{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring hanhund = din pris med tavle
  • #1   13. aug 2010 Da jeg havde hanhunde (golden) tog jeg 700,- for parringen og 700,- pr. hvalp, levende på 10. dagen:-)

• #2   13. aug 2010 Og tæverne kom her:-)

• #3   13. aug 2010 Tæven kommer til hannen - men vi har da feks kørt vores han til Norge, fordi tæven ikke havde de vaccinationer der skulle til, for at kunne returnere til Norge.
    Men ang prisen, så kan du ikke få et endeligt svar ... det svinger fra race til race og ingen fra ejer til ejer. Så det bedste man kan gøre er at spørge rundt, blande dem der har samme race, som man skal bruge/har

• #4   13. aug 2010 Ang pris, så er det vidst meget forskelligt fra race til race, hvordan normalen er hvad pris angår.

Nogen fastsætter en fast pris for parringen, andre tager f.eks. 1000kr for parringen + 1000kr pr levende hvalp (beløbet er blot eksempel)

Reiki har parret en enkelt tæve, og hun kom på besøg her. Hun var her inogen dage, og blev så sendt hjem da hun var parret 3 gange.

• #5   13. aug 2010 ved vores race, tages den ekstra pris pr stambogsførte hvalp, når DKK hvalperegistreringspapirerne skrives unden, inden hvalpene er 3 uger gamle

• #6   13. aug 2010 her vil det være en fast pris -- kort og kontant - take it og leve it

prisen svarer til en hvalps pris.

• #7   13. aug 2010 Oki, tak for svar :O))

• #8   13. aug 2010 Jeg skal kun give ca. 700,- for parringen og 700,- pr levende hvalp når de er 3 uger hos de tyske hanner. Jeg kører afsted med tæven og bliver der de 3 dage. Jeg kunne ikke drømme om af aflevere min tæve og så hente den 3 dage senere.

• #9   13. aug 2010 jeg kunne bestemt heller ikke finde på at lade min tæve blive der .... hun er sammen med mig hele tiden

• #10   13. aug 2010 jeg tror der er 117 måder at gøre det på.. det som er vigtigt er at man finder det man selv syntes er passede --

jeg tager 15000 kr for en parring - det er lidt mindre end en hvalp koster - der er mange der syntes det er en voldsom pris. men jeg er ligeglad.

min begrundelse for dette er

1. de opdrætere som vælger en hund som akoya gør det primært for at optimere deres egne linier. dvs det er ikke med heblik på videre salg for øje. så for dem er det billigere at vælge min han - bruge ham på en tæve efter deres valg og få den kombination de ønsker. det er billigere end selv at købe en tilsvarende hund hjem med de risiko der ligger i det - og derefter bruge de temmelig store summer jeg har ofret på udstillinger - dyrlæge attester osv.

2. jeg er ikke opdrætter - jeg er showmenneske som har været pisse heldig at få en næsten perfekt hund - med god sudhed og godt sind. jeg kommer aldrig til at lave et kuld hvalpe selv og er temmelig ligeglad med om han nogen sinde bliver brugt. det er ikke defor jeg har ham. hvis jeg ønsker at se hvalpe efter ham kan jeg blot henvende mig til opdrætter - hun vil hellere end gerne bruge ham hvis jeg er så nysgerrig.

3. om der kommer 1 eller 5 hvalpe er mig ligegyldigt. og det er det også for dem som vælger en hund som ham. netop fordi det primært er til forædling af egne linier han vil være interresant.

• #11   14. aug 2010 Da jeg havde avlshan, tog jeg 7500 kr. Halvdelen betalt ved parring og resten ved hvalpefødsel. Min garanti var, at der skulle være mindst to levedygtige hvalpe efter 3 uger, ellers en omparring.
    Tæven skulle desuden være undersøgt for patella luxation, hd fotograferet, øjenlyst og have en 2 præmie på udstilling og have bestået en gravprøve

• #12   14. aug 2010 Før jeg fik Scott kastreret tog jeg 1500,- for springet og 1000,- kr pr levende hvalp

• #13   14. aug 2010 En pris for spring og en pris pr registreret hvalp for Albert
    Louis er " spændende"pga hans farve, så hvis tæveejer vil sælge hvalpene til en højere pris, koster Louis også mere at bruge

Kommentér på:
Parring hanhund = din pris med tavle

Annonce