Tidliger ejer! Brug for råd? Tidliger ejer! Brug for råd?
Som de feste af jer ved, købte jeg min Chihuahua Bailey da han var da han var 4 måneder. Da han var 7-8 månder fik han konsteret PL 2/2 på vej og i 3/3.. Jeg var knust.. Jeg købte ham unden papirer, men så vidt jeg ved, havde hans bedsteforældre papirer, hvor ved jeg ikke.. Gav alt for meget for ham.. Også i forhold til han var uden papirer..
Min Far hjalp min til at ringe til hende jeg havde købt ham af, for at se om der var noget at hente på hans fejl..
Det var der SELVFØLHELIG IKKE.. Hun sagde at hendes hunde var blevet tjekket alle sammen..
Snakket så med den tidliger ejer i går.. Hun spurgte hvordan det gik med ham.. Jeg spurgte hende om, hun havde nogle oplysninger på dem der havde købt Bailey søskende, så jeg kunne finde dem. Da det kunne være sjovt og se hvordan de ser ud, og om de har PL også, eller det kun Bailey er har været så uheldig..
Det har hun overhoved IKKE, ikke en gang et navn.. Skal lige siges, hun kun har haft det kuld!! Og de var 2 hanhunde og 1 tæve.
Hun skriver så at de vil have et kuld hvalpe i år, og siger så, at de den her gang vil have tjekket for avlelig sygdomme som PL den her gang.. Og allerede der sætter det mit pis i kog..
Hun skriver så at de vil finde en hanhund med papirer den her gang. Siger så det bliver svært når deres ikke har papirer.. Det siger hun så den, hvide de vil have hvalpe på har. Og hun har været tll udstilling 1 gang da hun var hvalp. Siger så at hvis hun tæven ikke er avlsgodkendt kan hvalpe ikke få papirer. Er dette ikke rigtig nok sagt?
Men hun skrev så ikke mere om det, andet hun glæde sig rigtig meget..
Da jeg fik Bailey hjem, havde han aldrig gået i snor, aldrig haft halsbånd på eller noget.. Var ikke blevet socialtseret OVERHOVED heller..
Var ikke vandt til at tisse udenfor overhoved..
Var bare helt rysted over det hun skrev.
Er det bare mig, eller kan i følge mig lidt?
Jeg har lært meget af alle folk her inde:O)) Men det lyder tydligt vis ikke til hun har sat sig ind i det den her gang heller ikke:((
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Og tjaaa hvorfor lære af det hvis man kan slippe afsted med det?
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 207 Svar: 537
Det var ikke det der var punten. For jeg har lært af det TROR mig!!
Syntes bare det er utroligt, at hun gør det igen, og højt sansyndligt udsatter nogle andre folk og ikke mindst hvalpene for dette.. Det er udnødvendig...
Nej, der er ingen grund til at lærer af det hvis ma kan undgå det... Men syntes bare det er så forkert, som det kan være..
Syntes netop man burde lærer af det..
Har en mistanke om at hun udmærket godt ved hvor Bailey søskenden er, men bare ikke vil sige det til mig, fordi de også har købt " katten i sækken "..
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Så længe der er folk der er villige til at købe uden tavle, og fra ikke testede forældre dyr, så længe vil der være folk der avler på alt hvad der kan gå og kravle :S
Tidliger ejer! Brug for råd?