{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

hmm det svært {{forumTopicSubject}}

syntes det er rigtig svært, i disse krise tider, at få solgt sine hvalpe, ingen har penge nu til dags, syntes man kan se på markedet, over alle mulige ting, at ingen har penge, det er meget bytte bytte købmand, eller afbetaling, ja eller helt gratis, syntes det er rigtig trist, og håber at krisen snart er overstået, inden alle må gå fra hus og hjem, eller sælge deres kære egendele....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm det svært
  • #1   18. feb 2011 Det kan jeg ikke rigtigt følge. Min opdrætter har hvalpe lige nu, og har ikke haft problemer med at få hele kuldet (5 stk) solgt. Og hun har allerede et par stykker på venteliste til næste kuld til sommer smiley

Men det er selvfølgelig som altid et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

• #3   18. feb 2011 Så må man jo undlade at avle hvis man forventer at det bliver svært at komme af med hvalpene.
    -og for en hel del racers vedkommende, kan det vidst godt siges at det burde man forvente hvis man avler pt. I hvert fald hvis ikke man har nogen forhånds-bestillinger, eller medmindre man laver et helt ekseptionelt kuld, hvor andre opdrættere eller ambitiøse udstillere/hundesportsudøvere vil stå i kø for den kombination.

• #4   18. feb 2011 Marlene: hvad skal man da ellers have en chi til??? Suk...

• #5   18. feb 2011 Jeg forventer at få et kuld til sommer og har allerede et par henvendelser. Om der så kommer den rigtige fordeling af hanner og tæver, røde og sorte, må tiden så vise :o) Men regner ikke med, at få problemer med, at komme af med dem til gode hjem, Jeg tror på, at hvis man laver noget ordentligt, er der også købere. Jeg tager 11.000 for mine hvalpe og det lader ikke til, at skræmme folk, trods "krise-tider".

• #6   18. feb 2011 jeg ser sådan på det at det ikke kommer an på prisen, når man skal ud og have hvalp
    jeg havde lagt penge til siden til når den dag kom - og havde derfor allerede penge da jeg begyndte at se efter ny hund

• #7   18. feb 2011 Jeg kan ikke mærke krisen. Nu er min race også en af de meget " små " racer ( antal ) i de gode år bliver der måske født 30 hvalpe her i DK....Ellers ligger det på en 10 - 15 hvalpe.

• #8   18. feb 2011 nu tænker jeg ikke kun på sagl af hvalpe men generalt alt man kan da godt mærke folk ikke har de samme penge som før, mange er også gået ned i løn eller de har mistet deres arbejde, og rig´tig mange har også mistet deres hus, ja nogen kan måske ikke mærke det, det kan jeg heller ikke sådan, jo min mand er gået ned i løn, men det er jo bare at finde ud af tingene, og hvis man ser på det store billede, så stiger alt, bare ikke lønningerne, bare se på mad og cigaretter mm, danmark er lige pt det 7 rigste land i forhold til indbygger, men det er blevet sagt vi ryger helt ned på en 29 plads pyha det er da noget af et ryk må man sige, jeg kan godt følge alle de lande der gør oprør såsom tunesien egypten og nu irak, de har bare set lyset, og finder sig ikke i noget, da de er så fattige i forvejen, men vi mangler jo ikke noget, så derfor sker sådan ting ikke her i danmark, hvad både er godt og skidt....

• #9   18. feb 2011 jeg har det ligesom Maj-Britt - det hele kommer meget an på om der kommer den rette fordeling af køn, farver, aftegninger og udstillingspotientiale...
    Vi har hvalpe på vej til den 28. feb og der har jeg flere skrevet op, end der helt sikkert kommer hvalpe... MEN alt efter fordelingen, så kan det godt være at nogle af dem der er skrevet op, må vente, netop fordi den rigtige hvalp til dem, ikke lige ligger der og jeg så skal finde andre familier.
    Her koster de 10.000 kr og det er heller ikke noget problem. Men der er mange opdrætter der ligger inde med boxerhvalpe, som er over 8 uger inden de finder et nyt hjem - så racen kan godt mærke at der er nedgang i salget... der bliver også født færre boxerhvalpe

• #10   18. feb 2011 Jeg fik et kuld mops hvalpe (dkk) og alle var solgt som 6 uger gamle. Og der var 7 i kuldet.. 6 til salg. Og jeg har stadig mange der spørger efter hvalpe, selv om jeg har skrevet at jeg ikke har eller får flere.

• #11   18. feb 2011 Jeg har heller ikke noget problem med at få solgt hvalpe, og jeg får løbende henvendelser selvom jeg ikke har nogen til salg.

Men jo, der er nedgang i salget af hvalpe. Det er ikke nogen hemmelighed, og selv i DKK regi har man haft nedgang. Jeg tror og håber på at det er eftervirkninger af krisen. For den er så småt ved at vende, og så skulle der gerne komme gang i salget igen. Men det er svært at forsvare at købe en hvalp, hvis man står og mangler pengene til noget andet. Det er så opdrættere det går ud over, og vi kan jo ikke spå om fremtiden,

• #12   18. feb 2011 "så racen kan godt mærke at der er nedgang i salget... der bliver også født færre boxerhvalpe"

Og det er vel netop pointen -at når der er nedgang i efterspørgslen, så må man osse lade være at avle så mange hvalpe.

• #13   18. feb 2011 Michelle: ja helt bestemt... det vi kan se er at de seriøse forsætter, men dem der har levet højt på at ALT kunne sælges giver op... så det er bestemt en god ting

Kommentér på:
hmm det svært

Annonce