3.382 visninger
|
Oprettet:
Når hvalpene skal flytte hjemmefra? {{forumTopicSubject}}
Hvad er så bedst?
At de alle flytter samme dag? eller at man fordeler det over nogen dage?
Jeg tænker hvis tæven bliver lige trist, hver gang en hvalp flytter, så er det nok bedst at gøre det ad en gang. Men det virker også hårdt at alle flytter samtidig.
Vi har god tid endnu men hvalpekøberne vil selvfølgelig gerne vide, hvornår deres hvalp kan afhentes.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men tit er der en hvalp der bliver længere af ønske fra familien. Så de bliver aldrig fjernet alle på en dag.
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 79
Det vil jeg så også gøre.
Er det så en god ide at lade den frækkeste flytte først og den mest forsigtigste til sidst?
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
når det kun er en der skal afsted, kan man afsætte hele dage / have tid nok til at det bliver en hyggelig aflevering, ingen stress for os eller køber. De har tid til at stille spørgsmål osv.
Når så hvalpen forlader hjemmet så siger flokken(minus mor) farvel herinde , mor får snor på og følger hvalpen ud til bilen og ser at hvalpen kører væk.
jeg har aldrig oplevet at mor er gået i sorg... måske er det fordi hvalpene har været 9-13 uger når de har flyttet.
Derimod har jeg oplevet at en "mor"(stella) har gennemsøgt hele huset efter en hvalp som døde som 2 døgn......og så fik "far"(bjarke) tæv da den ikke lå der hvor hun havde lagt den.... da den lå død i kassen havde hun flyttet den / gemt den inde i stuen og derfra havde vi "onde" mennesker fjernet den.
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.273
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 79
I var jo meget enige så jeg følger selvfølgelig de gode råd.
Til Susie. Vi skulle også selv have haft en tæve fra kuldet ....og så føder hun 3 hanhunde!!!
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
Når hvalpene skal flytte hjemmefra?