{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.382 visninger | Oprettet:

Når hvalpene skal flytte hjemmefra? {{forumTopicSubject}}

Hvad er så bedst?
At de alle flytter samme dag? eller at man fordeler det over nogen dage?
Jeg tænker hvis tæven bliver lige trist, hver gang en hvalp flytter, så er det nok bedst at gøre det ad en gang. Men det virker også hårdt at alle flytter samtidig.

Vi har god tid endnu men hvalpekøberne vil selvfølgelig gerne vide, hvornår deres hvalp kan afhentes.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpene skal flytte hjemmefra?
  • #1   5. jan 2011 Mine flytter over nogle dage for ellers er tæverne helt knust

• #2   5. jan 2011 Vi deler det over 2 dage både for at tæven og os selv kan følge med.
    Men tit er der en hvalp der bliver længere af ønske fra familien. Så de bliver aldrig fjernet alle på en dag.

• #3   5. jan 2011 Tak for svarene.
    Det vil jeg så også gøre.
    Er det så en god ide at lade den frækkeste flytte først og den mest forsigtigste til sidst?

• #4   5. jan 2011 de gange vi har haft kuld har hver hvalp haft deres flytte-hjemme-fra-dag... nu har kuldene "kun" været på 2-4 stk, så det har ikke været et problem at finde dage nok.
    når det kun er en der skal afsted, kan man afsætte hele dage / have tid nok til at det bliver en hyggelig aflevering, ingen stress for os eller køber. De har tid til at stille spørgsmål osv.
    Når så hvalpen forlader hjemmet så siger flokken(minus mor) farvel herinde , mor får snor på og følger hvalpen ud til bilen og ser at hvalpen kører væk.
    jeg har aldrig oplevet at mor er gået i sorg... måske er det fordi hvalpene har været 9-13 uger når de har flyttet.
    Derimod har jeg oplevet at en "mor"(stella) har gennemsøgt hele huset efter en hvalp som døde som 2 døgn......og så fik "far"(bjarke) tæv da den ikke lå der hvor hun havde lagt den.... da den lå død i kassen havde hun flyttet den / gemt den inde i stuen og derfra havde vi "onde" mennesker fjernet den.

• #5   5. jan 2011 Har man muglighed for det, så beholder man selv en, det skal vi nemlig. Jeg ved det bliver svært at skal af dem, har ikke engang fået dem endnu, men bare tanken gør ondt.

• #6   5. jan 2011 Hos mig skal det helst kun være 1 hvalp om dagen. Det er nemlig ikke unormalt at det tager flere timer:-) Jeg tror nok at rekorden ligger på 7 timer, men vi hyggede os bare sådan, og de nye ejere havde mange spørgsmål, og så kan det jo hurtigt ende sådan:-)

• #7   7. jan 2011 Endnu engang tak for svarene.
    I var jo meget enige så jeg følger selvfølgelig de gode råd.

Til Susie. Vi skulle også selv have haft en tæve fra kuldet ....og så føder hun 3 hanhunde!!!

• #8   7. jan 2011 ja det er jo ærgeligt kirsten, vi ved jo heller ikke hvad vi får, men håber på en tæve til os selv.

Kommentér på:
Når hvalpene skal flytte hjemmefra?

Annonce