513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Første måltid? Første måltid?

Jeg er i gang med at fodre 5 hvalpe op og vil i den sammenhæng høre hvad i andre giver som første måltid og hvornår starter i ?
selv giver jeg omkring 18-19 dagen A38 med hvalpemælkepulver rørt op i og lunet til 35-37 grader.. dette et par dage og derefter opblødt hvalpefoder, alternativt A38 med torskerogn og fiskeboller blended..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første måltid?
  • #1   21. jan 2011 Jeg hakker hvalpefoderet i persillehakkeren og opbløder det i kogt vand. Dette får hvalpene fra ca. 3 uger.

Jeg mener ikke, at der er brug for A38, hvalpemælk, råt kød mv.

Har man meget svær ved at lære hvalpen at interessere sig for mad, kan man starte med råt kød.

• #2   21. jan 2011 a, så behøver man ikke vente så længe på, at det bliver blødt op :o)

Men man skal nok have fat i blenderen, hvis det er til 12 labbere og ikke 4 cavalirer ;o)

• #3   21. jan 2011 Mit 2. kuld ville hellere have RC Starter som tørfoder end opblødet. Det prøvede vi i et par dage sammen med A38. Det gad de ikke. Men de elskede tørfoderet og kuldet er generelt større end første kuld, så de har ikke manglet noget.

• #4   21. jan 2011 Hvis fodret er blødt op er der vel ingen grund til hakker eller andet, kan huske jeg hældte lidt i en tallerken, hældte vand i, lagde "låg" på så det fik den tid det tager at få det helt blødt op uden det står og bliver meget koldt, tog en gaffel igennem det inden hvalpene fik det, det var meget smattet og de "slubrede" det i sig uden problemer. Til at starte på fik de ikke så meget da de jo også fik mælk ved moderen.

• #5   21. jan 2011 vand = kogt vand der er kølet lidt ned inden det kom oven på fodret.

• #6   21. jan 2011 Hvis man hakker det først, er det klar til servering meget hurtigt :o) Det er den eneste grund.

• #7   21. jan 2011 Maj-Britt H: ah okay :o) smart nok.

Kommentér på:
Første måltid?

Annonce