1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Drægtig eller ikke drægtig? That is the question Drægtig eller ikke drægtig? That is the question

Hej alle sammen.

Jeg har to hunde begge næsten 2½ (et af hvert køn). Vi har været rigtig dygtige til at holde dem fra hinanden når Emma var i løbe tid, men denne gang tror jeg godt nok vi har fejlet. Det er ca. 6-7 uger siden hun var i løbe tid. Normalt er hun en hund der er umulig at trætte og render nærmest rundt med et "grin" hele tiden, men hendes personlighed er nærmest ændret. Hun virker nedtrykt og kan sove hele dagen. Hun er i rigtig god form og slank, men jeg syntes at hun er blevet noget bred over ryggen. Hendes spisevaner syntes jeg ikke der har ændret sig.

For nogle virker svaret på det her spørgsmål nok lige til, men som første gangs ejer til en hund der muligvis er drægtig syntes jeg det er ret forvirrende. Jeg har bestilt tid hos dyrelægen på fredag for at finde ud af det med 100% sikkerhed. Det der grunder til mine tvivl er at jeg syntes ikke at hun ser "gravid" nok ud, hvis man kan sige det sådan. Jo, hun er blevet en del bredere over ryggen, men hun er stadig sit "slanke selv" hendes patvorter er stadig lyserøde, men udover det kan jeg faktisk ikke se den store forandring. Jeg er ekstrem nervøs, nok mere end hvis det var mig selv smiley Det er snart fredag så kunne jo i realiteten bare vente på tiden hos dyrelægen, men mit hoved er bare ved at sprænge og bliver bare nød til at dele mine tvivl med nogen og hvem bedre end alle jer herinde smiley

Hvad tror i?

Det skal lige siges at, hvis det viser sig at hun er med hvalpe tager vi selvfølgelig denne glædelige udfordring med rejst pande. Vi har snakket mange gange om at det kunne være spændende at få hende drægtig engang i fremtiden, men vi havde ikke lige regnet med at det skulle ske lige nu. Men så er det da godt jeg har sommerferie fra d. 25 maj, hvis det nu skulle være smiley

Takker mange gange på forhånd til jer der har gode råd til mig smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig eller ikke drægtig? That is the question
  • #1   11. maj 2011 Ærgeligt du bor så langt væk, ellers kunne jeg have scannet hende i dag..

• #2   11. maj 2011 Altså når man tænker på, at en hund er drægtig i 63 dage, så burde hun være ret så drægtig, hvis det er 50 dage siden hun var i løb

• #4   11. maj 2011 @Julie: Jah det er derfor at jeg ikke helt kan finde ud af det smiley Jeg har ikke den helt store erfaring med det her. Jeg har altid haft hund, men lige inden for drægtighed ved jeg stort set ingenting og havde håbet at jeg kunne nå at sætte mig mere ind i det inden det ville komme så langt smiley

@Krumme: Håber jeg og håber jeg ikke. smiley Ideen om små bamser lyder som en dejlig måde at tilbringe sommerferien, men jeg føler mig slet ikke klar til at stå i den situation (hehe lyder helt som om det er mig der er "drægtig" :P)

• #5   11. maj 2011 @ Cocio: aww ja det er godt nok ærgeligt!

• #6   11. maj 2011 Nu er det små hunde du har, og der burde du ikke være i tvivl! Hvis hun gik ud af sin løbetid fra 6-7 uger siden burde hun nu være så drægtig, at hun snart skulle føde... Vores tæve havde i 7. uge taget 4,5 kilo på og det er omkring 25 % af hendes normale vægt. Så du kunne overveje at tage hende på vægten?

Jeg håber ikke for dig, at hun er drægtig, for så har du godt nok kort tid til at klare fødekasse og alt det andet praktiske - det er rarest, når den slags sker planlagt smiley Også mht. det foder, tæven så skal have. Men jeg vil ikke tro, hun er drægtig hvis du selv er i tvivl, så måske bare falsk drægtig, når hun har ændret temperament.

• #7   11. maj 2011 Jeg vil også gætte på falsk drægtig. Det er jo aldrig smart at få hvalpe på en ikke-undersøgt hund, så derfor bør du håbe på anden forklaring end drægtighed.

• #8   11. maj 2011 Mine tvivl er så småt ved at forsvinde smiley Desværre har vi ingen vægt herhjemme (i stykker) men jeg tror i har ret ang. falsk drægtig, men tager selvfølgelig stadig til dyrlægen for at være helt sikker. Mange tak for dit svar Lisbeth B - det hjalp meget at vide lidt om din erfaring, det har jeg manglet i de bøger jeg har prøvet at finde svar i smiley

Og ang. forberedelse. Der fik jeg helt sved på panden og nervøse ticks, da jeg læste igennem den liste (i bøgerne). Så ja det håber jeg godt nok også for mig selv smiley

Ang. falsk drægtighed. er det noget man kan forvente hun vil gøre fremover i forbindelse med hendes løbetider? Syntes det ville være synd, hvis hun skulle igennem det hvergang.

• #9   11. maj 2011 Tina: Når de først er begyndt på det, så er der ret stor risiko for, at de vil gøre det i næste løbetid også. Og husk, det er en skrøne, at det forsvinder, hvis hun bliver drægtig. Det eneste som hjælper 100 % er neutralisering. Hvis det ikke er en mulighed, kan hun få noget hos dyrlægen som tager det, når hun er falsk drægtig.

• #10   11. maj 2011 Mange tak Julie. Det vil jeg tage op med dyrelægen fredag. Selvfølelig skal jeg også lige tage emnet op med min kæreste eftersom det på papiret er hans hund.

Mange mange tak for alle jeres svar! Det har været en stor hjælp for mig.

• #11   11. maj 2011 aah det prøver jeg lige smiley tak igen smiley

• #12   11. maj 2011 Kaido blev steriliseret fordi hun var falsk drægtig. Det var hårdt for hende og hun blev stille og indelukket. Det ville jeg ikke byde min hund.

• #13   11. maj 2011 Helt enig uden tvivl. Jeg savner hendes gamle humør. Selvon hun til tider kunne være total uudholdelig smiley

• #14   11. maj 2011 umiddelbart ud fra hvad du beskriver vil jeg mene at hun ikke er drægtig. Det er ret tydeligt på det tidspunkt. især på patterne, de plejer at blive større, så man slet ikke er i tvivl

Kommentér på:
Drægtig eller ikke drægtig? That is the question

Annonce