1.817 visninger
|
Oprettet:
Jeg er ny på feltet og håber på hjælp {{forumTopicSubject}}
Vedr. MIn mors hund Bamse vil vi høre han er kun halvandet år nu så der er tid nok da vi selvfølgelig venter til han er gammel nok.. Men nu kommer spørgsmålene.. Hvad gør man i forbindelse med at der er mange der efterhånden har spurgt om Bamse ikke vil være far til deres kommende hvalpe, altså hvad skal vi gøre så der ikke kommer syge hvalpe ud af det her? skal vi gå til dyrlægen og få ham tjekket (det er han selvfølgelig) men altså blodprøver osv? der kan vise om han har nogle arvelige skavanker og hvad skal hundemoren ha undersøgt?.. Skal vi tage nogle forholdsregler vedr. salg og så videre? håber i kan hjælpe uden at dømme mig
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
På den måde er man også sikker på at hunden lever op til de krav der er til racen.. At den ligner sin race.
det er shih tzu ikke ?
Jeg kender ikke hvilke sygdomme hunden skal testes for men kan forestille mig at patella lux er en af dem der er en god ide at få tjekket ( løs knæskal )
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Jeg kan se han har stamtavle, jamen så ville jeg da klart anbefale at få ham premieret og avlsgodkendt, Og så er det bare igang med at finde en tæve der passer med jeres bamse.
Jeg ville personligt sige nej tak til tilbud, men finde den rette tæve der passede til egen hund..
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
Jo han er shih-tzu.
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
og skal være udstillet . med min. very good.
feb 2008
feb 2008
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Ja det vil det, og jeg ville ikke avle på en hund med underbid, hvis jeg skal være ærlig.
feb 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
nov 2005
Patella lux, skal tjekket hos dyrlægen, hvor man har medbragt en rekvisition fra Dkk, hvor dyrlægen skriver resultatet, og sender det ind til DKK .
Hvis hunden har mere PL end. 0 / 1 , må denne ikke bruges til alv.
Hunden kan udstilles ved KSS og DKK , med en præmie som min. skal være Very good, for at blive alvsgodkendt.
nov 2005
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
nov 2005
her er Peter.... kan se at han er online..
aug 2010
Og så er det jo bare at se hvordan det går... Hvis han bliver avlsgoskendt inden for DKK, mener jeg dog ikke at han må parre tæver der ikke er avlsgodkendte DKK'ere, men det er jeg ikke helt 100% sikker på..
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
Det er vel ikke nødvendigt at få en DKK stambog for at udstille en FCI hund? Eller har jeg misforstået noget?
aug 2010
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
jan 2008
Ej, det mener jeg nu ikke at den skal. Jeg har kigget efter hund i Sverige, med SKK, og jeg har da ikke tænkt mig at få den overført til DKK hvis jeg køber hund i Sverige....
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Så må jeg jo huske forkert
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
jan 2008
Marietta F - Jeg holder nu stadig på, at den ikke skal omkring DKK....
okt 2006
okt 2006
Taget fra en udstillingsblanket til DKK
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Anmeld.pdf
<i>Vigtige oplysninger
Anmelderen bekræfter med sin underskrift på denne blanket at
have gjort sig bekendt med DKK’s udstillingsreglement og at
ville overholde dette samt erklærer sig indforstået med, at
hunden udstilles for anmelderens egen risiko og regning. DKK’s
udstillingsreglement kan rekvireres ved henvendelse til DKK’s
kontor. Anmelderen bekræfter med sin underskrift ikke at være
medlem af nogen af DKK ikke anerkendt kynologisk
organisation. <b>Danskejede hunde SKAL være registreret i DKK.</b>
Udenlandsk ejede hunde skal være registreret i en FCIanerkendt
kennelklub. Racer, der er forbudt ifølge dansk
lovgivning, kan ikke udstilles.
osv..... </i>
jan 2008
Erika B - er det dig der har fremhævet det med fed skrift, eller står det sådan på DKK hjemmeside?
For en ting er da helt sikkert, og det er, at DKK ikke hverken KAN eller SKAL bestemme om jeg registrer min hund i klubben.
Selv om jeg køber hund med SKK tavle, så er det da ikke ensbetydende med at jeg SKAL have den registreret i DKK.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Ergo en Svensker skal have sin hund i SKK, en dansker skal have sin hund i DKK osv.
jan 2008
Jamen jeg skal ikke udstille, jeg skal bare have en hygge hund. Og jeg skal da slet ikke være medlem af DKK.
okt 2006
men der ingen ko på isen så for dig hvis du ikke skal udstille eller avle i DKK, for så behøver du ikke "omregistrerer" din hunds tavle, det er hvis man vil udstille eller avle i DKK at man skal det og det er jo det TS vil, og så kommer TS ikke uden om en "omregistrering" til DKK.
Du spørger jo selv ind til det
<i>Det er vel ikke nødvendigt at få en DKK stambog for at udstille en FCI hund? Eller har jeg misforstået noget?</i>
hvor på der bliver svaret jo, hvis FCI hunden er dansk ejet så skal den"omregistres" til DKK
;O)
jan 2008
Det er rigtigt, men jeg har hørt at det bare koster mere at udstille, hvis du har FCI bog på hunden, og ikke er medlem af DKK. Så kan man stadig udstille og få hunden bedømt...?
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.503
Er lige kommet på og har set ovenstående:
Og jeg svarer ud fra at man ønsker at være med under DKK.
Det er sådan med reglerne, at hvis man ønsker at udstille og avle på sin hund, skal en FCI-tavle "importeres" til DKK. Det koster et gebyr, og så får hunden et dansk stambogsnr.
Hvis man ikke ønsker at være med i DKK og ikke udstiller/avler her, så har "Crazy" ret.
Med hensyn til Shih Tzu'en, så SKAL den have underbid (omvendt skasebid er tilladt, men ikke sædvanligt). Overbid er en fejl der ikke kan bruges i avl.
Underbiddet skal være moderat, så hunden ikke viser tænder.
Shih Tzu'erne i DKK har heldigvis ikke mange sygdomme at slås med, og det skal vi prøve at holde fast i.
For at bruges i avl, skal hunden udstilles med "Very Good" efter 9 måneders alderen (junior), og så skal man have en Patella attest med '0' eller '1'.
Hunden kan udstilles nedklippet på show i KSS, eller i fuld pels på alle udstillinger.
Du er til enhver tid velkommen til at få hjælp.
Hvor er hunden fra??
feb 2010
Stavekontrollen er ikke stået op.
feb 2010
Der er ikke forskel på prisen for udstilling for DKK-tavler eller udenlandske.
Men en dansk ejet hund skal "importeres" til DKK for at kunne udstilles.
jan 2008
Skal man så være medlem af DKK for at få stambogen "importeret", og skal man være medlem af DKK for at få hunden bedømt på en udstilling?
jan 2008
Ok, tak for det. Syntes nok at det der med at man SKAL være medlem at DKK ikke helt kunne passe.....
Jeg er ny på feltet og håber på hjælp