Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avlsgodkendt?
  • #1   23. jan 2011 tak for svaret.
    Har nemlig selv både en han og en tæve, men vil ikke gå på udstilling.

• #2   23. jan 2011 Det kommer an på racen - enkelte racer har ikke udstillingskrav.
    Din race har i hvert fald i dkk lige fået udstillingskrav - så der er svaret nej. Men kan du ikke få en god ven eller opdrætteren til at vise dem frem? Det ville næsten være synd ikke at kunne bruge det værktøj som stamtavlen er når du planlægger kuldet..

• #3   23. jan 2011 Nu er der jo ingen der siger at man behøver udstille mange gange -de kan avlsgodkendes på blot en enkelt udstilling, hvis ellers de da er rimeligt racetypiske (og er de ikke det, burde man måske genoverveje avlsplanerne)

Det kræver ikke det store -hunden skal kunne stå, gå/løbe med ved siden af og lade sig berøre og hele kroppen af en dommer samt lade denne tjekke tænder.
    DET er da ikke meget at forlange, og så har man trods alt fået et par friske øjne til at vurdere om hunden nu osse er så racetypisk som man måske selv går og synes:o)

Der er dog racer uden udstillingskrav -det er så primært brugsracer...

• #5   23. jan 2011 Synes som de andre at det ville være synd ikke at få dem avlsgodkendt når de har tavle.
    Prøv at ringe til opdrætter og hør om hun ikke vil hjælpe med at vise dem.
    Og så tag dem med til ringtræning en gang eller to, så du kan se hvordan det foregår, du kan finde ringtræning for dit område på dkks hjemmeside.
    Eller prøv evt. at høre herinde om der er nogen der vil hjælpe.

• #6   23. jan 2011 I DHL skal ALLE racer avlsgodkendes, det er ikke bestemt efter race..

• #7   23. jan 2011 Sam -hvad gør i så ved racer som f.eks. labrador hvor jagtlinierne sjældent kan klare sig i en udstillingsring (og udstillingslinierne sjældent når til tops på en markprøve, men det er self en anden snak)?

• #8   23. jan 2011 Iøvrigt er det jo slet ikke sikkert at din han og tæve er et godt match og der skal vel ikke produceres hvalpe bare for at gøre det...?

• #9   23. jan 2011 Tak for alle svarene smiley
    Jeg ved ikke om de skal ha´hvalpe, min tæve er ikke gammel nok endnu.
    Jeg er ikke sikker på at, min han bliver godkendt ,da hans næse mangler pigment ( den er ikke kul sort )
    Det skulle være fordi det er hyggeligt og begge mine hunde har et helt fantastisk sind smiley
    Men det var bare en forespørgsel.
    Og hvis det skal være vil jeg prøve at få dem godkendt, de kan ihvert fald alle de ting i siger de skal kunne .

• #10   23. jan 2011 Jeanie -der kigges på helheden og ikke kun på om den har en enkelt fejl (i så fald kunne ingen hunde godkendes -ingen er jo helt perfekt;o))
    Self må de ikke have diskvalificerende fejl, men mindre fejl kan godt acepteres, hvis hunden ellers har andre kvaliteter der opvejer det:o)
    Så der er ingen grund til ikke i hvert fald at gøre forsøget.

Og "det er hyggeligt" er et lidt tamt argument for at avle i en tid hvor markedet er oversvømmet med hvalpe.
    Så hundene bør have noget lidt udover det sædvanlige før man giver sig i kast med at avle.
    Og så bør du osse undersøge om hvalpene vil være til at komme af med inden du begynder at lave dem:o)

Og som en anden siger -det KAN jo være at din han slet ikke er det bedste match til din tæve... Selvom de sikkert hver især er super skønne, så bør man ikke bare vælge den han der er nærmest, men derimod vælge den der er det bedste match. Han og tæve skulle gerne kunne opveje hinandens fejl og mangler, så der hvor tæven er svag, skal handen være stærk og omvendt self.
    Hvis alt går vel, skulle det jo gerne være sådan at de hvalpe man laver er lige en tand bedre end deres forældre (og her tænker jeg self ikke kun hvad udseende angår). Så har man gjort sit arbejde godt:o)

Kommentér på:
avlsgodkendt?

Annonce