4 uger henne - nu sker der noget ;-) 4 uger henne - nu sker der noget ;-)
Nu har jeg gået her og nusle om "dronning" Thea i knap 4 uger og været HELT vildt i tvivl om hvorvidt der nu var noget i hende eller ej.
Godt nok gjorde hun ligesom sin mor og tabte sig de første 3 uger, men der skete bare NÆSTEN ingenting i livmålet. hun havde kun taget o,4 cm på i mandags da det var 3 uger siden hun blev parret..... Så det har givet lidt ekstra tænketid
Men har gået den her uge og kigget på hende og nu kan man næsten høre hun gror
For siden i mandags har hun taget !!!! ikke mindre end 1,1 cm på om livet samtidig er hun begyndt at ligne en gravid lille dame, så NU glæder vi os!
Jeg er begyndt at male fødekasserne, jo - jo vi har skam hele 2 af slagsen - for der skal jo både være en i soveværelset og 1 i køkkenet så hun stadig kan være med i den daglige gang i huset og THEA, ja hun øver sig på at vaske mig hele natten
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
hov glemte at skrive at jeg har lagt nye billeder på og hendes vægt og mål er også kommet på
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Rosa har termin den 16 maj, så vi venter også spændt
Kunne jeg evt. lokke dig til at kigge på en tråd jeg lavede i går, men fikk ikke så mange svar (link fjernet)
jan 2006
Jeg har som sagt 2 føde kasser, den ene er 1 X 1 m og bliver brugt når hvalpene bliver født, samt når de begynder at farer rundt ved 3-4 ugers alderen, til den bliver så koblet en kravlegård på 2 x 2 meter som de er i når ikke jeg er om dem, ellers så render de om benene på mig
Både kasser og gulvet i kravlegården bliver foret med aviser, og petbed tæpper, fordi aviserne isolere og petbed tæpperne lader det våde rende igennem, så de altid ligger tørt, så bliver der skiftet efter behov
Den anden er rimeligt ny og på ben, den er 1,1 m. X 60 cm og fungere rigtig godt mens hvalpene er små og ikke aktive, fordi tæven ikke føler der er så meget hun skal overskue. Den står i soveværelset og bliver taget i brug ca. på 3. dagen og så flytter jeg simpelthen hvalpene nedenunder i den anden kasse, når jeg står op om morgenen.
Begge steder har jeg mulighed for at hænge varmelampe op hvis det bliver nødvendigt.
Fra de er ca 4 uger bliver de flyttet permanent i køkkenet og tæven går så selv ned og fodre om natten.
Mine kasser er malet med flere lagt træmaling og til sidst lakeret, så er de meget nemme at holde, min den store er 7 år gammel og det kan man ikke se andet end den er lidt bidt i hjørnerne
jul 2005
Jeg har tænkt over om jeg skulle male dem eller lade dem stå "råt". Meningen var at lave dem af spånplader.
jan 2006
spånplader skal min. males 4 gange og lakkes
jul 2005
og forresten, hvad er dine malet med?
:o)
jan 2006
De bliver begge malet med farvet gori og så gulvlak oven på.
Den gamle har fået brun gori, men nu bliver de malet hvide begge 2
jul 2005
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Kom lige til at kigge billeder af hende og det billede hvor hun er 7 uger med en pink dug bagved kan jeg godt rette til så det kommer til at se ordenligt ud hvis du vil have det? .. det tager ikke lang tid i det rigtige program
jan 2006
Du er velkommen til at lege med det, det er helt råt for usødet
4 uger henne - nu sker der noget ;-)