23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Kennel??? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er begyndt at lede efter min franske nr. 2
Så nu er jeg begyndt at lede efter kenneler.
Det skal være med DKK stambog.
Det er slet ikk lige nu jeg skal have en, da Enzo kun er 13 måneder.
Men kunne godt tænke mig at finde en kennel og så blive skrevet op til en hvalp.
Syntes det er svært at finde en kennel der tester for HD og AD.
Er der nogen kenneler i vil anbefale?
Har kigget lidt på kennel Lui Aimeé,
nogen der har erfarring med dem?
Puha syntes det er en jungel heh...
Men har masser af tid til at finde det helt rigtige sted og den helt rigtige hvalp
Håber nogen kan hjælpe
På forhånd tak.
Mv Nanna
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Jeg ved ikk hvor store problemer der er med AD, men ellers er der
Cherry Eye
Tracheal collaps
Diskusprolaps
Allergi og Eksem
HD
Problemer med ryggen
Det er lige nogle af dem jeg ved...
Men der er vidst ikk nogle avls restriktioner (staves) på dem i DKK desværre
apr 2007
apr 2007
Ved for at være helt ærligt ikk hvor stort et problem de forskellige sygdomme er for racen.
Men syntes tit man kan læse om at de franske fejler både det ene og det andet.
Og så kan jeg ikk lade være med at tæmke på hvis de nu blev testet hvor mange af dem der så ville kunne gå igennem??
Har mistet en hund i meget tidlig alder, så man vil jo gerne gøre sit forarbejde så godt som muligt
apr 2007
Er slet ikk så meget inde i sygdom og stamtavler osv.
Men også derfor jeg søger råd
Hvis der er nogen der kan anbefale nogle gode kenneler må i meget gerne skrive, også privat.
Også gerne hvis der er steder man skal holde sig fra!!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
www.catrinel.dk
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Min datter har lige fundet sin franske, og denne opdrætter tester altså for nogle ting. Det gør Catrinel også som hundemutter linker til.
Man kan sagtens finde nogle der tester sine franske inden avl.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Husk en go opdrætter gerne er dig dig behjælpelig uden at skulle prakke dig hvalp fra eget opdræt på. Besøg masser af kenneler, se hundene i deres vante omgivelser og mød dem på udstillinger, snak med folk...
Vær kritisk, vær kritisk og vær kritisk så er du godt hjulpet...
/ Trine
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
Denne kennel går meget op i deres hunde er sultne ...
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Altså med længst mulige næser, mindst mulige karperyg, velvinklede for og bag. Forhøre mig om tæverne er selvfødende og om de bliver parret naturligt. Lytte til vejrtrækningen hos kennelens hunde generelt, spørge ind til korrigerende operationer.
Kigge på hundenes mobilitet og ikke mindst temperamenter.
Jeg personligt, ville ikke lade mig imponere af udstillingstitler, idet der hos mange racer har udviklet sig uhensigtsmæssige "modefænomener", som gør det ret svært for disse racer, at være hunde!!!
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Når man ligefrem hører om folk, der sidder i sundhedsudvalget, ikke værdsætter og/eller opfordrer til sundhedstest, så synes jeg ærligt det står rigtig skidt til...
Nanna - brug din sunde fornuft og vær yderst kritisk.. Lad dig ikke spise af med at racen ikke har store sundhedsproblemer, for det har den uden tvivl - en opdrætter der siger sådan er enten blind eller ligeglad...
apr 2006
Jeg tror end ikke de sunde racer kan præstere en gns-levealder på 12 år - til sammenligning er gns-levealderen for siberian husky ifølge DKK kun omkring 6 år...
apr 2006
apr 2006
Når rigtig mange ejere af disse racer synes at fx snorken er charmerende og hører med til pakken, så mener jeg ikke længere vi kan bruge deres subjektive vurdering af hundens sundhed til noget... Det giver på ingen måde et faktuelt billede af racens sundhedstilstand!
Jeg ville have ønsket at man i stedet fx havde lavet et samarbejde med nogle dyrlæger om at få tjekket X-antal hunde... Det ville stadig have været på frivillighedens basis, men svarene ville i det mindste være brugbare..
apr 2006
apr 2006
Man kunne også gøre som racegruppen for staffordshire bull terrier har gjort - indført HD-krav uden først at sende alverdens skemaer til udfyldelse hos medlemmerne... Man har rent faktisk ageret proaktivt, fremfor blot at lade som om man gør noget som i BK...
apr 2007
Må ud til nogle udstillinger og opdrættere.
Det med udlandet tror jeg desværre ikke jeg kan, for har ikk mulighed for at tage til udlandet selv.
Puha jeg syntes det er svært...
Hvad er Ras helt præcis?
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
deres hunde, som er deres et og alt..
De udstiller rigtig meget og har sunde og flotte fbér
http://www.thorndahl-dogs.dk/
jan 2006
Jeg vil gerne forsøge at svare på dit spørgsmål om hvordan man kan vide hvad medlemmerne har svaret i sundhedundersøgelsen.
Som du måske ved er der for sjovt flere gange i bulldoggrupperne lavet ligende tests for at give et billede af hvor slemt det ser ud blandt de bulldogger der er oprettet på HG.
Her kan man jo se hvem der svarer (deres profilbillede) og hvad de svarer. En majoritet har til spørgsmålet om HD svaret at deres hund ikke har HD, men eftersom de heller ikke har fået deres hundes hofter undersøgt er det ikke noget man kan udtale sig om - kun at hunden ingen tegn har på HD (men derfor kan den godt have både C, D & E hofter)
I sundhedsundersøgelsen kan man også se, hvem der har svaret når der har været oprettet tråde om emnet herinde, og har man kendskab til en hund fx har været opereret for diskusprolaps, åndedrættet, eller andet der bliver spurgt ind til i undersøgelsen, og der ud for resultatet står nul, eller det antal man fx selv har opgivet, så må man jo konkludere at nogle af dem, der har sagt de har svaret ikke har været oprigtige i deres svar...
/ Trine
jan 2006
Figurerer deres dårlige resultater ikke i offentliggørelsen så er der jo et eller andet galt.
Enten har de ikke sendt svar ind alligevel, eller også har de pyntet på resultatet, men jo konkret ved vi det ikke - det er jo kun folk selv der ved hvad de har svaret, og om de har undladt detaljer, der kunne have betydning for det samlet billede af racernes sundhed generelt.
Kennel???