529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

4 uger henne - nu sker der noget ;-) 4 uger henne - nu sker der noget ;-)

Nu har jeg gået her og nusle om "dronning" Thea i knap 4 uger og været HELT vildt i tvivl om hvorvidt der nu var noget i hende eller ej.

Godt nok gjorde hun ligesom sin mor og tabte sig de første 3 uger, men der skete bare NÆSTEN ingenting i livmålet. hun havde kun taget o,4 cm på i mandags da det var 3 uger siden hun blev parret..... Så det har givet lidt ekstra tænketid smiley

Men har gået den her uge og kigget på hende og nu kan man næsten høre hun gror smiley
For siden i mandags har hun taget !!!! ikke mindre end 1,1 cm på om livet smiley samtidig er hun begyndt at ligne en gravid lille dame, så NU glæder vi os!

Jeg er begyndt at male fødekasserne, jo - jo vi har skam hele 2 af slagsen - for der skal jo både være en i soveværelset og 1 i køkkenet så hun stadig kan være med i den daglige gang i huset og THEA, ja hun øver sig på at vaske mig hele natten smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 uger henne - nu sker der noget ;-)
  • #1   28. apr 2006 Tak der plejer altid at være gevinst, men med sådan en førstegangs så ved man jo ikke smiley

hov glemte at skrive at jeg har lagt nye billeder på og hendes vægt og mål er også kommet på smiley

• #2   28. apr 2006 iiih hvor jeg føler med dig smiley

Rosa har termin den 16 maj, så vi venter også spændt smiley

Kunne jeg evt. lokke dig til at kigge på en tråd jeg lavede i går, men fikk ikke så mange svar (link fjernet)

• #3   28. apr 2006 Hej Stella - så får du svar her og i den anden tråd smiley

Jeg har som sagt 2 føde kasser, den ene er 1 X 1 m og bliver brugt når hvalpene bliver født, samt når de begynder at farer rundt ved 3-4 ugers alderen, til den bliver så koblet en kravlegård på 2 x 2 meter som de er i når ikke jeg er om dem, ellers så render de om benene på mig smiley

Både kasser og gulvet i kravlegården bliver foret med aviser, og petbed tæpper, fordi aviserne isolere og petbed tæpperne lader det våde rende igennem, så de altid ligger tørt, så bliver der skiftet efter behov smiley

Den anden er rimeligt ny og på ben, den er 1,1 m. X 60 cm og fungere rigtig godt mens hvalpene er små og ikke aktive, fordi tæven ikke føler der er så meget hun skal overskue. Den står i soveværelset og bliver taget i brug ca. på 3. dagen og så flytter jeg simpelthen hvalpene nedenunder i den anden kasse, når jeg står op om morgenen.

Begge steder har jeg mulighed for at hænge varmelampe op hvis det bliver nødvendigt.

Fra de er ca 4 uger bliver de flyttet permanent i køkkenet og tæven går så selv ned og fodre om natten.

Mine kasser er malet med flere lagt træmaling og til sidst lakeret, så er de meget nemme at holde, min den store er 7 år gammel og det kan man ikke se andet end den er lidt bidt i hjørnerne smiley

• #4   28. apr 2006 Mange tak for svaret smiley

Jeg har tænkt over om jeg skulle male dem eller lade dem stå "råt". Meningen var at lave dem af spånplader.

• #5   28. apr 2006 stella det var da så lidt havde ikke set den tråd igår

spånplader skal min. males 4 gange og lakkes smiley min den nye er også i spån smiley

• #6   28. apr 2006 let et sidste, hvor høje er dine? Jeg havde planlagt 40-50 cm.

og forresten, hvad er dine malet med?

:o)

• #7   28. apr 2006 min den nye er 4o den gamle er 50!
    De bliver begge malet med farvet gori og så gulvlak oven på.

Den gamle har fået brun gori, men nu bliver de malet hvide begge 2 smiley

• #8   28. apr 2006 Oki, tusind tak smiley Vi skal have dem lavet i begyndelsen af næste uge smiley Stuerne er ommøbleret så der er plads til dem smiley

• #9   28. apr 2006 Sussan : ihh, jamen tillykke med de nye små når de nu engang beslutter sig for at komme ud i verden til os andre smiley
    Kom lige til at kigge billeder af hende og det billede hvor hun er 7 uger med en pink dug bagved kan jeg godt rette til så det kommer til at se ordenligt ud hvis du vil have det? .. det tager ikke lang tid i det rigtige program smiley

• #10   28. apr 2006 Sabrina > jamen jeg glæder mig også til at se hvor mange hun levere smiley

Du er velkommen til at lege med det, det er helt råt for usødet smiley

Kommentér på:
4 uger henne - nu sker der noget ;-)

Annonce