Drægtig eller ikke drægtig? That is the question Drægtig eller ikke drægtig? That is the question
Hej alle sammen.
Jeg har to hunde begge næsten 2½ (et af hvert køn). Vi har været rigtig dygtige til at holde dem fra hinanden når Emma var i løbe tid, men denne gang tror jeg godt nok vi har fejlet. Det er ca. 6-7 uger siden hun var i løbe tid. Normalt er hun en hund der er umulig at trætte og render nærmest rundt med et "grin" hele tiden, men hendes personlighed er nærmest ændret. Hun virker nedtrykt og kan sove hele dagen. Hun er i rigtig god form og slank, men jeg syntes at hun er blevet noget bred over ryggen. Hendes spisevaner syntes jeg ikke der har ændret sig.
For nogle virker svaret på det her spørgsmål nok lige til, men som første gangs ejer til en hund der muligvis er drægtig syntes jeg det er ret forvirrende. Jeg har bestilt tid hos dyrelægen på fredag for at finde ud af det med 100% sikkerhed. Det der grunder til mine tvivl er at jeg syntes ikke at hun ser "gravid" nok ud, hvis man kan sige det sådan. Jo, hun er blevet en del bredere over ryggen, men hun er stadig sit "slanke selv" hendes patvorter er stadig lyserøde, men udover det kan jeg faktisk ikke se den store forandring. Jeg er ekstrem nervøs, nok mere end hvis det var mig selv Det er snart fredag så kunne jo i realiteten bare vente på tiden hos dyrelægen, men mit hoved er bare ved at sprænge og bliver bare nød til at dele mine tvivl med nogen og hvem bedre end alle jer herinde
Hvad tror i?
Det skal lige siges at, hvis det viser sig at hun er med hvalpe tager vi selvfølgelig denne glædelige udfordring med rejst pande. Vi har snakket mange gange om at det kunne være spændende at få hende drægtig engang i fremtiden, men vi havde ikke lige regnet med at det skulle ske lige nu. Men så er det da godt jeg har sommerferie fra d. 25 maj, hvis det nu skulle være
Takker mange gange på forhånd til jer der har gode råd til mig
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
@Krumme: Håber jeg og håber jeg ikke.
apr 2011
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
Jeg håber ikke for dig, at hun er drægtig, for så har du godt nok kort tid til at klare fødekasse og alt det andet praktiske - det er rarest, når den slags sker planlagt
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
apr 2011
Og ang. forberedelse. Der fik jeg helt sved på panden og nervøse ticks, da jeg læste igennem den liste (i bøgerne). Så ja det håber jeg godt nok også for mig selv
Ang. falsk drægtighed. er det noget man kan forvente hun vil gøre fremover i forbindelse med hendes løbetider? Syntes det ville være synd, hvis hun skulle igennem det hvergang.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
apr 2011
Mange mange tak for alle jeres svar! Det har været en stor hjælp for mig.
apr 2011
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
apr 2011
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Drægtig eller ikke drægtig? That is the question