850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kære opdretter Kære opdretter

Kære opdretter.

Jeg er ret nysgerrig omkring, hvordan du tænker og handler når du har kontakt med potientelle hvalpekøbere.

Skal en hvalpekøber selv bede om at få lov til at se diverse sundhedsoplysninger på forældrene til hvalpene, eller tilbyder du selv at vise dem?

Bliver du fornærmet, hvis du bliver spurgt om du vil fremvise disse papire?

Hvad er det bedste spørgsmål en potientel hvalpekøber kan stille dig?

Og hvad er det værste spørgsmål?

Hvad ser du specifikt efter hos dine hvalpekøbere...?

Som sagt, jeg er nysgerrig - især efter jeg har brugt så meget tid på at læse på diverse kennel hjemmesider, hvor mange egenlig skriver det samme, hvor andre ikke gør - jeg ser en fælles tendens, og aligevel ikke....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kære opdretter
  • #1   26. jan 2011 jeg tænker at når og hvis jeg på et tidspunkt skal have hvalpe, så skal ejg passe meget på ikke at udelukke folk fordi de evt spørger om noget forkert... for filan vi skal jo alle starte et sted... og er der nogen retningslinjer for hvad rigtig og forkert spørgsmål er?

f.eks er der mange som ikke vil sælge hvis køber spørger til prisen, men alle med en normal løning betyder det da meget for om det er 8 eller 13.000... så er det ikke et fair spørgsmål?

jeg tror der er mange opdrættere der ser sig selv som meget bedre end andre, og deror udskiller folk på de mest mærkelige punkter, men er det ikke et job som opdrætter at være med til at dygtiggøre hvalpekøbere med deres erfaring...?

• #2   26. jan 2011 Personligt spørger jeg aldrig til prisen som det første - det ville jeg synes at sende et signal om, at jeg vægter pris højere end hudens sundhed, linier og udstillingsresultater. Men det er blot en personlig holding.

Det sidste du skriver synes jeg lyder godt - for som første gang ejer af en tavlehund, er der ting jeg ikke nødvendigvis ved på forhånd, eller ikke har givet så meget omtanke som jeg burde. Her vil en kyndig og god snak om hundes behov, fremtid og evt problematikker være temmelig gode at få.
    Og det må da være dejligt at se, disse hvalpekøbere man har, være super gode hundeejere.

• #3   26. jan 2011 nemlig thine, forleden dag var der en tråd ang en opdrætter der ikke ville sælge fordi køber havde spurgt hvad prisen var for hunden med og uden tavle... men skal man som opdrætter der ikke gå ind og forklare hvordan landet ligger at sådan noget kan man ikke.... for helt ærligt hvor skal køberen vide det fra...

• #4   26. jan 2011 Jeg viser ikke sundhedspapirer frem på forældrene... men jeg er heller aldrig blevet spurgt. De er tilgængelig på hvalpelisten og på hjemmesiden, hvis det er HD osv du mener. Men skulle folk gerne ville se dem, så er det absolut ok - kunne da ikke finde på at blive fornærmet på en køber det ønsker at sikre sig at hvalpen er efter forældre der opfylder deres krav.

jeg ved ikke hvad det bedste de kan spørge om.... men elsker at folk er åbne og ærlige og at de under sig og stiller spørgsmål.. passive køber bryder jeg mig ikke om.

Det værste er vel hvis de ikke siger noget, men bare tror at de kan hente en hvalp, uden at det skal være et samarbejde imellem os...

jeg kigger efter kemi, men ikke på den måde at vi skal være venner, men omkring det at have hund osv.

du er velkommen til at tage et kig på min hjemmeside

www.heartsofhope.gominisite.dk

• #6   26. jan 2011 Malinois: absolut

• #7   26. jan 2011 Debbie: jeg er helt enig... jeg forstå heller ikke den ide med at der ikke må sprøges om prisen. Jeg er selv en helt alm børnefamilie og det er altså ikke uvæstenlig om hunden koster 5.000 kr eller 15.000 kr - uanset hvor meget jeg ønsker lige netop den race

• #8   26. jan 2011 Malinois: helt enig ... og så kan man holde en god kontakt og desto bedre man kender hinanden jo letter er det at finde den rette hvalp, Der kommer sjældent noget skidt ud af at vente.. lige på nær med ens tålmodighed smiley

• #9   26. jan 2011 Jeg synes også at jo mere spørgelystne køberne er, jo mere interesse viser de for sagen.
    En mail med kun hvornår og pris er ikke den bedste start, men får selvfølgelig et svar.
    Men det bliver hurtigt til en telefonsamtale, og så finder man ud af om man er på bølgelængde.
    Noget af det vigtigste er om hele familien er med i "projektet", eller dur det ikke.
    Og så skal man selvfølgelig hjælpe med alt muligt - og hvalpekøberne skal være med på det - der er ingen dumme spørgsmål.

• #10   26. jan 2011 hmm.. jeg synes det er lidt unfair at man skal blive afvist på at man spørger i hvilket prisleje hvalpene ligger, hvordan skal jeg som hvalpekøber vide om jeg har sparet nok om hvis opdrætter ikke vil oplyse hvad hvalpene er til salg for..

Og så tager jeg faktisk helst det spørgsmål før jeg går ind i forældrene, linierne og sundheden, for jeg kan jo ikke bruge de oplysninger til noget hvis jeg skal vente et par måneder ekstra fordi jeg ikke har alle pengene liggende endnu - der er virkeligt meget forskel på om man har sparet 8000 kr eller 16000 kr til hunde indkøb - jeg ville bare blive så skuffet hvis jeg så havde fundet den perfekte parring (i mine øjne) og jeg så stod og manglede flere tusinde kr..

• #11   26. jan 2011 Jeg havde en såkaldt "perfekt" hvalpekøber til mit sidste kuld, det var deres første chihuahua, men de havde bare undersøgt alt og spurgte så fint ind til alle de vigtige ting, racerelaterede sygdomme, sind, sundhed, aner, osv.

De havde allerede sat sig ind i hvilken sygeforsikring hunden skulle have, og de havde bare styr på alt.

Jeg viser selv alle sundhedspapirer frem, det er ikke kun noget jeg tilbyder, de SKAL se det, og de får også kopier med af attester smiley
    Jeg bliver ikke fornærmet over nogle spørgsmål, der findes ingen dumme spørgsmål smiley

• #12   26. jan 2011 Folk må spørge om lige hvad de har lyst til. Ingen spørgsmål er dumme. Min race møder man ikke så tit på gaden så det er da naturligt der er en del at spørge om, og ellers skal jeg nok fortælle hvis der er noget jeg mener er vigtigt. Hos mig kommer man så kun på hvalpelisten hvis de har besøgt os inden hvalpene bliver født. Alle hvalpe er søde så jeg vil have at man har truffet sit valg af racen ud fra hvordan mine voksne hunde er.

• #13   26. jan 2011 Skal en hvalpekøber selv bede om at få lov til at se diverse sundhedsoplysninger på forældrene til hvalpene, eller tilbyder du selv at vise dem?
    Jeg skriver status på min hjemmeside - og min tanke er jeg vil introducere hundeweb for evt. interesserede. Så kan jeg vise dem hele stamtavlen, fortælle lidt om de forskellige hunde og vise dem sundhedsresultater.

Bliver du fornærmet, hvis du bliver spurgt om du vil fremvise disse papire?
    Nej så absolut ikke da!

Hvad er det bedste spørgsmål en potientel hvalpekøber kan stille dig?
    Om jeg tror en af mine små øjesten kan passe ind i deres tilværelse.

Og hvad er det værste spørgsmål?
    Hvorfor min pudel ikke ligner naboens...

Hvad ser du specifikt efter hos dine hvalpekøbere...?
    Interesse for racen!! Og selvfølgelig kemi os imellem.

• #14   26. jan 2011 Hold op nogle fantastiske tilbagemeldinger.

Nu får jeg helt lyst til at købe hund hos jer alle sammen :)... haha

Tak fordi I gad give jer tid til at svare smiley

• #16   26. jan 2011 Sundheden på mine hunde står på Hundeweb og på min hjemmeside, så nej, viser dem ikke frem. Men hvis folk spørger om dem, finder jeg dem gerne frem og bliver bestemt ikke fornærmet eller lignende! Jo mere folk spørger desto bedre. Det viser, at de tænker over deres køb.

Det værste... Hmmm... altså spørgsmål som giver mig et indtryk af, at køberne ikke er de rigtige for mig, er de værste. Svært at forklare, men de der spørgsmål, der giver en en mavefornemmelse af, at det ikke er det ideele sted for min hvalp.

Det bedste spørgsmål... Må vi ringe til dig hvis der er noget vi er i tvivl om, når vi har fået hvalpen hjem. Jeg vil meget gerne holde en god kontakt til de små størrelser!
    Et andet: Må vi komme og se dine hunde før hvalpene er født?

Jeg går altid købsaftalen grundigt igennem med folk første gang, så de ved, hvad jeg forventer og så jeg er sikker på, at de ved, hvad de køber. Jeg lægger vægt på, at det de køber, er et lille stykke af mig og ikke bare en ting, der skal finansiere mit overforbrug.

Jeg spørger ind til, hvad de vil med hvalpen, så jeg er helt sikker på, at de får det de egentlig leder efter.
    Jeg er på vagt overfor, ja, overfor alle, men særligt børnefamilier. Min race bliver nemt bare endnu et stykke legetøj og det vil jeg ikke lægge hunde til. Jeg skal være sikker på, at det er den/de voksne i familien, der vil have hund.

Jeg ser specifik efter folk, der vil have en cavalier som den hund det er - en aktiv lille størrelse, der lever og ånder for sine menneskers tilfredshed. Den skal trænes og aktiveres, men den skal stadig behandles lidt, som en skødehund :o)

• #17   26. jan 2011 Er enig med de fleste andre - der er ingen dumme spørgsmål og jeg vil hellere have 1000 spørgsmål end slet ingen.
    Det at man spørger om en hel masse ting viser at man har tænkt og tænker over det man er i gang med og fortæller egentlig også mig en masse om hvalpekøber som person.
    Jeg har haft nogle enkelte som nærmest slet ikke spurgte om noget, og det gør mig faktisk en anelse utryg!
    Så hellere bruge 2-3 timer på at svare på ALT mellem himmel og jord end at sidde ½ time sammen med nogen som bare kigger og smiler.. aarrghh!

• #18   27. jan 2011 Jeg synes nu det med, at foderet bliver dikteret, oftere er hos de store racer (hvor det bestemt også er mest vigtigt!!). Selv har jeg nogle fodertyper jeg anbefaler, men det er bestemt ikke forpligtende!

Jeg synes ikke selv jeg har underlige krav. mine krav går mest ud på, at jeg sikrer, at hunden bliver i DKK/FCI, at den ikke bliver solgt videre uden jeg ved det samt at jeg får at vide, hvis den fejler noget (så jeg ved det til senere brug af mine avlsdyr).

Mine hunde skal ikke gå i hundegård og lukkes væk fra familien - det er de ikke lavet til! Om folk vil have dem i møbler/seng/soveværelse, er helt op til dem selv.

Kommentér på:
Kære opdretter

Annonce