Hvad sker der!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Gode råd søges.
Har en hvalpekøber som købte hvalp i 2008 og som nu har voldsomme problemer.
For 3 mdr siden fik hun ham kastreret. Det var ikke fordi han var uartig eller noget, kun fordi hun var bange for hvis han skulle lette ben og, at der boede en tæve tæt på.
Og da hun ikke skulle bruge ham til avl, valgte hun den løsning. ( Som hun nu selvfølgelig har fortrudt )
Han har altid været med over alt, hendes man ligger på plejehjem pga. blodprop i hjernen ( 55 år)
Der har han altid været meget dygtig. De kunne lade døren til gangen stå åben, for han vidste at han kun måtte gå til dørtrinet. Personalet på plejehjemmet var glade for ham da han altid var glad og imøde kommende.
Så bliver han kastreret for 3 mdr. siden.
Han ændre fuldstændigt adfærd fra dag 1.
Gør af alle, er begyndt at bide. ( ikke ejer ) skaber sig fuldstændigt tosset når de går tur og møder andre hunde / mennesker. De har en stor glasdør i stuen ud til haven hvor han løber frontalt ind i, hvis han høre noget i haven. Løber lige med hovedet ind i og stå så og ryster hovedet og kan så gøre det op til flere gange.
Situationen er nu den, at ejer snart ikke kan magte mere. Har prøvet en masse med adfærd og har fået ham tjekket hos dyrlæge op til flere gange, for at se om han skulle have smerter. Intet er lykkes.
Efterlyser her om andre har oplevet noget ligende efter en Kastration?????
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Han adfærd lyder angstpræget, og det tvivler jeg stærkt på at en kastration er nok til at forårsage på en velfungerende hund.
Hvis ikke en dyrlæge kan finde en fysisk årsag til det kan det være at det var en idé at få en adfærdsbehandler på.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Min første tanke er altså også på noget hjerneblødning. Men hvis de har fået ham tjekket. Jeg har aldrig hørt om tilfælde som det her. Men jeg håber virkelig de finder ud af hvad der er galt, for noget er der da helt sikkert...
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
Han skulle ikke have smerter.
En anden dyrlæge har sagt at måske har den fået for lidt ilt under behandlingen.
Min dyrlæge siger at det kun kan blive gætterier. Men forlidt ilt / voldsom behandling før/under/efter indgreb???
Så han har mistet tillid til folk.
okt 2007
Jeg Mærkede også en ændring på min tæve efter. Jeg måtte ikke klippe negle på hende. Jeg måtte ikke holde hende, som jeg eller har kunnet få lov til i næsten alle tilfælde. Men det var jo ikke adfærdsændring som sådan, som der er tale om i det her tilfælde.
Jeg synes det virker meget voldsomt!
jan 2007
Han kan ikke møde nogle uden at gø og hvis de vil røre ham, bider han.
Når de får gæster skaber han sig, de må dårlig komme ind. Han følger dem også helt til dørs, når de skal hjem.
Hun har prøvet en masse ang adfærd. Har fulgt dem på sidelinjen de sidste 3 mdr. Hun har prøvet alt det vi kender, med at øve med godbidder, ind i et andet rum når han skaber sig. Kommer ud når han er stille ( få ros o.s.v )
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
Når hunde kommer i bedøvelse kan de sagtens blive vredet i kroppen fordi de er slappe og personalet flytter rundt på dem og det kan give ngoel forfærdelige skader som kun en kiropraktor kan rette...
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Som NB skriver kan dyrlægen ikke se alt.
jan 2007
Han har ikke problemer med sit hundesprog.
Jeg klipper og vasker hunde og når han er her, har jeg bevist sat ham sammen med mine andre hunde. Selvfølgelig en af gangen:-9 netop for at tjekke, om han kan aflæse andre. Her ingen problem. Hans mor satte ham på plads, og han viste her de helt rigtige signaler.
Lige efter selve kastration valgte dyrlægen at give ham eks. smertelindrende for at være sikker på, at det ikke var pga. smerter. Der var ingen ændring.
Han kunne ikke finde på at bide ejer og hendes mand. Kun andre.
jan 2007
jan 2007
http://74.125.77.132/search?q=cache:gYnxZXCbvnAJ:whund.dk/HTML/kastration_sterilisation.htm+kastration+adf%C3%A6rds%C3%A6ndring&cd=3&hl=da&ct=clnk&gl=dk
okt 2007
Jeg ville virkelig søge noget hjælp, til at arbejde med det. Det lyder til der er en opgae med at give hunden noget tillid.
Ceteris: Hold da op, sikke en ekstrem adfærd. Dejligt at i har formået at arbejde med ham og han har fået det godt - er sikker på der er mange der ikke magter det. Jeg tænker dog på hvad der kan få en ellers velfungerende hund til så radikalt at ændre sig til den adfærd...
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
okt 2007
Ceteris: Jeg må sige at jeg synes det er imponerende at nogen har overskudet og evnen til at hjælpesådan en misforstået problemfyldt hund, til et godt liv. Hatten af for det!!
Jeg har selv en hund der har en del problemer i stil med det du beskriver som årsag, men heldigvis i langt mindre grad, og til at arbejde med for os "almindelige" hundeejere.. hehe Og man bander og svovler, over i vores tilfælde også egen dumhed, men hvor vil man gå langt for dem!! heldigvis...
jan 2007
Ang. Hd røngen og kiropraktor er de ting som jeg vil vidergive til ejer.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
Kære Hvalpekøber
En kastration og sterilisation medfører som regel et roligere dyr. Hos katte ser vi dyrlæger engang imellem den modsatte virkning, nemlig en kat som bliver mere aggressiv, specielt hos trefarvede katte. Jeg har selv oplevet det samme fænomen, som beskrevet, hos kastrerede hanhunde, dog kun 2 gange i mit 30 årige dyrlæge liv. Men det er naturligvis vigtigt at undersøge, om han har ondt nogen steder, specielt omkring operationsstedet. Hvis ikke - så tror jeg at der er opstået en ubalance i hans hormon produktion. Visse kønshormoner produceres i testiklerne – som han nu har fået fjernet – men de overordnede kønshormoner som produceres i Hypofysen – dem kan man ikke fjerne ved en kastration. Men man kan dæmpe dem med medroxyprogesteron (Promon) injektioner. Opstart = 2 indsprøjtninger hos dyrlægen med en måneds mellemrum. Dernæst en indsprøjtning hvert halve år. Begge de hunde – jeg omtalte – blev ”normale” efter denne terapi. Men jeg har desværre ingen positiv erfaring med at hjælpe aggressive steriliserede eller kastrerede katte på samme måde.
Mvh Kim Hesvang - dyrlæge
jan 2007
Tusind tusind tak:-)
apr 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
Hvad sker der!!!!!!!