mangle sul på tæven mangle sul på tæven
Vores hvalpe er snart 3 uger gamle. Men vi kan ikke holde sul på tæven. Hun får alt det hvalpefoder hun kan spise men hun er stadig rigtig afpillet at se på.
Er der nogen som har nogle gode fif som man kan give hende, som giver sul på kroppen - uden det er usundt for hende!!
Nu skal de små jo snart til at have fast føde, så hjælper det vel lidt på det, men synes bare det er så synd for hende, at hun er så afpillet og sulten konstant.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
Vi havde det samme problem engang med vores tæver og aktive hunde. Vi prøvede alverdens foder, indtil vi forsøgte med Royal Canin. Grunden til vi var længe om at prøve det foder var, al den kritik vi havde hørt og læst om det.
Nu fodrer vi udelukkende alle hunde med Royal Canin, tæven får Babydog ca 3 uger før forventet nedkomst. Vi har hvalpe lige nu som er født d. 17 dec, tæven og hvalpene er lidt til den tykke side nu. Så mit råd var måske at prøve det
Mvh
Mai-Britt
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 167
Det er kun her efter hun har fået hvalpene og de bare suger alting ud af hende.
Vil hun tage på, hvis man giver hende A38 af den fede slags over maden??
Jeg har idag også tænkt på ormekur - men hvordan er reglerne med det til hunde?? For jeg ved at man ikke kan købe det til hesten uden en "pære-prøve".
maj 2004
maj 2004
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
Herhjemme får zera sit foder blandet op med kyllingekød pasta og vand fra den kogte kylling (men pas meget på med hun ikke får ben fra kyllingen)
hun er også tynd men ikke for tynd
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
okt 2008
Gitte,,dyrlægen har en dåsefoder der hedder ad de skal have meget lidt af den for at være dækket ind så det har jeg altid til de første dage
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Du kan evt. supplere med vådfoder (stadig hvalpefode) - det plejer at glide letter ned:)
mar 2008
Han sagde, at vi ikke skulle tage det så tungt. Nogen tæver kan bare ikke holde sul, når hvalpene dier. Han synes vi skulle start så småt op med mere fast føde til de små - især da nogen af dem er ret store. En af dem har lige rundet 1 kg da jeg vejede dem igår.
Da hun havde født fik hun de første dage vand i tørkosten og havregryn - så fik hun både væske og mad. Nu får hun "bare" tørkosten. Og ifølge dyrlægen er det alt rigeligt, når vi bruger et godt kvalitetsfoder og han har sagt god for det foder vi bruger. Han synes ikke der er grund til at proppe hende med alt muligt andet, for hvis hun er typen som ikke kan tage på før de små klarer sig mere selv - så vil det alligevel bare fare lige igennem hende.
Så vi må vist bare leve med, at hun er lidt afpillet det næste stykke tid, men nu begynder vi så småt op med mere fast føde til de små, så skulle hun med tiden jo gerne tage lidt mere på.
okt 2008
mar 2008
Vi begyndte igår med opblødt tørkost blandet i A38 til de små - det var noget de kunne lide. Her til morgen kunne man godt se, at de havde fået det igår, for flere af dem gik direkte til tallerknen, så snart den blev sat ned.
mangle sul på tæven