Opdatering på Chanels fødsel {{forumTopicSubject}}
Hej.
Der var nogle stykker da læste med da Chanel fik to små hvalpe natten til søndag. Alt fik fint og hun tog det forbavsende godt.
Hvalpene har begge taget på og virker sunde og raske.
Nu er Chanel så begyndt at rende fra hvalpene, bare sådan kort tid, hun render forvirret rundt, hopper op i sengen og graver løs. Hun har ikke ville spise så meget, men synes nok hun drikker, giver hende indimellem lidt i en sprøjte. Men i går spiste hun en ganske stor potion af sit hvalpefoder.
Ligeså snart hvalpene piver det mindste, så piver hun også helt vildt. Som om hun slet ikke kan overskue det.
Tyder det ikke på begyndende kalkchok? Jeg har talt med dyrlægen og vi køre derud snart. Venter lige på min kæreste er hjemme med bilen om lidt.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Lyder fornuftigt at tage til dyrlægen
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 64 Svar: 334
feb 2006
dec 2008
Men tror det er meget svært at overse en på billedet når der kun er 2, ellers kan der jo være nogen der ligger oveni hinanden.
Men det må dyrlægen lige vurdere. De scanner hende nok for at se om alt er ude vil jeg tro.
Det er sgu træls at skal til dyrlægen i sådan et lortevejr, der ligger bare meget sne og er kø overalt
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
feb 2006
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Jeg ville aldrig turde spare de penge, ville sandelig have min hund tjekket igennem efter en fødsel!
dec 2008
Men nu er det jo min dyrlæge jeg lytter til og hvis læser hvad jeg skrev så havde jeg været i kontakt med dyrlægen.
Hun har fået en kalksprøjte for en sikkerhedsskyld, men de mente ikke hun havde kalkmangel, men at det var hormoner. Og hvor er jeg glad for jeg ikke tog afsted søndag, for det stressede hende så meget at komme til dyrlægen i dag!
Men hun har det godt, og havde hun egentlig også da vi kom afsted, men blev bare nervøs fordi hun havde rendt meget rundt i nat.
feb 2006
god bedring
apr 2009
Hvorfor blev hun så stresset, er hun meget nervøst anlagt?
Men god der ikke er noget i vejen og hun nu har været ved dyrlægen - En dyrlæge kan jo ikke altid give den korrekte rådgivning igennem en telefon. Fx hvis hun havde haft endnu en hvalp i sig, det kan dyrlægen jo ikke mærke og se igennem en telefon.
Men fint at alt er som det skal være :o)
dec 2008
Nu skal de bare have ro
dec 2008
Og har været ved hende konstant, og skrev jo også netop at hvis der blev det mindste ville jeg kontakte dyrlægen!
Hun bryder sig ikke om at komme til dyrlægen nej, og slet ikke når hun har 2 hvalpe med sig. Det troede jeg egentlig ikke der er noget unormalt i???
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
LSCN: Jeg plejer heller ikke at ræse afsted til dyrlæge efter en normal fødsel. Jeg kan godt forstå du lytter mere til din dyrlæge end til forum herinde.
Din hund har sikkert bare efterveer. Når hvalpene sutter stimulerer det sammentrækningen af livmoder. Det har alle der har ammet vist prøvet.
Selvfølgelig skal man afsted hvis der er noget galt, men maget kan altså klares over en telefon.
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
Der er mange "ældre" personer herinde som altid bedyrer at det skal man.
Men fakta er at både Kbh dyrehospital, Frihedens Dyreklinik og Blågård Dyreklinik siger at man IKKE skal komme.
For hvorfor dog det når der ikke er ngoet galt? Det stresser tæven og der er mange sygdomme ved dyrlæger, ingen grund til at udsætte nyfødte hvalpe for den slags.
Så jeg synes også du har handlet helt perfekt
nov 2010
feb 2006
apr 2009
Er man en erfaren opdrætter der ved hvad man har med at gøre, er sagen en anden, så har man med sikkerhed bedre erfaring i at se om alt er efter bogen.
nov 2010
Jeg aner ikke din alder, faktisk Kun at du er rar.
Men men men når dyrlægerne siger der ingen grund er til at komme, så er der det vel heller ikke.
Men selvfølgelig hvis man ikke kan mærke om tæven er tom (hvilket er meget let på chihuahuas) eller man er i tvivl om alle moderkager er kommet ud, eller i det hele taget i tvivl om noget, er det da en god ide.
Men når jeg ringer og siger "kalkindsprøjtninger, sammentrækkende osv.", ja så siger de altså at det er der bestemt ingen grund til
feb 2006
Men jeg er nu så gammel;-) at jeg altid tager min tæve til dyrlægen for at få hende tjekket efter - det har jeg det bedst med Jeg har slev kalk og sammentrækkende medicine, så det kan jeg godt give selv, men jeg vil helst have et par friske øjne på, at alt er efter bogen og alle hvalpe er ude - så kan vi tage det med ro. vi gør det indenfor 24 timer og skulle der være en hvalp med defekt, så bliver den hos dyrlægen.... min kæreste lader også de evt hvide blive.
Men du har ret.... det er i bund og grund ingen grund til at få en sund og rask tæve set efter fordi hun har født.
dec 2008
Han mente at det var psykisk betinget, at hun havde svært ved at rumme hvalpene og når de pev.
Så i nat har hun været nedenunder i stuen med de andre hunde og hvalpene ovenpå hos mig. Og han fik ret, det er helt sikkert psykisk. Hun var en HELT anden hund her kl 05.30, så havde hun pludselig masser af overskud.
Så nu er hun kun sammen med dem under opsyn til vi er sikker på det fungere 100 %. Og så får hun nogle pauser hvor hun kan kommer ned og være hos de andre hunde.
Hold op hvor er det hårdt at få hvalpe! Puha, men hvor er de også bare søde :o)
Der kommer billeder så snart jeg finder et kamera at tage dem med, og de er ikke solgt endnu nej
feb 2006
Mn nå vi gav hende de små pauser når vi viste at hvalpene var passet, så gik det over i løbet af et par dage ... og i næste kuld hun fik, var der slet ikke noget, for der havde hun tjek på det hele
Opdatering på Chanels fødsel