver så indebrændt over sådan noget.. kan slet ik ha det.. jeg er altså generelt en meget rolig sjæl, men sådan noget her kan få mig virkelig hidsig... og så rammer det lige i hjertet når det går udover "ens egen" race...

• #12   9. jun 2011 min veninde som har koda's søster kunne ik forstå jeg ville kasterer koda for han var så smuk og havde så dejligt et sind hendes tæve skulle da have hvalpe med det sind hun havde det måtte gives videre mente hun. men som skrevet før er der ting i koda's gener som jeg ik vil være med til at give videre selv om han er faldet ud i stort plus og er den smukkeste og mest perfekte. men det går regnstykket ik op af i min verden...

• #13   9. jun 2011 Jeg er bestemt heller ikke for blandingsavl, men jeg synes ikke at avl mellem to renracede hunde uden stamtavle er bedre. De er jo stadig uden papirer, og er derfor ikke mere værd end blandingshunde - sådan rent økonomisk set.
    Hvis man brænder for sin race, så køb da selv hund med stamtavle!

• #14   9. jun 2011 hvorfor lave blandinger når der findes 100 vis af rene racer. der burde da være en man kan falde for.

Ak ja har selv haft blandinger 2 stk, men aldrig aldrig igen. hellere betale det ekstra og så en der er tavle på og som er tjekket i hoved og røv

• #15   9. jun 2011 Mine to piger har ik tavle.. Sasha var eget valg at ik få tavle på hende, og det kan jeg godt se nu, at det var dumt! smiley Men jeg var naiv dengang og det kan jeg ik gøre noget ved nu... Men vedkommende som jeg købte hende fra er meget velkendt i Husky verdenen, og der er rent faktisk også nogle herinde som har købt deres hund fra ham (Med tavle).. Grunden til at Sasha ik fik tavle, var at de havde planlagt at beholde hende selv (kun som familie hund og ik til udstilling eller noget) Men de de fik et kuld fra Sverige, tidligere end forventet, så var det "dårligt timet" med Sasha, og derfor solgte de hende.. Jeg har stadig god kontakt med dem, og hun fejler nul og ingenting.. Hun er undersøgt for alt, så hun er god nok smiley og samme med Diva, hun er også undersøgt, og fejler heller ingenting..

• #16   9. jun 2011 Man kan ikke vælge en tavle fra når vi taler DKK. Enten stambogsføres kuldet og ellers gør det ikke. Det kan ikke være både og.

Blandingsavl og tavleløs avl er det samme i mine øjne, så husk lige tavlen næste gang - hvis du mener seriøst at du brænder for racen smiley

• #17   9. jun 2011 Jeg vil hellere sige, at jeg er imod tankeløs eller skruppelløs avl, det gælder både med og uden stamtavle.

Forældredyrene bør tjekkes igennem for både sundheden og mentaliteten og jeg forstår ikke altid ideen bag at blande meget forskellige racer.

Med huskyen er der jo nogle der blander for at få en alaskan husky til at deltage i slædehundekonkurrencer med. Der kan de umuligt være ligeglade med HD eller lignende. Så i de tilfælde synes jeg, det er helt optimalt at blande, hvis det øger spandets formåen. Det er jo samme princip/selekteren, der ligger bag mange brugsracers opståen.

Alaskan Husky er for slædehunde blandet med hurtige racer, typisk jagthunde som korthåret hønsehund eller lignende.

• #18   9. jun 2011 Jeg brænder for den race og det kan ingen fortælle mig det modsatte smiley Og ja, jeg skal til at købe nr. 3 til næste år hvis jeg finder det perfekte match til dem jeg har i forvejen. Det skal også være en tæve og det skal være en med tavle smiley Kan sagtens se ulempen ved at ikke have tavle, men jeg vil ik af med mine pga det smiley Nu er vi endelig flyttet i vores drømmehus, hvor vi også har en have på lige under 700m2 så det er bare skønt smiley Jeg er også selvstændig, så tid og overskud er der også til det smiley Meeen, skal bare finde de helt rigtige forældre/opdrætter først smiley

• #19   9. jun 2011 Du er bestemt ikke alene om, at ærgre sig. Når jeg ser jack russell blandet med alverdens hunde, bliver jeg meget ked af det. JRT skal kke blandes med noget som helst, for hvis alle de dårlige egenskaber kommer frem, lever sådan en hund ikke længe. Og med alle de arvelige sygdomme på racen, ja så er det hul i hovedet at blande racen

• #20   9. jun 2011 Sarah: det er en Springer spaniel/husky moren er en blanding af... og når tævehunden selv er en blanding, så er det ik optimalt at parre hende med nogen som helst race.. det er bare min mening..

• #21   9. jun 2011 Anja -

Jeg er enig i, at det eksempel du omtaler, ikke lyder særlig seriøst. Du sagde, at de kun gik efter et godt sind. Det er sikkert bare en husky-blanding til familiehund, de prøver at lave.

• #22   9. jun 2011 Dejligt at du vil vælge en tavlehvalp næste gang. Vi starter alle fra bunden når vi træder ind i hundeverdenen, og ikke alle er heldige at ende ud med en tavlehund første gang. Det handler jo om viden og vejledning, og det er ikke altid man havner blandt de rette folk første gang.

Jeg er enormt passioneret omkring min race, og ser totalt rødt når andre mennesker leger med den. Man bør hverken avle på blandinger, tavleløse eller ikke-undersøgte hunde. Hvis man vil avle, så må man gøre det ordentligt med alt hvad det indebærer. Det er dyrt, men bestemt det hele værd. Hvis vi alle tager os lidt sammen og matcher hanhund og tæve korrekt, så kan vi forbedre racen rigtig meget smiley

• #23   9. jun 2011 100% enig.. det er ikke noget man gør spontant, og det skal være utrolig gennemtænkt inden man anskaffer sig en hund. En ting er tavle, men den skal også passe til din familie, og har man børn (jeg har små børn) så skal man tænke sig ekstra godt om, og bruge tid på at finde en hund der kan holde til børn og at de ik er så forsigtige i starten. De skal jo også lære det ligesom os andre.. Det var svært for mig/os at finde den rigtige hund til vores familie, men det lykkedes til sidst, selv om de er uden tavle, så er de det perfekte match til os og vores børn smiley Meeeen, som sagt, næste gang vil jeg prøve lykken med en med tavle smiley

• #24   9. jun 2011 Vi har også børn, så jeg forstår dine tanker. Racen Siberian Husky er generelt god til familier med børn, men naturligvis kan der være individer, der har haft dårlige oplévelser og som derfor reagerer derefter. Disse bør ikke anvendes i avlen ifølge min mening.
    Man bør altid lære sine børn at omgås hunde korrekt. Både barn og hund skal have fristeder, som de kan søge til.
    Får man en huskyhvalp hjem, og gør alting korrekt, så kan jeg med 99% sikkerhed sige at man får en fantastisk familiehund - også til børnefamilier.

• #25   18. okt 2011 Hehe Charlotte sikke en gammel tråd der her blev hentet frem ;o)

• #26   18. okt 2011 tak for opdate charlotte...nu kan jeg sgu da se hvornår min koda blev kastereret for det kunne jeg ik huske...hehe...d.10 juni og han blev 1 år i går...så er jeg helt med igen...dejlig aften til jer alle;)

Kommentér på:
man bliver ked af det :(

Annonce