Lige hjemvendt fra Sverige {{forumTopicSubject}}
Er næsten lige kommet ind af døren fra et besøg i Sverige nærmere betegnet Svenskøp, 65 km. fra Øresundsbroen.
Jeg havde en aftale med en hanhunde ejer, som jeg påtænker at benytte til Bianca. Skulle have været i Kungsbacka ved Göteborg, men da hanhunde ejerne skulle se det kuld hvalpe hannen blev far til for 3 uger siden, så blev vi inviteret at tæve ejeren til at komme på besøg, for så kunne vi både se hannen og hvalpene. Jeg kender opdrætteren som har tæven rigtig godt, så det var jo herligt at vi kunne slippe med en kort tur.
Jeg havde Bianca med, og en gårdhunde kyndig veninde med. Bianca, fordi hanhunde ejeren selvfølgelig gerne ville se hende også.
Jeg kom hjem med en aftale, og en vished om at jeg tror på kombinationen. Jeg har jo måttet se på nogle andre ting denne gang, som skal være bedre i Biancas næste kuld. Det er hovedet der er svagt på Bianca, og hanhunden har bae et rigtig stærkt hoved. Alt andet var også rigtig godt, men 2 ting må jeg se bort fra og det er højden (38 cm) og så underlinie, som kunne være lidt bedre. Men da Bianca er normal str. og har en stærk underlinie, så er det nok til at jeg tør prøve denne kombination. Håber Bianca går i løb i maj/juni.
Min veninde kom så hjem med en parringsaftale, for tæve ejeren ville meget gerne bruge hendes rød/hvide han til tævens sidste kuld.
Så der var "banko på 2 plader", og vi fik så lige shoppet i Citygross i Malmø på vej hjem. En tøsetur er altid en rigtig god ting og en win-win situation.
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
Glæder mig til vores Sverige tur så vi kan klare 2 ting med et smæk
Men dejligt at høre det gik så godt deroppe..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Har han så givet gode hoveder og underlinier på de 3 ugers hvalpe? Eller var det for tidligt at se?
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Men underlinierne nej det kunne jeg ikke se. De sov det meste af tiden, så det må jeg have til gode. Men det er jeg ikke så nervøs for, da Bianca har en stærk underlinie.
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
Lige hjemvendt fra Sverige