Hvalpe Hvalpe
Raven min tæve går i løb nu her til Marts, her planlægger vi et kuld hvalpe, vi har haft dyrlæge ind over og han mener det er det bedste tidspunkt for en lille hund at starte på, meningen er jo hun skal være en af mine avlstæver, men helst gå tidligt på pension, så hun også får et langt liv uden flere hvalpe.
Se jeg ved en del om avl og lign, men lige her er jeg i tvivl, jeg ville jo rigtig gerne bruge vores egen han, men jeg vil også rigtig gerne beholde en tæve, det duer jo så ikke senere da jeg så står med far og datter.
Så skal jeg sælge alle hvalpene og købe en ny tæve, hvilket jo også er fint nok, men har så ingen hjemme af egen avl.
Hvad har i valgt, og hvordan fungere det for jer?
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Jeg var blot nysgerrig efter at høre hvad i andre vælger i den forbindelse.
jul 2008
Jamen du har ret også derfor jeg spørger, og jeg vil jo frygtelig gerne beholde en, nok aller mest for at se hvad hun giver af hvalpe, om de udvikler sig som jeg ønsker osv, der er ingen grund til flere kuld, hvis hun ikke laver dem "perfekte" hvis du forstår, jeg ønsker ikke at sætte skidt i verden..
Den kompi jeg har nu er ret perfekt, men klart jo ikke sikkert den er så perfekt som jeg selv tror, der er nok ikke andet for end at se kuldet når de kommer, og så tage stilling derfra, min største skræk er nok hun laver et skidt kuld, jeg ØNSKER ikke at sælge dårlige hvalpe, så beholder jeg dem hellere selv.
Der er testet for HD med resultat A
Patella med resultat 0/0
Hun er udstillet med rigtig fine resultater og det er han også, men det betyder sgutte de laver gode hvalpe.
Mentalt jamen der er intet at komme efter, det er to glade hunde, ikke bange for noget, aldrig gøende og slås aldrig med andre hunde.
Elsker mennesker og dyr generelt.
Så alt det er på plads, samt nøje studering af stamtavler, gener, farver, arvelige sygdomme osv, pyyhh sikke en smøre du fik:o)
jul 2008
hvis du læste begyndelsen, så er det i samråd med min dyrlæge, jeg ønsker min hund skal tidligt på pension og nyde livet, og ikke have hvalpe når hun f.eks er 6 år, derfor
jul 2008
Jeg må bare vente og se hvad der kommer, du har fuldkommen ret i at man ikke kan tage stillig på forhånd om køn.
Ja lige nu ser kombinationen lovende ud, men det ved man jo først rigtig når de små kommer og begynder at udvikle sig,vi har gjort vores til tingene, så må vovserne gøre deres hehe
jul 2008
At holde dem adskilt i løb er ikke et problem som jeg ser det, alt avl og hundehold kræver noget af en og det er bare de ting man må tage med:0)
Mit største besvær her var at finde den rette farvekombination, jeg er ikke så vild med tricolor og vil gerne have ensfarvet, så det er også en længere proces, det var indviklet, for alt skulle passe sammen, sind, sundhed, farver og ja alt, nu får vi se, jeg får 4 tricolor, hihi.
jul 2008
Tak for dine svar, det hjalp en del at få lidt indput:)
jul 2008
Ja jeg avler, men som du måske kan se så er det ikke noget med bare at hoppe på og lade stå til.
Min tæve er fuldt udviklet, og jeg har ingen dårlig samvittighed over det, var det derimod en stor hund, så ville jeg helt klart vente en til to løbetider mere.
Hun skal ikke absolut levere så og så mange kuld, der står netop at jeg vil se hendes afkom, og derefter vurdere hvad vi så skal.
Du må klart have din mening, jeg har min og sådan er vi så forskellige:o)
En ting ved jeg dog med sikkerhed, mine hunde lider ingen nød.
jul 2008
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
jul 2008
Han er indkøbt til formålet, ved at studere stamtavler, fraver, sundhed og lign, så derfor er det ham jeg bruger.
Det er skam ikke noget pludseligt påfund, hvilket jeg vist også beskriver længere oppe.
jul 2008
ja det har taget tid at finde frem til den rette kombination, men nu må vi se, jeg håber det bliver rigtig godt.
Hvalpe