{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Folks Indstilling til hundeklubber.. {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det at folk tror at det kun er DKK hunde der er gode..
Jeg er så træt at den indstilling til om det er en DKK, DRU, DDH osv hund...
Jeg er ikke i DKK men mine hunde er vel lige så gode som alle andres, hvis jeg laver de undersøgelser der skal til..

Jeg får en besked på Gul og Gratis. Ud fra spørgsmålene kan jeg godt høre at det en DKK.. Men jeg svarer, for jeg ved vores hunde er lige så gode som alle andres..

Lillehund spørger derinde..
Hej
Er det hos DKK dine hunde er avlsgodkendt.
Og hos DKK hvalpen får stambogen.
Hvad er øejn status på forældrene.
Har de haft hvalpe før.
Hvis ja har de været udstillet og hvad har de så opnået af præmier.
VH.

Jeg svare..
Hejsa Lillehund..

Nej det er ikke DKK, det er DRU stambog hun har..

Begge forældre er helt fri for øjensygdomme, hvalpen her er oss øjenlyst fri.
patella undersøgt uden kommentar, HD undersøgt.. (her menes forældrene)

Ja det er andet kuld..

Tæven er Dansk Champion.. Tysk Champion.. Bronze Champion..

Faderen er Dansk Champion. Tysk Champion. International Champion. Bronze Champion, Sølv Champion. Guld Champion, Super Guld Champion.

Håber det var svar nok på dine spørgsmål.

Så får man dette svar igen..

Nej tak.
Jeg skal ikke have hund fra DRU.
De titler du nævner får I jo smidt i nakken bare ved at tilmelde jer en udstilling.
Jeg tror ikke at dine hunde er særlig gode.
Og man kan da ikke undersøge en hvalp for alt det du nævner.
Øjenlysning kræver en specialdyrlæge og nogle ting kan ikke ses i så tidlig en alder.

Jeg svare tilbage igen.
Du er ikke særlig klog når du kan skrive sådan der.. Men med sådan en indstilling til tingene, er det ikke et sted for vores hvalpe.......
Tror du virkelig man skal være i DKK for at bruge special dyrlægerne......
Din indstilling er direkte skadelig for "normale" hundeejere hvor HUNDEN er i focus, og ikke navnet på papirene
Du aner jo intet om vores hunde..
Men ha en god weekend....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folks Indstilling til hundeklubber..
  • #1   26. mar 2011 Ser ud til hun kun havde til hensigt at svine dig til, hvilket jeg finder unødvendigt, om man er det ene eller andet sted er vel et valg man tager, men unødvendigt at svine andre til fordi de ikke laver hvalpe i den klub man selv måtte være i.

    Dine hunde ser dejlige ud og du virker til at have styr på det, så slet sådan kommentar ville være mit råd og glem alt om det ;o)

    Ønsker dig en god weekend :o)


  • #2   26. mar 2011 Jeg vil sige at det kommer an på, hvad man skal bruge sin hund til. Personligt vil jeg gerne være med hvor det sner, og sælge hvalpe til udlandet. Det kan jeg KUN med en DKK tavle, så for mig, kan jeg ikke bruge DRU eller andre klubber til noget som helst, da kun DKK er under FCI.

    Men om andre finder DRU og andre klubber gode nok, er jo op til dem:-)


  • #3   26. mar 2011 Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en DRU og en DKK stambog, please.

    Altså helt konkret og uden at nedgøre den ene eller den anden organisation.


  • #4   26. mar 2011 Ja, det er jo en smagssag. En raceren hund vil jeg dog personligt altid købe hund i DKK, udelukkende fordi det giver flere muligheder for at tjekke forældrehundene.. Og deres forældre.. Og deres forældre.. Osv.

    Det kan jeg godt lide. Og det er ikke fordi jeg synes hunde i andre klubber er dårligere eller fordi jeg mener DKK's opdræt altid er godt. Men udelukkende fordi det giver en masse muligheder.
    Ville heller ikke blande mig i din annonce på den måde.


  • #5   26. mar 2011 Jeg er helt enig med lillehund smiley De titler får I sku bare smidt i nakken. Jeg vil heller ikke eje en DRU-hund. Så kan jeg ligeså godt købe uden stamtavle eller en blanding.

    Så du havde fået samme svar herfra - men det er vel ok at spørge hvis du ikke havde oplyst at det var DRU dine hvalpe blev solgt med.


  • #6   26. mar 2011 Tinna med PekingTerrier & Fimsehund : Hvorfor nedgøre når man kan "move on" hvis man ikke er interesseret?

  • #7   26. mar 2011 Jamen hun spurgte vel bare om et spørgsmål? Og kan se på annoncen at der ikke står hvilken stambog hvalpene har, så det er hun vel i al sin ret til at spørge om.

  • #8   26. mar 2011 Tinna: Jo, at spørge til hvilken stambog det er, så svare Harmo, men næste besked fra "køber" finder jeg unødvendig da hun ikke er interesseret i hunden ;o) jeg ville slette det hvis det var mig ;o)

  • #9   26. mar 2011 Jeg forstår ikke personens måde at svare på.. Denne har selv taget kontakt til jer ang. jeres hvalp.. Når denne så finder ud af stamtavlen og grundlaget for jeres opdræt ikke er noget denne vil købe efter, jamen så skriver man ve bare det pænt, og siger tak for information, men at det så ingen interesse har...

  • #10   26. mar 2011 Jeg synes så også dit tilbage svar er direkte pinligt..

  • #12   26. mar 2011 Maj-Britt: Må jeg høre hvorfor du mener det?
    Tænker der kan være forskellige grunde til hun lige netop har valgt hunden derfra (måske mødt forældrene og kunne lide hvad hun så) og jo heller ikke sikkert den hund fra DKK skal avles på, men bare tanker ved jo ikke om den kun er ment som en stor hyggehund :o)


  • #14   26. mar 2011 Maj-Britt: Tjo hvis man vil avle, for avle begge steder må man ikke.
    Men ved som før nævnt ikke om hunden er købt andet end som hyggehund :o)


  • #16   26. mar 2011 Til Thøger H!
    Du skrev:
    Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en DRU og en DKK stambog, please.

    Altså helt konkret og uden at nedgøre den ene eller den anden organisation.
    Svar:
    FCI er en hovedorganisation med sæde i Bruxelles. De anderkender kun en kennelklub i hvert land, og i Danmark er det DKK.
    DRU er en meget lille klub, som ikke hører under FCI, og derfor heller ikke kan tilbyde de få medlemmer så mange aktiviteter, som DKK kan. I DKK er der 33.000 medlemmer og i DRU er der små 800.
    Avlskriterierne er meget højere i DKK end i DRU. I DKK er der udstillingspligt inden avl for de fleste racer. Det har DRU ikke, og dermed kan man ikke regne med ,at hvalpene fra denne klub er inden for den pågældende standard.
    Sundhedsundersøgelser er påbudt rigtig mange racer under DKK. Det har DRU ikke.


  • #17   26. mar 2011 sunshine: Kan jeg ikke svare på, må være for TS at svare :o)

  • #18   26. mar 2011 Sunshine: Vi kan jo ikke konkludere at det er en hun vil avle på.... kun TS der kan svare på det.

    Men i avls henseende, vil jeg nok være enig med dig.





  • #19   26. mar 2011 Sidder og tænker :o) De bliver vel nød til det f.eks. at købe DKK hunde? for hvis der Kun er ca. 800 medlemmer med mange forskellige racer, så må det vel være nødvendigt for dem at "hente udefra" for ikke at skulle avle på noget nært beslægtet eller hvad?
    Men forestiller mig da en hund med DKK bog indkøbt til avl i DRU får lavet stambogen om til DRU :o)


  • #21   26. mar 2011 Tusind tak Fru Pomrus O

  • #22   26. mar 2011 Maj-Britt: jo det kan man vel ;o) men nok nemmer at købe herhjemme vil jeg tro.

    Sunshine: Undskylder følte bare tråden var ved at gå i den retning, netop fordi hun avler DRU men nu har en DKK hund (anden race), hvilket jeg forestiller mig hun har en eller anden grund til at have eller måske slet ingen anden end hyggehund.

    En fortælling jeg har haft hørt:
    En dame fra en familie der opdrætter Cavalier (ved ikke hvad bog) køber en lille blandings hvalp for at det skulle være hendes kælehund og ville tage den med på job... det første jeg tænkte da jeg hørte det var..oO(hvorfor købe en hund til det når hun har hunde derhjemme i forvejen hun kunne vælge imellem, også oven i købet en blanding når hun jo avler) dette undre jeg mig stadigvæk lidt over ;o) men et eller andet sted må man gå ud fra hun har haft sine grunde til det, hvad de så end kan være...


  • #23   27. mar 2011 vældig interessant denne debat, men lige et spørgsmål mere, hvis der er en der kan hjælpe.

    Hvis man har en hund med stambog i en klub og en hund man gerne vil parre med en hund fra den anden klub,med stambog derfra, kan det lade sig gøre?

    Jeg er selvfølgelig godt klar over at det kan lade sig gøre rent fysisk, men kan man "parre" stambøgerne og selv vælge hvilken klub man helst vil have stambog fra.eller er man tvangsindlagt i den ene eller den anden klub uanset hvad?


  • #24   27. mar 2011 Thøger> Det komer an på hvilke stambøger der er tale om og hvilken man ønsker hvalpene skal ende med at have.

  • #26   27. mar 2011 jeg giver heller ikke en dyt for de titler som DRU kaster efter dem der bare gider møde op.... helt ærlig, hvor mange stiller der lige i de fleste racer ? Det er jo kun nogle ganske få racer der vikelig er repræcenteret i et større tal på en DRU udstilling. Feks min race, boxer - der er det vist ikke hver gang der overhovedet er en til stede og de individer jeg har set, ville aldrig få en placering på en DKK/FCI udstilling. Når en boxer har fået titler i DKK/FCI, så er det en hund der har visse kvaliteter og har vundet udstillinger hvor der har været en hel del andre.

    Så jo, jeg kan godt forstå at man ikke giver meget på DRU titler - mon ikke også det er faktisk er det som tiltaler en del af dem, som udstiller ved DRU, nemligt at det er så let at få titler og føle at man virkelig har en top hund.
    Men derfra og så til at skrive som denne person gør i din annonce, der er altså langt - fatter ikke hvad hun vil med det


  • #27   27. mar 2011 Endnu en fordel ved DKK er hundeweb, som er et rigtig fint værktøj.

  • #28   29. mar 2011 Miriam: er der ikke en DKK opdrætter der kan "levere" den race du ønsker, så kigger man i udlandet, hos andre FCI opdrætter - man kigger ikke hos andre klubber, for så at overføre - hunden risikiere at få en stamtavle med blanke aner

  • #29   29. mar 2011 enig med char

  • #30   29. mar 2011 Hej TS, jeg vil ikke blande mig i debatten, for der har været rigtig mange, der allerede har sagt det jeg vil sige. smiley

    Men skriv i din annonce, at hvalpene sælges med DRU stambog, så slipper du for at svare på den slags spørgsmål.
    Jeg vil også selv stille netop det spørgsmål. "Hvilken stambog?"


  • #31   30. mar 2011 Får vi smidt titlerne i hovedet????

    Vi er 18 hunde i åben klasse i min race... Og 8-10 i unghunde. Så SÅ nemt synes jeg nu heller ikke det er at få CAC!!!!

    Det er flere end jeg ser i DKKs klasser i samme race....


  • #32   30. mar 2011 Linnea S jamen er det ikke også den eneste race det er sådan i!?
    I min race papillon har jeg set en hund godt nok med DKK stambog men som har været udstillet i DRU og har været alle mulig slags champion, men så er man besluttet og lytte sin hund til DKK igen og stoppe i DRU, og den er kun lige blevet avls godkendt og blevet placeret sidt i sin klasse hver gang, så synes virkelig i andre racer der vil jeg ikke give en skid for de titler... Men kan godt ske det i din race er mere kamp om cac smiley


  • #34   30. mar 2011 Det er vel sådan med avlsklubber, at de allesammen gør et eller andet man ikke kan stå inde for selv.

    Man må vel bare spørge sig selv om man kan leve med de fejl og mangler og om avlsklubben gør nogle andre gode ting, som gør at man kan se gennem fingre med de valg. Og så tage et valg om hvor man vil købe eller avle med sin hund.

    Der er vel ingen klubber der ubetinget er gode eller dårlige.


  • #36   30. mar 2011 Maria Dilling - Tak skal du have smiley

  • #37   30. mar 2011 Nu ved jeg godt, at jeg tidligere skrev, at jeg kun ville købe raceren hund hos DKK, men de ord må jeg lige tage i mig igen.
    Jeg vil gerne have en schæfer engang og har brugt lang tid på at se videoer inde på DKK's specialklub for schæfere og mange af dem er avlet alt for ekstremt efter min mening. Jeg har så kendskab til en dame, der bevidst avler efter at hundene ikke skal se sådan ud, men det er jo så en anden forening.

    Det er da fristrende at købe derfra, hvis DKK schæfere stadig ser sådan ud, når det er min tur til at købe. Og det skal ikke forhindre mig i at købe en DKK hund en anden gang. I mine øjne kommer det simpelthen an på hvor jeg kan få den bedste hund for de mange tusind kroner sådan en koster.


  • #38   30. mar 2011 Nu har jeg overværet flere af DRU ´s udstillinger, og indenfor de fleste racer er kvaliteten meget dårligere end i DKK. Vi ville aldrig få en Pomeranian avlsgodkendt, der ser sådan ud. De er for store og med for lidt pels,og den ,der er der, ligger ned, fordi der ingen underuld er. Det er ofte den gammeldags type med et meget langt snudeparti og med forkerte vinkler, som bevirker en forkert gang , og disse hunde bliver både champion og med alt det glimmer, der kan høre til. Det har intet med snobberi at gøre, men kun om at følge FCI standarden i avlsarbejdet, når DKKér mener, som vi gør.
    Jeg kender flere tidligere DRUér og DDHér, som ikke har fået et ben til jorden, da de overførte deres hunde til DKK - ganske enkelt, fordi hundene kun egner sig til familiehunde. Det vil forringe DKK´s kvalitetskrav, hvis disse bliver brugt i opdræt senere, hvilket der også er beviser på. Det nytter ikke noget at parre en god FCI hund med en fra DRU,DDH eller en af de andre klubber uden for FCI, for så får man da nok en god kvalitet ud af det. DET ER ENDNU IKKE SKET!!


  • #39   30. mar 2011 Jeg deltager ofte som gæst på dkk udstilling, så jeg ved hvad jeg snakker om. Og det er et godt stykke tid siden der har været 80 deltagende chihuahuas i en dkk udstilling. Vi er osm regel over 60 i dru, så jo, der er præcis lige så mange.

    vi ved da også godt at det bare er træning når en hvalp bliver champion osv, men derfor er det da en fin ting at skrive i en annonce, at hunden både har været lovende som hvlap, junior og voksen?

    Ja det er træls for nogle af dem hvor der ikke er så mange i hver klasse. Hvis jeg havde eksempelvis schæfer havde jeg heller ikke været i dru.

    når det så er sagt kan en hund som er alene i ringen sagtens bare få 1. Pr uden cac eller 2. Pr osv. Den får jo kun cac hvis dommeren mener den ercertifikategnet.


  • #40   30. mar 2011 I DKK har der været følgende antal Chihuahua på nogle af udstillingerne:
    Vejen 15/8 28
    Ballerup 18/9 63
    Hedensted 19/4 50
    Hillerød 1/5 50
    Verdensudstillingen 121
    På specialklubbens udstillinger:
    Gørlev 21/3 54
    Vejen 29 +30/5 127
    Rønne på 4 udstillinger 144
    Herlufmagle 86

    Her har jeg ikke taget alle udstillingerne med, som DKK afholder, men tallene viser med al tydelighed at DRU ikke kan komme over disse tal. I DRU anrrangeres måske max 8 udstillinger om året, hvor DKK har mindst 20-25.
    Iøvrigt er den del af DRU´s medlemmer frataget muligheden for opdræt i DKK, på grund af for dårlig kvalitet. Derfor udstiller disse af gode grunde ikke mere i DKK, men det gør faktisk ikke noget, fordi vi i DKK ser hellere kvalitet end kvantitet.


  • #41   30. mar 2011 Dru holder 10 udstillinger om året. Dkk afholder da langt fra 25 udstillinger om året. Tæller du skuer med?

    på de sidste to dkk udstillinger jeg har været har der vist ikke været mere end max 8 chihuahuas pr klasse. Men nu nok om det. Ville bare slå fast at vi også gerne må være stolte af vores udstillingsresultater hvis vores hund vinder over 17 andre smiley


  • #42   30. mar 2011 Therese - tag lige et kig på mine schæfere... de er med DKK stamtavle og synes bestemt ikke de er avlet ekstremt ;o)

  • #43   30. mar 2011 Udstillinger er en ting, selvfølgelig kan der ikke møde lige så mange op i DRU som hos DKK pga. klubbernes størrelse forskelle, så der vil altid være mere "kamp" hos DKK mht. bedømmelserne.... så det kigger jeg lige bort fra og hæfter mig ved "Jeg tror ikke at dine hunde er særlig gode."

    Jeg blev nysgerrig og kiggede på DRU's side, da jeg tænkte de må have nogen regler om f.eks. HD tjek, der stod Intet om hendes race skal dette, siger det ikke meget om hendes måde at avle på og dermed også hendes hundes sundhed?

    Om hendes hunde som hun avler på er født med DRU bøger (flere generationer) eller måske er DKK - FCI, det fortæller hendes annonce ikke noget om, så i mine øjne går lillehund ud fra avlshundene er med DRU bøger og derfor er hendes hunde ikke noget værd, men skulle de ikke være det, hvis man forestiller sig de er DKK eller FCI fødte?

    Mht. Klubberne vil det altid være sådanne at nogen synes et og nogen synes noget andet, men derfor behøver man jo ikke svine hinanden til, som lillehund gjorde. Jeg vil helst en hund fra DKK, for vil man noget senere hen med den, så er det langt større det man kan i DKK end i andre klubber.


  • #44   30. mar 2011 T&M Hysted - jeg kiggede også primært på udstillingslinjer smiley Ved godt brugslinjer ikke er avlet sådan..

  • #45   30. mar 2011 Hov et helt indlæg fra mig uden så meget som en smiley, det kan vi ikke have, så den kommer her ;o)

Kommentér på:
Folks Indstilling til hundeklubber..

Annonce