{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

betina r
betina r
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Han Labrador F1 søges til avl {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har en smuk dame på 3 år, som er i løbetid hun søger en han til en fræk aftale, han skal have stamtavle.
Det haster da hun skal parres i næste uge.
i skal bo på sjælland
Mvh betina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han Labrador F1 søges til avl
  • #1   17. jun 2010 Hvorfor lige F1 og skal han også være avlsgodkendt?

• #2   17. jun 2010 Er det en F1 tæve med tavle, han skal parre?

HD- og AD status? Øjenstatus på tæven?

• #3   17. jun 2010 Hvad med at vente til næste løbetid, og så bruge det halve år imellem, til at fidne den rigtige han?
    -det er lidt sidste øjeblik at begynde at lede efter han når tæven allerede er i løb nu.

Annoncer som denne hører egentlig til i markedet, men inden du laver annoncen, så få lige oplysningerne om tæven med. Som Mette skriver -HD/AD-status og øjenlysning,

• #5   17. jun 2010 Det var da virkeligt store krav der var til den hanhund.

• betina r
    betina r Tilmeldt:
    aug 2008

#6   17. jun 2010 vi er hel nye på denne side, vi troede vi havde en han men han havde ikke stamtavle, Hun har stamtavle er F1 , 3 år ,det er rent stueopdræt vi skal prøve, i et rækkehus med 2 små børn. Han behøver ikke være avlsgodkendt.
    Vidste ikke hvor jeg skulle oprette annoncen, men vil så oprette den i marked.
    AD HD og øjne ved jeg ikke noget om hun er sund og rask og har passet sine dyrlægebesøg. hun siger god for hende
    Undskyld min uvidenhed men jeg troede bare at når hun have stambog var det oplagt at finde en han med en......

• #7   17. jun 2010 Betina:

Det er også fint nok at finde en hanhund med tavle. Men det er noget rigtig skidt at avle uden at tjekke for arvelige sygdomme. Økonomisk hænger I på den, hvis det, i løbet af 2 år, viser sig at hvalpene har arvelige sygdomme:-(

MEN har I gjort op med jer selv hvad I vil gøre hvis der kommer 10-12 hvalpe og I ikke kan sælge dem?

Markedet er ved at være mættet med hunde lige nu:-(

Hvor er hun stambogsført?

• #8   17. jun 2010 betina - Det er det også, men din hund skal undersøges for racerelaterede sygdomme smiley

• #10   17. jun 2010 Betina -hvis du alligevel ikke ønsker at lave hvalpe med tavle, kan det sådan set være ligegyldigt om hannen har (bortset fra at du næppe finder en F1 uden tavle, omend der findes mange der kalder deres labbe-lignende hunde for F1)

Uanset om man vil avle med eller uden tavle, så er det en rigtig god idé at få tjekket hunden for de relevante arvelige lidelser, og for labrador er det HD/AD og PRA (en øjensygdom der bestemt ikke er særlig sjov).
    Købeloven giver køber 2 års reklamationsret -dvs at hvis en af dine hvalpe viser sig at have en arvelig lidelse, har køber faktisk ret til økonomisk kompensation. Og rent etisk er det self heller ikke fair overfor hvalpene ikke at sørge for at både mor og far er tjekket for arvelige lidelser.

HD og AD kan kun tjekkes via røngten. PRA kan tjekkes via øjenlysning, og så vidt jeg husker osse via DNA.
    -afhængig af hvor i landet man bor, koster det fra ca 1400kr.

Når nu din hund har stambog, var det da værd at overveje at lave hvalpe med tavle osse. Det er slet ikke så krævende som mange tror.
    Det er lidt forskelligt hvad der kræves afhængig af hvilken klub din hund tilhører.
    Hvis den er i DKK, kræver det blot at hunden er HD/AD-fotograferet og øjenlyst.

• betina r
    betina r Tilmeldt:
    aug 2008

#11   17. jun 2010 Hun er stambogført i RJK, og tak for alle jeres indlæg jeg vil tage det til mig , og overveje om vi overhoved skal prøve at få hvalpe, det lyder ganske besværligt, og nej jeg havde slet ikke tænkt tanken at vi måske vi få 10 og ikke at kunne komme af med dem, de er jo bare så nuser sådanne nogle små nogle,

• #12   18. jun 2010 Ja du kan ikke få stambog på evt hvalpe. Forældrerne skal være tjekket for div ting før parring,så en han med stambog behøver du ikke at finde du kan ikke bruge det til noget alligevel.

• #13   18. jun 2010 Betina
    Ja så er der da helt klart nogen overvejelser du skal gøre dig først smiley

• #14   18. jun 2010 Hvad er RJK??

Ja, gu er de nuser......... De er skønne, sjove, besværlige og alt muligt....... OG svære at sælge!!

Kommentér på:
Han Labrador F1 søges til avl

Annonce