1.102 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Marlene J
Marlene J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25

Betændelse af yver Betændelse af yver

Ja, jeg tænker det er her jeg skal søge viden.

Vi fik for 7 dage hvalpe. Nu har jeg en tæve med yver betændelse hun er i behandling og har været siden fredag morgen. Hun bliver ved med at ligge på sin patter, nogen der har nogen gode råd til dette. og har stadig feber. Var på dyrlægevagten i går aftes da hun igen blev dårlig, men hun saged vi bare skulle fortsætte behandling. Jeg giver hvalpene mælke erstatnin hver 3 time. syntes snart min tæve burde bliver i bedring.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse af yver
  • #1   21. nov 2010 som Charlotte skriver er det vigtigt at lade hvalpene sutte ellers duer det da slet ikke

• #2   21. nov 2010 Min Bianca havde yverbetændelse 2 gange ved hendes første kuld. Hvalpene diede hos hende uden problemer, så det lyder ikke normalt at de ikke skal kunne det.

• #3   21. nov 2010 ENIG med ALLE, det er meget svært at komme yverbetændelse til livs når de ikke bliver tømt for mælk, så smør dem evt med xylokain og lad det sidde et par min og tør det så GODT af, så er de "lokalbedøvede så det ikke gør så ondt på hende når hvalpene dier, for de har jo brug for hends mælk da de får deres modstandskræfter for en masse sygdomme derfra, det får de ikke fra mælke erstatning.

Held og Lykke med hende.

• #4   21. nov 2010 ja det er meget vigtigt at hvalpene tømmer hende, regelmæssigt, ellers bliver den betændte pat ikke bedre, den er jo fyldt med betændt mælk der skal ud før den bliver bedre, hvis de ikke får det ud risikerer du at det breder sig til det hele og så er det en meget alvorlig ting, .
    håber du får held med det.

• #5   21. nov 2010 Du skal ligge de hvalpe til ellers går mælken i stå, så der skal suttes....

• #6   21. nov 2010 Nu er jo sådan, at når hvalpene er 7 dage, er der kke mere råmælk, så forhåbentligt har de fået - ellers er det trods alt ikke verdens undergang.

Vi har prøvet at have en yverbetændelse i een pat.
    Den ville de bare ikke have - man drikker ikke frivilligt betændelse.
    Denne her gik der hul på, og der blev lagt dræn i - så jeg vaskede det flere gange om dagen.
    Resten fungerede fint, og de suttede på dem.
    Og det er som andre siger vigtigt for at holde mælken i gang.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#7   21. nov 2010 Tusind tak jeg stopper mit mælkeerstatnin hvilket jeg også er rigtig træt af. Vi fik besked på at malke det ud, så det har vi gjort rigtig meget. Men hvor er jeg glad for alle jeres svar tusind tak.

• #8   21. nov 2010 Du er nødt til kærligt men bestemt at lægge tæven på siden og så holde hende der indtil hvalpene er færdige med at sutte, det kan være nødvendig stadig i nogle dage at give dem lidt ekstra

• #9   21. nov 2010 Husk at veje de små, så du kan se om de tager på når de begynder at få mad hos tæven igen.......

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#10   21. nov 2010 Ja, jeg har vejet dem så sent som nu i eftermiddag. Der er desværre død en nu til aften. Jeg spørger mig selv hele tiden hvad fanden der går galt denne gang. Vi havde et kuld på 6 hvalpe på samme tæve for 1½ år siden, og der var ingen der døde, og alt kørte bare på skinner. Min tæve er 4 år gammel, og bliver passet og plejet som mit 3 barn, får det bedst foder. Så jeg syntes ikke selv jeg kan gøre mere.

• #11   21. nov 2010 Uanset hvor godt man passer sine hvalpe/tæve og hvor god en foder man giver ..... så kan man ikke forhindre hvis en er syg.... du har gjort det så godt du kunne og mere kan man ikke gøre....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#12   21. nov 2010 Tak hvor er i søde allesammen, men det er bare så mærkeligt, samme både hanhun og tæve som vi brugte sidst, og alligvel dør de for mig.
    De 2 jeg nu har tilbage har her kl 21 pattet ved hende, og er nu næsten faldet til ro begge 2.
    Vil i mene jeg skal give dem erstatning i nat???
    Hvis de ikke tager imod patten når man sætter dem der hen må det vel betegnes som de ikke er sultene???

• #13   21. nov 2010 det kunne måske være et lidt svækket immunforsvar hos tæven denne gang, for bakterier er der jo alle steder, og det er dem, der trænger op i patterne og giver betændelsen.

Ja, hvis de ikke vil tage patten, må de være mætte, man skal bare være opmærksom på at de ikke har tynd mave? for så kan det at de ikke vil tage patten være et skidt tegn..... at de har ondt i maven. Bare for lige at gøre opmærksom på det-

Hvis der kun er 2 hvalpe ud af 9, så er det godt nok ikke godt....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#14   21. nov 2010 Ja, der er død 1 nu til aften. Vi fik aflivet 3 den morgen vi havde fået dem, for vi syntes det var for mange hvalpe og var bange for ikke at komme af med dem. Men nu må vi se om der bliver nogen at komme af med:-(

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#15   21. nov 2010 Nej det er noget rigtig lort (undskyld mig sprog). Jeg har fået zoolag af dyrlægen som de har fået 3 gange nu, for deres mave. Men de sover nu og siger ikke en lyd. De var lidt tynde i maven i går, men idag ser det bedre ud.

• #16   21. nov 2010 Ja, der er ikke noget værre end hvis det ikke bare kører på skinner, det kan næsten tage lysten til at have hvalpe fra én, kender det godt...

Det er bare vigtigt at holde øje med at de ikke bliver dehydrerede, for så skal de have væske, ellers dør de inden for kort tid.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#17   21. nov 2010 Hvordan kan jeg se de er ved at dehydrere???

• #18   21. nov 2010 løft forsigtigt huden i nakke, ligesom hvis du ville løfte dem i nakkeskindet...så danner det en slags fold, hvis denne fold bliver stående, altså at huden ikke glider ned på plads, så er de dehydrerede. Håber du forstår hvad jeg mener:-)

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#19   21. nov 2010 Jep gør jeg men hvad gør jeg så??? Skal nok snart lade dig slippe for alle min spørgsmål men vil have de 2 andre overlever

• #20   21. nov 2010 Undskyld men jeg prøver lige at forstå det korrekt, hun fødte 9hvalpe hvor de 3 blev aflivet, så er der 6 tilbage og ud af de 6 er der så kun 2 tilbage nu, hvor lang tid er der gået imellem de sidste 4 er døde ?
    De sidste 2 skal jo meget gerne klare sig også for moren skyld, jeg tænker på om hvalpene har fået en virus pga de har et dårligt immunforsvar, eller er der nogle af dem som er kommet i klemme under moren.
    Ej det er så sørgeligt at det er gået sådan som det er indtil vidre, men de sidste 2 har ihvertfald brug for mors mælk uanset hvad hvis de skal ha en chance.
    Øv, jeg misunder dig bestemt ikke marlene, hvor må det være hårdt.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#21   21. nov 2010 Ja, du har forstået det helt rigtigt. Der døde en i fredags hvor mælken begynde at komme ud af næsen, så den sagde dyrlægen havde en sygdom. Så lå der 2 som i forvejen var lidt små i lørdags morges og nu til aften er der død en til for mig. Ja, det er bare træls, har næsten ikke sover nu i en uge pga af dem, de bliver min små børn når jeg har dem.

• #22   21. nov 2010 Århh hvor er det dog forfærdeligt, det kunne godt lyde som ganespalte den første havde for så kommer mælken ud af næsen,..det lyder ikke til at ha været et sundt kuld fra starten af, af en eller anden grund.
    Det gør mig ondt på dine vegne.
    Jeg håber virkeligt at de sidste 2 holder ved, som Lykke også skriver så sørg endeligt for at de får væske nok, huden skal falde ned på plads med det samme hvis væskebalancen er iorden, du kan se hvor hurtigt det går hvis du prøver på din egen hånd eller arm.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#23   21. nov 2010 Ja men kan jeg selv gør noget ved dehydring`??? Har læst om sukker vand med lidt salt.

• #24   21. nov 2010 Jeg plejer at give dem væske i nakken, altså en "pude" vand som man sprøjter ind under huden, så tager hvalpen langsomt af vandet efter behov. Jeg har brugt demineraliseret vand. Det kan være svært at få dem til at tage væske oralt.

Ville nok kontakte dyrlægen som evt kan give dig et "kursus" i at give væske i nakken, hvis der er behov for det.

Og hvis ikke du selv er meget for det, så er det bedre at dyrlægen giver dem væske, så de kommer i orden frem for at de dør, det er jo for dyrt i sidste ende.

Føler med jer, det er så træls som sagt når det ikke bare kører, så går glæden og fornøjelsen af....krydser fingre for jer..

• #25   22. nov 2010 Malene giv dem noget sukkervand hvis de mangler væske....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#26   22. nov 2010
    Endelig noget frem gang. hannen har taget 100 gram på i nat, og tæven 150 gram. Så vi håber virkelig de overlever nu, de får kun mælk fra tæven, men jeg ligger dem til så ofte jeg kan få dem til at spise.

Nu er vi bare helt i vildrede omkring om vi tør at får hvalp igen efter denne omgang hvad mener i??

• #27   22. nov 2010 Hold da op.. Det var noget af en vægtstigning, de har vist været ret tæt på at forsvinde mellem hænderne på dig ..
    Hvor er det bare gode nyheder, SÅDAN ;o))
    Hold dem endeligt til mælkebaren så tit som muligt.. ;o))

Enig med Charlotte, ikke flere hvalpe på denne tæve, det vil virkeligt være at spille russisk roulette med hendes liv.

• #28   22. nov 2010 Så dejligt at hører nu skal det nok gå.....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#29   22. nov 2010 Okay jeg lytter til jeres ord, beholder også nok selv den tæve der er tilbage så må vi se om hun skal prøve at have hvalpe.
    Ja, er super glad for det igen går fremad.

• #30   23. nov 2010 Dejligt at høre, at de er på rette spor igen:-)

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#31   23. nov 2010 Kan sådanne hvalpe pludselig bliver mæt og ikke være så sultne i en dags tid. Hannen vil ikke rigtig spise nu, han har også tabt sig 30 gram skal jeg give erstatning???????????? og hvis ja, skal den også have andet væske ved siden af????? Eller skal jeg se tiden an til i morgen. Han hverken piver eller er sløv, dem tager patten i munden men slippet hurtigt igen. Jeg ligger ham til ofte. Men han spiser ikke meget.

• #32   23. nov 2010 Han skal spise, han må ikke ligge til imorgen uden mad.
    Men vil han ikke spise hos tæven vil han jo nok heller ikke ha sutteflaske.

• #33   23. nov 2010 Prøv at give ham zoolac for en sikkerheds skyld, og tjek for dehydrering, det er normalt sådan de opfører sig, når de har ondt i maven. Men det kan jo også bare være at den er overmæt...men som sagt må den ikke dehydrere, for så går det galt. Og hvis det er ondt imaven ville jeg ikke give mælkeerstatning, da det bare kan gøre det værre. tæven har jo mælk nok?

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#34   24. nov 2010 Ja, jeg kan sagtens malke en masse mælk ud. Han har igen til morgen tabt sig:-( og den er ikke dyhydret når jeg laver den der test på den.

• #35   24. nov 2010 Jeg syntes kun du skal gi Zolac hvis der er týnd mave hvordan er afføringen ?????
    Men som Lykke skriver må den IKKE dehydrerer så det skal du holde nøje øje med.
    Jeg vil jo syntes når den taber sig er det fordi den ikke får mad nok, og så bliver den hurtig svag.... så der skal bare mad i maven.
    Hvordan går det med den idag ?????

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#36   24. nov 2010 Jeg vejede den til morgen og der havde den tabt sig. Så lagde jeg den til patten og efterfølgende vejede den, da havde den taget 20 gram på efter den havde spist. når jeg ligger den til og står og ved den kan den godt tabe patten men finde den igen. Den sover fint, og siger ikke nogen mærkelig lyde, men er ikke i tvivle om når den er sulten. Den har også fået noge øjnebetændelse så kontakter dyrlægen nu her kl 8 og beder dem lige tjekke den, så har jeg i hhvertfald gjort alt hvad jeg kan for den sytnes jeg. Tæven trives i stor stil og vejer nu næsten 900 gram, så hun er stor.

• #37   24. nov 2010 Puha, det var som at få en spand isvand over sig da jeg læste "sidste nyt" altså fra jeg skrev sidst. og så læse at de/han ikke havde spist en dags tid..
    Det må IKKE ske, de SKAL ha mad MINDST hver 2-3 time især nu hvor de er SÅ udsatte..
    Det er godt at se at han har spist lidt igen, men det er jo "hvalpe af en stor hund" så 20gr, det er hvad en Chihuahua hvalp tar på i døgnet når den er 10-12 dage "Bare til sammenligning"
    Så du kan godt se at de 2 bisser skal spise meget mere, men det er lige det der med Hvordan.
    Det lyder godt med tævens vægt, men det er ikke godt med "lillebror" hans immunforsvar er helt i bund når han også har fået snask/betændelse i øjnene, de ligger vel ikke i træk ?
    Prøv at gør dine fødder eller arme/hænder fugtige og sæt dem der hvor bæbserne ligger og mærk så GODT EFTER om du kan fornemme den mindste smule træk, for det kan de små absolut ikke tåle, det første tegn på træk er gerne snask i øjnene, træk risikere også at gi lungebetændelse, og "vi" vil bestemt IKKE miste de 2 putte babyer nu vel *Smiler*

jeg tænkte lige på, ligger hvalpene hos mor 24/7 så de kan spise når de har lyst også mor kan holde dem varme og self.holde maverne i gang ?
    Kom bare lige til at tænke på det fordi du skriver at du lægger dem til hvergang, de skulle jo gerne selv "hægte sig fast" til mælkebaren, de fleste hvalpe sover med en pat i munden som børn bruger sutte.*Ss*

Venter spændt som en flitsbue på dr.dyrs prognose.. :o))

• #38   24. nov 2010 Undskylder lige for alle mine spørgsmål, men hver en lille ting har betydning, og jeg vil som Lykke, Kirsten og Charlotte bare hjælpe så godt jeg kan med at de 2 ender som store og stærke hvalpe og self.voksne hunde.*Ss* :o)

Åhh, håber du har godt nyt med hjem fra dr.dyr..

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#39   24. nov 2010 Dyrlægen diagnos var øjenbetændelse og ellers en var alt andet godt.
    selvføli ikke at han ikke var så stor, men hun mente det nok skulle komme.
    Hun sagde jeg skulle give ham list mindre mælkeerstatning så han blev intresseret i tævens mælk.

Nej, altså jeg åbner et vindu i deres rum en enkelt gang omdagen for at lufte ud, og måske det er fra det han har fået lidt snask i øjne. Jeg har allerede behandlet første gang. Vi har sådanne en udluftning i deres rum, og den er nu lukket helt til, og der er sat en varme blæser ud til dem.

Ja, altså tæven ligger ved dem hele tiden, det er kun hannen jeg prøver at ligge til, for at får ham til at æde, tæven klare det hele selv. Men syntes ikke rigtig han tager imod, men når jeg giver erstatning slikker han det så fint i sig.

Når nu jeg giver mælkeerstatning skal han så have væske også???

Jeg er simpelthen så glad for at de er nogen som gider bruge deres tis på at hjælpe mig, i 3 brude have et kæmpe knus når mine små basser forhåbentlig igen klare sig selv:-)

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#40   24. nov 2010 Hvor ej en kæmpe fejl der skulle jo står tid i stedet for tis:-)

• #41   24. nov 2010 Jeg ville slet ikke give mælkeerstatning, når der kun er 2 hvalpe, for i forvejen kan man risikere at sætte mælkeproduktionen i stå, da det er jo er stimuleringen fra hvalpene der får tæven til at producere mælk.
    Ang væske, hvis den ikke er dehydreret, så er det ikke nødvendig, og hvis den får mælkeersttaning, så er det væske nok, hvis blandingsforholdet er korrekt, hvilket er meget vigtigt....

Men det var da altid noget at det kun var en øjenbetændelse...måske kunne du evt lige flytte hvalpene, hvis de kommer til at ligge i træk mens du lufter ud, for det kan nemlig slå dem ihjel. De kan godt tåle lidt kulde, men træk, det er ikke godt som cookie skriver

• #42   24. nov 2010 Dejligt at høre at det kun var øjenbetændelse, og at han ellers har det fint.
    Jeg er enig med Lykke i, ja alt det hun skriver :o) det er helt sikkert bedst hvis hvalpene KUN drikker mors mælk, jeg er af den overbevisning at jo længere tid de får lov til at die, jo bedre bliver deres immunforsvar, og de har brug for et stærkere et end det især hannen har pt.

Ang.trækken, så er et åbent vindue ikke det der gir træk, det er pga.døre og lukkede vinduer som ikke er og aldrig kan blive 100%tætte at man har træk visse steder i sin bolig.
    Jeg opdagede i sin tid at Beautys kuld lå i træk, fordi jeg selv lå nede hos dem og med et, selv fik betændelse i det ene øje..Hihihi..ok hellere mig end dem, men de lå ret tæt på et vindue, så jeg tjekkede og fandt ud af at jeg bare skulle flytte fødekassen 30cm. så kom den væk fra trækken el. nærmere "trækken`s bane" som gik ud til køkkendøren.

Pu-ha, jeg syntes Altid min indlæg blir så laaange selvom jeg bare vil sige noget kort..*Ggg* ;o))

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#43   24. nov 2010 Ja, ´det er bedst med mors mælk men nu har han lige været rigtig sultten, og der kunne jeg ikke få ham til at tage fat og sutte. Har har idag taget 50 gram på via erstatningen. Men jeg prøver hver gang at ligge ham til ved tæven håber på at det bliver bedre i løbet af få dage.

Jeg er meget nøje regende med min erstatning, og det er lige på mål. Jeg giver ham 20 ml erstatning er det nok???

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#44   24. nov 2010 Ang træk står de ikke ved vindu, vi har forhøjet siderne på kassen nu her til eftermiddag. Min mand vil hænge grisse lampe op over dem så sanrt han kommer hjem, så de får alt den varme vi overhovede kan give dem.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#45   24. nov 2010 Lykke mener du bare at jeg skal prøve at lade ham være nogen timer og se om han tager imod patten???? Men selv om jeg åbner munden og putter den i munden på ham patter han ikke.

• #46   24. nov 2010 Selvfølgelig skal den lille svage ha mælke erstarning indtil den bliver så stærk at den kan selv.........
    Men den skal selvfølgelig først bydes en pat, men kan den ikke finde ud af det må man sandelig da hjælpe ellers går den jo til.
    Godt Marlene at du har givet den mælke erstatning hvad jo også har givet pote da den har taget på, så bliv ved med det indtil den kan selv....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#47   24. nov 2010 Syntes jeg fornemmer nu til aften at han er lidt snottet så nu er oversagen vist fundet til at han ikke vil patte hos tæven, hvad gør jeg ved forkøelse skal han til dyrlæge igen??????
    da jeg var hos hende i dag lyttede hun på lunger og det var fint sagde hun, så det er bare lidt snot i næsen. Når jeg giver ham af engangs sprøjten har han også munden åben hele tiden, så han må være stoppet i næsen. Han havde ingen feber da vi var ved dyrlægen. Han pattede også i morges, så mon ikke det kommer.

• #48   25. nov 2010 Jeg synes at du skal gøre hvad der fungerer bedst.

Tror at årsagen til at han ikke vil patte, er at det er nemmere at tage flasken, der skal ikke arbejdes så meget, man skal bare være obs på at hullet ikke er for stort, for så kan de nemt få mælken i den gale hals, kan det være det, der er galt? altså at det er kommet i næsen?

Jeg ville være meget obs på ham, som du er i forvejen, og så se hvad der sker, hvis han bliver dårlig og slet ikke vil spise, så ville jeg tage ham til dyrlægen igen.
    Trist at du skal gennemgå dette, det skal jo være en skøn tid at have hvalpe, ikke ener af bekymringer....krydser fingre for at de sidste 2 nok skal overleve.

• #49   25. nov 2010 Lige nu syntes jeg så bestemt ikke det kommer an på hvad den lille vil sutte på, nej lige gælder det bare om at få mad i maven på den lille så den overlever om det er hos tæven - sutte fl. eller sprøjte er fuldstændig ligegyldig bare der kommer mad ned, men selvfølgelig vil det være allerbedst om den selv kunne sutte hos tæven, men det har han åbentbart svært ved, og så skal han ha hjælp.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#50   25. nov 2010 Mor hund har i nt været meget syg og jeg må akut til dyrlæge nu til morgen da den anden hvalp hellere ikke vil spise, det virker som om hun igen er plaget af yver betændelse. Jeg kan komme til vores egen dyrlæge nu kl 7. Hold da op skal ALDRIG have hvalpe igen, det er det værreste jeg nogensinde har været med til. Jeg vil nu bede dyrlægen beholde dem alle 3 i dag, da jeg skal på sygehuset med vores datter....

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#51   25. nov 2010 Så har jeg kun min tæve hvalp tilbage. Mor hunden er heldigvis i meget bedring. tæve hvalpen spiser fint ved sin mor, så nu håber vi på den.

• #52   25. nov 2010 Århh sikke noget, det var sørgeligt, jeg håber at mor og datter klare sig igennem.
    Puhh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive. :ò(

• #53   25. nov 2010 Øv hvor træls for dig...men det lyder til at tæven er ved godt mod...held og lykke

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#54   25. nov 2010 Ja, vi håber på det bedst nu. Syntes godt nok føelserne komme lidt uden på tøjet når de bliver ved med at dø. Men vores lille Maddyy som hun skal hedde spiser heldigvis selv og vejer godt et kg,.

Endnu en gang tusind tak for jeres hjælp i har i hvertfald gjort hvad i har kunne. Et stort knus til jer alle.

• Marlene J
    Marlene J Tilmeldt:
    nov 2010

#55   25. nov 2010 Ja det gør hun helt sikkert, hun er bare så sød, og tyk:-), vi skal også beholde hende selv, det har været vores plan fra starten. Hende vil jeg aldrig kunne sælge.

Kommentér på:
Betændelse af yver

Annonce