2.627 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med Basset Hound? {{forumTopicSubject}}
Hej
Har nogen her erfaring med en Basset Hound? Her tænker jeg på hverdagen sammen med den, sygdomme, standarder, linier, levealder mv.
Jeg er begyndt at interessere mig lidt for racen og søger derfor erfaringer, både de gode og mindre gode.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 343
Som du kan se, så er jeg "Berner-tøs", men overvejer at skifte race, da vi netop har mistet en meget ung hund. Derfor søger jeg opdrættere og ejere af Basset´s som kan fortælle og forklare om racen.
Der er stor udstilling i den kommende weekend, hvor vi selvfølgelig skal på besøg. Men jeg ønsker også erfaringer fra helt almindelige hunde-ejere
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
De elsker at hygge i sofaen og vil meget gerne med i seng =)
Jeg tog tit nogle med i skoven eller vi kørte til stranden, de elsker det. Men er der en dag hvor man ikke lige kommer ud på den lange tur er det også helt fint.
Vi har, af alle dem vi havde i min tid, haft to med hudproblemer - dvs de var begge røde under halsen og lidt i ørene.
Uhh alder, mener vi havde to søskende der blev henholdsvis 9 og 11 hvis jeg ikke husker helt forkert.
okt 2007
Ja, jeg har været forbi BoBass's hjemmeside. Og det er netop erfaringer som dine, jeg er ude efter. Altså sygdomme, alder mv.
Kender du noget til Deres temperament? Vi har en voksen berner han på 4 år, som bliver brugt i avlen. Og ønsker nok stadig en hanhund. Hvordan er de i selskab med andre?
nov 2009
Af temperament er de meget rolige, de fleste ELSKER alle mennesker, ved de pt har en der erlidt nervøs og vi har også haft en da jeg boede der der var tilbageholden over for fremmed. Men generelt er det ikke noget problem og vi har da haft en del hvalpe igennem. Jeg var beode der fra 99 til 03 og så har jeg bare været der rigtig meget og er det stadig af og til. Hæhæ skal passe dem på lørdag mens de er på udstilling =)
nov 2009
okt 2007
Ja, vi er gået lidt ned aktivitetsmæssigt, deres tror jeg at en Basset vil passe fint til os. Desuden søger vi en lidt mindre hund, med en stor hund sind. Og så selvfølgelig en hund, som er sundere end berneren.
Vi tager også til Hårlev på lørdag for at kigge på bassets, så det kan da være at vi mødes Bobass
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
I min barndom havde en en veninde en basset og er du vimmer man kunne høre den hyle flere huse væk... men den var også alene...
okt 2007
Det lyder alt sammen som om, at racen sagtens kan passe ind i vores familie. Og vi GLÆDER os til udstilling på lørdag.
Tak for hjælpen indtil videre.
Erfaring med Basset Hound?