{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

mette k
mette k
Tilmeldt:
16. feb 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48

Shelltie han til avl med DKK {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg søger med lys og lygte en sheltie han, da jeg rigtig gerne vil have hvalpe på min pragtfulde tæve. Den skal være med DKK papir, og selvfølgelig avslgodkendt osv., men kan ikke finde nogen. Hva gør andre?? Det kan da ikke være rigtigt, at man selv er "nødt til" at have hanhund, for at kunne få et kuld hvalpe. Nogen der kender nogen, eller har erfaringer med det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shelltie han til avl med DKK
  • #1   26. mar 2011 Der må da være en specialklub som har en hanhundeliste du kan kigge på...

  • #3   26. mar 2011 vil også sige, kontakt specialklub og/eller racerepræsentant - ellers, så kig på hundeweb efter nylige resultater, der kan du se de hanner, som er udstillet for nyligt mv. så kan du starte med at se stamtavler, det kan mange timer hurtigt gå med smiley

  • #4   26. mar 2011 Nu ved jeg ingenting om DKK, men har de ikke et sted man kan søge :o) .. Det ville jo være smart :o)

  • mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48
    #6   26. mar 2011 Har ringet til nogle forskellige kenneler fra sheltieklubben, men ingen har indtil videre været interesseret at at "leje" deres hanhund ud. Der er ingen "hanhundeliste" på hverken Sheltieklubben eller DKK, så håbede der lige var nogen der kendte et pragteksemplar af slagsen :o).

  • mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48
    #8   26. mar 2011 Der er flere der kun vil bruge til egne tæver, for at undgå der kommer for mange. Jeg er af og tll på udstilling - har nemlig 3 smukke piger :o). Og skal også på udstilling i påsken. Det er dog ikke med den tæve, men en yngre.
    Den tæve jeg vil have parret har det mest pragtfulde sind og godt sat sammen. Hun er dog ret stor, men ikke ud af store linier eller familie. Hun er selvfølgelig avlsgodkendt.


  • #10   26. mar 2011 Hvad med at se på de hunde i racen du kan lide, kig på de forskellige kennelers hjemmesider og vælg de billeder du synes er flotte og opvejer din tæve godt. Søg så på disse hundes aner og og se om der er nogle linier der går igen, og find af den vej en hanhund af disse linier. Tjek også hanhundens linier via hundeweb for sygdomme og resultater. Brug google, skriv til diverse kenneler som kommer meget rundt i landet og evt. udlandet hvilke hunde de ser på deres færd, spørg ind til deres mening om diverse hunde.
    Hanhundeejerene er ofte mere villige, hvis man kan fortælle hvorfor man gerne vil bruge deres hund.


  • mette k
    mette k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 48
    #13   27. mar 2011 Mange tak til jer alle for jeres indlæg. Jeg er ikke helt grøn i avlen, og har været i gang med at lede længe, kontaktet flere, studeret stamtavler, talt med opdrætter, lavet fiktive stamtavler osv. Ja, hun har kun "en good", da hun er ret stor. Der er ikke store linier bag hende, og ikke andre store i kuldet. Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve at få et kuld på hende, da både jeg og opdrætter er enige om, at der ikke er ret stor risiko for, at hun avler det store videre. Hvis hun gør, er det det eneste kuld hun skal ha. Jeg har haft et kuld sheltie-hvalpe før, men det er ikke en hanhund jeg har mulighed for at bruge til denne tæve.

  • #15   15. apr 2011 hej Mette
    jeg har en lille sheltie tæve, og har prøvet et par forskellige dejlige hanner som jeg har fundet på sheltie hjemmesiden, min hund har også kun en anden premie, hun laver nogle skønne hvalpe og endnu er ingen for små, kan din opdrætter ikke anbefale en hanhund,
    du kunne også gå til udstillinger og snuse, det var vi ,
    for at se hvalpe efter den hanhund vi har valgt til vores Luna,
    der er jo også muligheder for at lave aftaler.
    vh laila



  • #16   15. apr 2011 hej igen
    det er ikke hende på billedet, hun vil desværre ikke have hvalpe.,.
    men en tric, vi har, som er fra Troldeskov,


Kommentér på:
Shelltie han til avl med DKK

Annonce