{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

FØJ !!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg harm på nogen der synes det er ok at avle uhæmet på sin tæve til den er gammel .(Anonnce , har talt med dem ) .
Desuden synes personen det er helt ok for det er jo det de gør i naturen .... AD for en Kæ....ing...
Derudover synes personen det er ok selv om to af dem er på sit 3 & 4 kejsersnit nu ... synes sq ik det på nogen måde er ok !!

Jeg siger max 3-4 kuld på en sund og rask tæve som kan føde selv og så er det slut . Har den fået kejsersnit synes jeg ik der på nogen måde skal avles på den igen ...

ARGGHH , skulle bare lige ud med mit sure opstød!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FØJ !!!!!!
  • #1   21. mar 2011 Jeg er fuldstændig enig med dig, inden for vores race siger man at ved 2. kejsersnit, skal de ikke indgå i avlen mere og max 4 kuld inden tæven er 8 år, . I naturen kan tæven undlade at komme i løbetid hvis den ikke vil parres. og der dør de jo hvis de ikke kan føde, der er jo ingen dyrlæge til hjælp der, men for nogle handler det kun om penge.

• #2   21. mar 2011 Stakkels tæve der må gå igennem så meget for at kunne tilfreds stille ejerens trang til penge smiley

• #4   21. mar 2011 det er direkte klamt at behandle dyr sådan.. har set utallige heste der os bare er fødemaskiner.. folk tænker kun på penge når de gør sådan noget

• #5   21. mar 2011 Maiken T

Ej hvor groteskt altså, blir sq så sur over sådan noget , det er noget forbannet svineri .... SUK..

• Eja .
    Eja . Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 19
    #6   21. mar 2011 En tæve på 3 år som ligger med sit 5. kuld. Ja nogle mennesker skulle begraves levende!

• #7   21. mar 2011 Føj da også..... ved godt der er nogen der ryster på hoved af vi "kun" trækker to kuld på vores tæver hvis alt er som det skal være, men det er sådan vi har det og sådan forbliver det bare...... Der er bare nogen der ikke kan og vil tænke på sin hund....

• #8   21. mar 2011 anja: synes da det er en helt fin holdning at ha.. så er i sikre på hundene ikk lider overlast på nogen måde.. thumbs up

• #9   21. mar 2011 Monique .

Nej nej nej , synd for tæven ,, hmmfff , bli`r sq så negativ . Bare ik iorden ...

• #10   21. mar 2011 Anja-med de 4 skønne GD´er .

Synes det er fint , den holdning du har .

Jeg synes 3-4 kuld i hele tævens leve tid er ok HVIS tæven er sund og rask og graviditet forløber uden problemer , samt at tæven selv skal kunne føde uden komplikationer ...

• #11   21. mar 2011 j nogle mennesker skulle skamme sig

• #12   21. mar 2011 jeg kan også kun sige FØJ!!!!!!! stakkels lille pus...ville aldrig byde mine egne hunde det. min amr.bulldog har aldrig fået lov til at blive mor selv om mange igennem tiden har spurgt om hun ik snart skulle have hvalpe. men nej for det var ik den rigtige hund af sind/race som de ville parre hende med. så det har jeg aldrig gået med til hun er min lille skat...men dette her er godt nok en sørgelig historie:(

• #13   21. mar 2011 Tjene penge?? Jeg ved ikke lige, måske det bare er mig.. Men hvis hunden får kejsersnit 4 gange, så kan det vel ikke være meget de tjener på den?? Et kejsersnit kan da løbe op i rimeligt mange penge??

• #14   21. mar 2011 *Chardame - slagtermester *

Nej ik en annonce herinde , jeg synes det er grotesk at man fortsætter med at avle på en tæve der har fået et kejsersnit . Og at man så bliver ved med at avle til tæven er gammel synes jeg er endnu mere grotesk og modbydeligt uanset om de selv kan føde eller ej .
    Det er opdræt stop , de sælger ud af deres franske , mopper , cavalier , hvor to er gravide pt og før har fået kejsersnit + nogen der ligger med hvalpe . der er både ægte og blandinger ,,

• #15   21. mar 2011 Cocio

Hvis kejsersnit koster ca 10-15.000 kr og de får feks 4 hvalpe af 7-8000 kr stk er det tjent hjem igen som personen selv sagde . Og da de har en del hunde / tæver og avler ja så er det åbenbart ik det store svind at tage kejsersnit .

Hvis ik de tjente på tæverne / hvalpene ville de vel ik blive ved med at byde tæven at få kejsersnit ....

• #16   21. mar 2011 Jeg kender også til nogen, der har en fransk bulldog, der blev parret i sin første løbetid, og fik første kuld 8 måneder gammel!!! De parrede hende så i næste løbetid, men der var heldigvis ingen gevinst, hvorefter de parrede hende næste gang igen - der var gevinst, 11 hvalpe! Stakkels vovse blev helt tynd af at skulle give føde til alle de hvalpe! Og lur mig, om ikke de lige har fået hvalpe på hende igen igen, denne gang 9 stk. - i 1. løbetid efter sidste kuld! Men de har fået mellem 6.000 og 8.000 per hvalp, der ikke er chippet eller noget, så det er noget af en pengemaskine!! Heldigvis siger de, at dette kuld er det sidste - jeg håber bare, at de holder sig til den beslutning!! :o(

• #17   21. mar 2011 *~ Therese ~*

Føj , de skulle have en gang bølle bank for at behandle deres tæve så respektløst & ligegyldigt ... !

Man siger jo at hvis tæven ikke har haft et stort kuld og ik har tabt sig og ellers er i god kondition efter en fødsel må man godt tage et enkelt kuld mere men så skal tæven også have pause .

Stakkels hund 8 mdr ,,, hvad tænker folk dog på .... nåh ja penge ,,, hmmm

• #18   21. mar 2011 Der burde være strammere regler inden for dkk. og andre klubber, de burde ikke godkende stamtavler på folk der avler på den måde, men det er desværre kun anbefalinger og ikke regler de laver.

• #19   22. mar 2011 Folk skulle skamme sig.
    Gad godt høre hvad de har af grunde til at skamavle på deres hunde, hvis det ikke udelukkende er for pengenes skyld! Føj!

• #20   22. mar 2011 therese,,meld dem hvis de sælger uden chip!!
    Så får de da det og slogs med,,,8 mdr gammel kan slet ikk forstå det gik godt:-((

• #21   22. mar 2011 Ja, det er noget værre svineri!! En af hvalpene fra første kuld, og den eneste, jeg kender, har både hængeører og slem allergi - det kan man så få ud af at købe hvalpe, hvor forældre ikke er tjekket for noget... Avl er jo for dælen mere end at sætte en hun og en han sammen!! Især med racer, der har tendens til diverse arvelige sygdomme og skavanker! Øv øv altså :o(

Kommentér på:
FØJ !!!!!!

Annonce