{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Emma føder vist... {{forumTopicSubject}}

Min veninde har en tæve, som burde føde på torsdag, men nu er det vistope over...
Jeg har ikke prøvet en hundefødsel før, men masser katte fødsler..
Min veninde var nød til at tage på job (det behøver vi ikke diskuter er uheldigt) men nu er jeg ved emma..

Hun har været urolig siden kl 9-og da jeg kom kl 12, fant jeg en sitrende hund, som lige nu har veer - der er 5 min imellem de sidste 2 veer (ved ikk omman regner i minutter med hunde, men må gøre noget føler jeg...

Jeg har haft ringet til dyrlægen, som mener jeg bare skal lade hende selv, og bare være her ... og har lagt tæpper og håndklæder frem...

Emma er førstegangs fødende,er der noget i kan hjælpe med, noget jeg skal huske ??

lige nu "gisper" hun barelidt, men ligger på tæpperne ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emma føder vist...
  • #2   23. aug 2010 da min venindes hund fødte, havde hun sprittet en skarp saks, hvis der skulle klippes navlestreng. hun havde vand til hunden lige ved siden af hunden og en klud med koldt vand som hun vaskede hundens øre med.. så havde hun tæpper og håndklæder klar... men tror bare man skal holde øje...
    held og lukke glæder mig til høre mere

• #3   23. aug 2010 Saks, sytråd og rene håndklæder.

Hvis tæven ikke selv bider navlestrengen over, så binder du en sytråd omkring og klipper (sytråden stoppe blodtilførslen).

Håndklæder til at tørre hvalpene, hvis det er nødvendigt. Kommer der en hvalp, der er lidt "slatten", så er en god tur i håndklædet et vidundermiddel!

• #4   23. aug 2010 er hendes veer de der sitrende nogle eller presser hun?

er der kommet vand?

hvis vandet er gået, så skal den første hvalp helst komme seneste 1 time efter.

men ellers har dyrlægen ret, det bedste du kan gøre lige nu, er at være i ro og holde opsyn.

• #5   23. aug 2010 Har skrevet en PB til dig

• #6   23. aug 2010 takker, vandet er gået, men hun slikker sig lidt o roder lidt, men hun virker fattet ....
    Og jeg holder bare lav profil.... smiley

• #7   23. aug 2010 Følger spændt med da jeg glæder mig til at høre hvordan det går. Alle de gode råd er kommet længere oppe i tråden.. smiley Pøj pøj

• #8   23. aug 2010 Det er altså langt bedre at rive/ flosse navlestrengen over i stedet for at klippe den. Du skal bestemt heller ikke begynde at bruge en saks til at klippe sækken itu med- brug hellere fingerne så du ikke kommer til at skade hvalpen.
    ( hilsen "dyrlægens kone" ) smiley

• #9   23. aug 2010 godt Lea - den havde jeg lige overset

• #10   23. aug 2010 Ved da slet ikke hvad jeg var bekymret over - for emma klarede det så fint .....
    Først en lille pige i rotweiler farve, med hvidt bryst (den hvalp tog jeg imod) smiley
    Og derefter 4 sorte , af ukendt køn ..
    og til sidst en lille (meget lille) dreng i rotweiler farver, med hvide ben (skal jeg ha den eller ikke ) ?? smiley
    Så emma var en meget dygtig første gangs mor, men måtte lige ha fat i dyrlægen efter der var gået 1 time med veer, uden nogen hvalp var kommet, men pludselig gik det jo så stærkt ....

• #11   23. aug 2010 Tillykke.

• #12   23. aug 2010 Stort tillykke,, smiley

• #13   23. aug 2010 stort tillykke.....

og hvis det var mig, der havde fået hvalpe, ville jeg få dyrlægen ud i morgen for at give vesammentrækkende og kalkindsprøjtning.
    så er man nemlig sikker på at alt er kommet ud

• #14   23. aug 2010 det er en fantastisk oplevelse ikke?

• #15   24. aug 2010 jo, det var faktisk helt vildt, når der kom en ve blev maven jo helt hård, og så stod hun som om hun skulle på wc, og så til sidst et lille åh (svært at skrive, men en dyb lyd som jeg er sikker på betød av) og så 3 tryk og den lille vaps var ude......
    i nat fik hun faktisk nr 7 - jeg fik en sms kl 0.30 om at der var kommet en mere - så 5 drenge børn, og 2 pige børn blev det til .... smiley

Men det utroligt, at en tæve som aldrig har haft hvalpe, bare instinktivt ved hvad hun skal .....
    Jeg ville nødigt ha født mine børn uden at ha læst samtlige bøger om det inden ..... :-))

• #16   24. aug 2010 men det der med moderkager - at de alle skal ud - vi så ikke een ??
    Har hun bare ædt dem ?
    Og hvordan kan man ellers se om det er okay ??

• #17   24. aug 2010 ja der kommer en moderkage med hver hvalp og tæven spiser dem....det er med til at sætte gang i mælken.
    dog hvis hun spiser mere end 4-5 stk kan hun godt få lidt dårlig mave.

men der kan godt sidde lidt rester og der kan vis uheldet er ude være en død hvalp, der ikke kommer ud....derfor giver jeg altid de indsprøjtninger dagen efter.

Kommentér på:
Emma føder vist...

Annonce