{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mulig drætig, ved ikk helt ?
  • #1   3. okt 2010 du skal sørge for hun får sine vitaminer som hun skal og det er spørgsmålet om hun får det af jeres mad?
    ellers kunne du evt give hende noget godt dåsefoder?

• #2   3. okt 2010 jamen jeg bliver næsten nød til at gi hende mit mad da hun bare lader det andet stå ?

hva for noget dåse mad tænker du på??

• #3   3. okt 2010 tror nu nok hun skal spise når hun finder ud af hun intet får

Dåsefoder til hvalpe,,fks hills...det er fuldt af det hun skal have...bland det evt med A38

• #4   3. okt 2010 ja men er bare bange for hvis jeg ikke giver hende mit spiser hun jo ikk og så får de hvalpe eller det hun har i maven jo ikk det det har brug for ?

• #5   3. okt 2010 hun kan nogle gange gå i 4 dage uden at spise fordi hun ikk vil ha sit eget, mens jeg holder fast i at hun skal spise sit og ikk mit .. og det kan jeg ikk lide hvis hun har hvalpe i maven smiley hun køre rigtig rundt med mig om sin lille finger hvis man kan sige det sårn smiley

• #6   3. okt 2010 Kan du ikke blande en lille smule af dit mad (hvis ellers det er rimelig hundeegnet) i hendes eget foder?
    Og så skal hun jo også på et tidspunkt over på hvalpefoder, hvilket du måske så småt kan introducere hende for.

• #7   3. okt 2010 Hvad får hun normalt og spise.?

• #8   3. okt 2010 noget fra royal kannen (staves) til små hunde for hun er meget kræsen

og har prøvet at give hende lidt kødsovs oven i sit men det gider hun ikk og ha smiley

• #9   3. okt 2010 Hmm nu er der jo en del korn i Royal Canine så ville ikke anbefale dig at give hende barf (rå kød) Det er ellers super og kan få selv den mest sarte og kræsne hund til at spise..

• #10   3. okt 2010 så hvis jeg lige forstår det rigtig er det råt kød jeg skal give hende michelle?

• #11   3. okt 2010 heidi hvis du råfodre skal du satdig huske hun får sine vitaminer.....

ellers kan man få noget der hedder ad hos dyrlægen det er et super godt produkt og hundene elsker det.de skal have ganske lidt for at være dækket ind som er vigtig hvis hun skal have hvalpe

• #12   3. okt 2010 oki tak smiley

• #13   3. okt 2010 Man kan købe barf produkter med vitaminer i men råfodre man bare med alm råt kød skal der vitaminer til:-))

• #14   3. okt 2010 Heidi: Nej det er det jeg skriver jeg desværre ikke vil råde dig til. ikke medmindre du vælger at gå helt over på det. Deres maver kan ikke tåle alt det kort samtiig med råt kød..

Så skal du gå over på et andet tørfoder uden kort. F. eeks Wolfsblut eller Taste of the wild og så kan du give kød ved siden af..

Så ja noget vådfoder som Jn&sn skriver ville nok være bedre i dit tilfælde. Men overvej og skift når hun har født og er kommet over de første 3-4 uger. Din hund vil takke dig for det, og også hvis hun skal have hvalpe igen senere hen..

• #15   3. okt 2010 okay tak tak gemmer lige den her tråd så kan jeg tage dem til mig smiley

• #16   3. okt 2010 tak linnea

ja hun har kvalme nu hun bøvser også meget så tror du har helt ret smiley
    hun skal nok spise når hun er sulten.. mange tak smiley

• #17   3. okt 2010 Har du prøvet at håndfodre hende?
    - Min Issa gider ikk altid spise maden fra skolen, men så snart man tager det op i hånden spiser hun fint (:

• #18   3. okt 2010 ja men hun spytter det ud igen og bøvser smiley

• #19   3. okt 2010 Det er ganske normalt, omkring 3 uger henne og 5 uger henne, kan vise tæver blive kvalm og derved midste appetitten. Nød hende endelig med hvad du kan få i hende, der er ikke ande at gøre.

Lån de bøger jeg anbefalede dig, der står nemlig alt omkring dette problem.

Mille havde det hele drægtigheden igennem, og jeg lavede selv mad til hende. Det kunne jeg så småt få i hende.

• #20   3. okt 2010 ja tager på biblo i morgen smiley tager alt til mig smiley

• #21   3. okt 2010 Derudover er det først sidst i drægtigheden at du skal sætte hende på hvalpe foder. Giv hende endelig ik BARF, der er ik næring nok i og for mange proteiner i. Hunde kan ik tåle for mange proteiner, der er kun katte der behøver meget af det. Kender en der fodret med BARF og hende hund fik proteinforgiftning.

At give hende dit mad er intet problem, du er jo ik selv underernæret eller mangler vitaminer, så gør din hund heller ik. Som sagt min Mille var på vores mad hele drægtighede igennem og fik raske og sunde hvalpe. Man er nødt til at give hvad hun har lyst til, det er bedre hun får noget mad end slet ingen...i en af bøgerne er der bla også opskrifter på hjemmelaver mad. Jeg kan også sagten skrive til dig hvad jeg lavede til Mille, du siger bare til...

• #22   3. okt 2010 Jeanett: Lige et sidespørgsmål: Mener du at barf er dårligt for en hund..?

• #23   3. okt 2010 det må du godt jeanett smiley

• #24   3. okt 2010 Jeg mener ik det er godt nok foder til hunde, vi har tamhunde og ik vildhunde. Deres tarmsystem er ik udvikle til at leve på den måde mere. Men det er en udbredt diskution melle BARF tilhængere og ik.

Mange hunde på BARF har tit tynd mave, det kender jeg i hvert fald til med dem jeg kender der fodre med dette og så hende jeg kender der fik en proteinforgiftning. Så jeg er ik tilhænger af den måde at fodre på, men det er jo en smags sag, hvordan man vælger at fodere sin hund. Mange er jo glad for det og fred være med det smiley

• #25   3. okt 2010 Hvad så hvis man fodre med et andet produkt ved siden af.?
    Mine får Wolfsblut som de har stående hele tiden. Og så 2-3 aftener om ugen får de også kød. Sådan ren forkælelse, men de bliver selvfølgelig mætte af det...

Linnea: Selena fik også barf da hun var drægtig, men hun spiste også meget wolfsblut. Der var kun lige et par dage hun ikke rigtig ville have noget.

• #26   3. okt 2010 Jeg har absolut ikke noget imod BARF fodring, og at hunde får proteinforgiftning af det, må hænge sammen med at ejeren ikke har sat sig ordentligt ind i hvad hunden skal have. BARF er så vidt jeg ved også vegetabilsk føde udover alt det rå kød m.v..

Men jeg vil ikke tilråde at begynde at barfe en drægtig tæve. Det er i mine øjne en alt for stor omvæltning.

• #27   3. okt 2010 Kan man godt kombinede Starter med barfen.? læste lige der var ris og majs i.. Slår deres maver ikke ud over det når de får kød så..??

Og er Starteren så lige så god som wolfsbluten.?

Og ville jeg f. eks godt kunne skifte wolfsbluten helt ud med starteren når jeg har en tæve der går drægtig og så gå tilbage til Wolfsblut når hvalpene spiser selv.?
    Selvfølgelig stadig at holde fast i kødet de par gange om ugen..

• #28   3. okt 2010 Hmm måske man skulle bruge det til sine drægtige tæver så..
    Men hva så med dem der ikke er drægtige..??? Jeg plejer jo at have foder stående fremme hele dagen fordi Selena er så besværlig og fodre og vil kun spise når HUN synes..

Nej det har jeg ikke for har slet ikke brugt royal canine de sidste 2 år..

• #29   3. okt 2010 Okay. Det kunne være man lige skulle gøre det nu når Xeni snart skal parres.. Hun er ihvertfald ikke sart eller kræsen, så det er nok fint nok og prøve med hende først..

• #30   3. okt 2010 Aaahr jeg er jo ikke registreret endnu..

Kommentér på:
mulig drætig, ved ikk helt ?

Annonce